• Anonym (Ledsen)

Min man ljög om var han var

Ikväll var min man iväg först på ett kala med sina bröder och vänner, sa han skulle komma hem vid 9. När klockan sedan blev 9 sa han att han skulle vara kvar där ett tag till. Tänkte inte mer på det. Väntade och väntade och när klockan blev 2 började jag undra. Han sa då att han var hos sin bror. 

Frågade om jag skulle hämta honom så han slapp gå ute i mörkret men det ville han absolut inte. Tyckte det var lite skumt men tänkte inte mer på det sen. Vid 3 sa han att han var hemma, gick då och kollade ut och såg att han gick från ett helt annat håll. Ett gammalt ragg till honom bor nästan granne med oss. Han kom därifrån. Var såklart väldigt packad också (han brukar dricka alldeles för mycket tyvär). Frågade honom varför han tog den vägen men han sa att han bara tog en annan väg. Sedan erkände han att han var hos henne. Han sa att hans bror också var där och en till. skrev till den ena och frågade lite snällt om de varit där ikväll och att min man sa att de var någon helt annanstans, men har inte fått något svar. 

Vad ska jag tro och göra? Är så väldigt ledsen 

• Svar på tråden Min man ljög om var han var
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (???) skrev 2022-09-10 10:03:07 följande:

Varför accepterar du att han behandlar dig som skit? Våldsam, pratar skit om dig och dessutom öppet otrogen. Vad gör du där?

Accepterar ju inte det. Då hade jag inte frågat här 
  • Anonym (Livet är kort)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-10 10:23:21 följande:
    Accepterar ju inte det. Då hade jag inte frågat här 
    Ts, definitionen av "jag accepterar det inte" är att man lämnar sin partner. Då hade du inte behövt fråga här. Har du ansökt om skilsmässa än? Att vara kvar = accepterar. Ert största problem är dessutom inte den här kvinnan utan att han misshandlar dig.
  • Kockobello

Du kan skaffa en bra man istället? Annars hoppas jag att du inte tänker skaffa några barn med honom åtminstone. Om du vill ha barn, skaffa en normal man så att du kan leva ett bra liv. Inget missbruk, inget våld, stabil och bra lön, roliga semestrar etc.

• Anonym (X)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-10 03:19:28 följande:

Ikväll var min man iväg först på ett kala med sina bröder och vänner, sa han skulle komma hem vid 9. När klockan sedan blev 9 sa han att han skulle vara kvar där ett tag till. Tänkte inte mer på det. Väntade och väntade och när klockan blev 2 började jag undra. Han sa då att han var hos sin bror. 

Frågade om jag skulle hämta honom så han slapp gå ute i mörkret men det ville han absolut inte. Tyckte det var lite skumt men tänkte inte mer på det sen. Vid 3 sa han att han var hemma, gick då och kollade ut och såg att han gick från ett helt annat håll. Ett gammalt ragg till honom bor nästan granne med oss. Han kom därifrån. Var såklart väldigt packad också (han brukar dricka alldeles för mycket tyvär). Frågade honom varför han tog den vägen men han sa att han bara tog en annan väg. Sedan erkände han att han var hos henne. Han sa att hans bror också var där och en till. skrev till den ena och frågade lite snällt om de varit där ikväll och att min man sa att de var någon helt annanstans, men har inte fått något svar. 

Lämna idioten direkt. Du förtjänar bättre.
  • Anonym (W)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-10 05:09:33 följande:
    Något jag heller inte förstår är varför han inte inser själv att han dricker alldeles för mycket och blir konstig , menar varför slutar man inte då? En annan hade ju blivit rädd för sig själv 
    Jag förstår inte varför du är tillsammans med någon om behandlar dig som skit.
  • IceKitten
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-10 04:28:38 följande:

Vet inte om han gjorde något med henne ikväll. Men jag tycker inre att man ljuger om var man är, när det han är just hos henne. Egentligen aldrig. Får väl aldrig veta det heller isåfall. Men det känns verkligen inte bra det här.

Han är så väldigt snäll annars bara. Sådär överdrivet snäll. Så ledsamt. 

Du blir misshandlad. Våld i nära relation, vad du än vill kalla det. Av vad jag hat kunnat utläsa blir du psykiskt misshandlad och är i uppstarten av fysisk misshandel med (att bli upptryckt mot en vägg är fysiskt våld och hotet av om att slå dig med knytnävarna i ansiktet är dels en form av psykisk misshandel och kommer dessutom bli sanning). Han verkar jobba hårt på att få kontrollen över dig (genom att styr vem du får kolla på eller hur du får bete dig runt folk). Kanske ger du även dina pengar till honom? Han kanske sköter dina räkningar för att "hjälpa dig". Ännu en form av kontroll.
    Att han är kärleksfull och gullig emellanåt är vanlig och en del av våldets utveckling. Det är för att ge dig hopp om att han kommer bli bättre (hålla dig kvar) men dessvärre kommer det bli allt färre bra stunder i er relation och våldet kommer bara öka, både i mängd och gällande hur allvarligt slagen du blir.
    Kontakta socialtjänsten, de kan hjälpa dig. De vet vilka svårigheter du kommer möta och de kan hjälpa dig att lösa det.
  • Anonym (???)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-10 10:22:52 följande:
    Otrogen har han inte varit vad jag vet 
    Ärligt varför är du så naiv? Vad tror du han ljög för? Vad tror du han gjorde hemma hos henne? 
  • Anonym (ElseBritt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-10 03:19:28 följande:

han är en swinger men det är bara han i äktenskapet som vet om det. Tills nu dårå. 

Du får väl börja swinga du med. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Mia) skrev 2022-09-10 09:36:59 följande:
    Sluta tillåt honom att behandla dig såhär. Vems är lägenheten? Har du tillfälligt boende medan ni ordnar lägenhet på varsitt håll? Jag tror inte att du ska ens ge dig i kast med att diskutera eller försöka lösa saker med honom då din självkänsla verkar vara extremt låg. Satsa på att arbeta med dig själv och inse ditt egna värde innan du går in i en ny relation. En snäll person är inte bara snäll ibland. En alkoholist är Inte heller något att hänga i julgranen och det är din sambos beslut och arbete att göra sig nykter, inget du kan påverka.
    +1
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (???) skrev 2022-09-10 20:35:30 följande:
    Ärligt varför är du så naiv? Vad tror du han ljög för? Vad tror du han gjorde hemma hos henne? 
    Det var andra som var där också 
Svar på tråden Min man ljög om var han var