• Anonym (Ledsen)

Min man ljög om var han var

Ikväll var min man iväg först på ett kala med sina bröder och vänner, sa han skulle komma hem vid 9. När klockan sedan blev 9 sa han att han skulle vara kvar där ett tag till. Tänkte inte mer på det. Väntade och väntade och när klockan blev 2 började jag undra. Han sa då att han var hos sin bror. 

Frågade om jag skulle hämta honom så han slapp gå ute i mörkret men det ville han absolut inte. Tyckte det var lite skumt men tänkte inte mer på det sen. Vid 3 sa han att han var hemma, gick då och kollade ut och såg att han gick från ett helt annat håll. Ett gammalt ragg till honom bor nästan granne med oss. Han kom därifrån. Var såklart väldigt packad också (han brukar dricka alldeles för mycket tyvär). Frågade honom varför han tog den vägen men han sa att han bara tog en annan väg. Sedan erkände han att han var hos henne. Han sa att hans bror också var där och en till. skrev till den ena och frågade lite snällt om de varit där ikväll och att min man sa att de var någon helt annanstans, men har inte fått något svar. 

Vad ska jag tro och göra? Är så väldigt ledsen 

• Svar på tråden Min man ljög om var han var
  • Anonym (Ledsen)

Den tjejen han var hos har han legat med, glömde skriva det. 

• TechSpawn

Finns inte så mycket kvar o göra efter ett sånt svek. Dumpa eller var helt öppet otrogen tillbaka emot han. 

• Anonym (Ledsen)
    TechSpawn skrev 2022-09-10 03:52:31 följande:

Finns inte så mycket kvar o göra efter ett sånt svek. Dumpa eller var helt öppet otrogen tillbaka emot han. 

Tydligen hade han pratat massa skit om mig och se andra hade sagt att de inte vill att jag ska vara med honom och att han förtjänar bättre. 

Han är läskig när han dricker och det är inget jag att till nägon. Han har skrikit åt mig, tryckt upp mig mot väggen (för en kille kollade på mig på ett ställe en gång, visste inte ens om det) osv. Ikväll höjde han näven och sa att han så gärna hade velat slå knytnäven i mitt ansikte.  Han har slängt ut mig också. dagen efter har han ändrat sig. 

Nu när han kom hem kunde han inte ens sitta och prata med mig. Han däckade direkt i soffan och ligger bara och svamlar om saker som jag inte ens förstår vad han menar. 

Är så otroligt less på detta och tycker har jag förträngt mycket av det. han har gång på gång lovar att sköta sig. Vissa gånger går det jättebra. Andra gånger såhär. Har suttit och skakat av nervositet hela kvällen för jag anade det skulle bli såhär. 

• Anonym (Ledsen)

Vet inte om han gjorde något med henne ikväll. Men jag tycker inre att man ljuger om var man är, när det han är just hos henne. Egentligen aldrig. Får väl aldrig veta det heller isåfall. Men det känns verkligen inte bra det här.

Han är så väldigt snäll annars bara. Sådär överdrivet snäll. Så ledsamt. 

• Anonym (Ledsen)

För väl annars kräva att han ska vara nykter men det känns bara som man döljer problemet på något vis. är rädd att den där våldsamma sidan finns där bakom ändå, någonstans. Även när han är nykter. Själv dricker jag nästan aldrig och vi har inte alls samma syn på alkohol. Så jag förstår inte varför det ens är så viktigt. 

Men att ljuga såhär trodde jag aldrig han skulle göra. 

• TechSpawn
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-10 04:26:52 följande:

Tydligen hade han pratat massa skit om mig och se andra hade sagt att de inte vill att jag ska vara med honom och att han förtjänar bättre. 

Han är läskig när han dricker och det är inget jag att till nägon. Han har skrikit åt mig, tryckt upp mig mot väggen (för en kille kollade på mig på ett ställe en gång, visste inte ens om det) osv. Ikväll höjde han näven och sa att han så gärna hade velat slå knytnäven i mitt ansikte.  Han har slängt ut mig också. dagen efter har han ändrat sig. 

Nu när han kom hem kunde han inte ens sitta och prata med mig. Han däckade direkt i soffan och ligger bara och svamlar om saker som jag inte ens förstår vad han menar. 

Är så otroligt less på detta och tycker har jag förträngt mycket av det. han har gång på gång lovar att sköta sig. Vissa gånger går det jättebra. Andra gånger såhär. Har suttit och skakat av nervositet hela kvällen för jag anade det skulle bli såhär. 

Usch.. Tråkigt o höra! Det där låter inte något bra.. 

Man ska akta sig för någon som håller på o snackar skit om dig inför andra folk..
  • Jårdi

Hej!
    han har varit våldsam mot dig innan och du har en rädsla för att han ska bli det igen. Ta det på allvar och lämna relationen, men gör det på ett säkert sätt (med hjälp av vän, är när han inte är hemma/ inte är påverkad). Det finns alltid en risk att våldet eskalerar när man försöket lämna relationen och därför bör man planera det i förväg så att det sker på ett tryggt sätt för en själv. Även om våldet inte skulle bli värre så verkar han inte vara värd att stanna hos då han ljuger och snackar skit om dig. ta kontakt med socialtjänsten i din kommun om du behöver stöd/skydd/råd. 

lycka till Och var rädd om dig! 

• Anonym (Ledsen)
    Jårdi skrev 2022-09-10 05:00:07 följande:

Hej!
    han har varit våldsam mot dig innan och du har en rädsla för att han ska bli det igen. Ta det på allvar och lämna relationen, men gör det på ett säkert sätt (med hjälp av vän, är när han inte är hemma/ inte är påverkad). Det finns alltid en risk att våldet eskalerar när man försöket lämna relationen och därför bör man planera det i förväg så att det sker på ett tryggt sätt för en själv. Även om våldet inte skulle bli värre så verkar han inte vara värd att stanna hos då han ljuger och snackar skit om dig. ta kontakt med socialtjänsten i din kommun om du behöver stöd/skydd/råd. 

Hans ex smög undan i princip när hon lämnade honom vet jag att han sagt. Börjar faktiskt undra varför. Han har sagt att hon stått med stekpanna mot honom. Han knycklade ihop den. Då undrar man ju om hon kände sig hotad på något vis och om dessa problem funnits tidigare med. 
  • Anonym (Ledsen)

Hej!

Det jag är lite rädd för är att när han var för full de första gångerna så gjore jag ingenting. Men efter alla dessa gånger har jag tyvärr börjar säga ifrån allt hårdare. Jag säger inte att han är dum i huvudet och sådant. Men jag har knuffat till honom och sagt tex att han blrde prata med mig när han legat däckad. Har ju gjort fel själv med då vilket gör mig rädd.

Men jag är faktiskt lite fundersam på hur det hade blivit i ett sådant läge. Om jag tex åkt iväg utan att säga var jag ska vill han ju veta det och när jag kommer hem igen. Går jag ut i trädgården undrar han vad jag ska göra. Lite kontrollerande, men jag har sagt ifrån om det och då har han slutat.

Tack för stöttningen  

• Anonym (Ledsen)

Hej!

Något jag heller inte förstår är varför han inte inser själv att han dricker alldeles för mycket och blir konstig , menar varför slutar man inte då? En annan hade ju blivit rädd för sig själv 
Svar på tråden Min man ljög om var han var