• Anonym (Ledsen)

Min man ljög om var han var

Ikväll var min man iväg först på ett kala med sina bröder och vänner, sa han skulle komma hem vid 9. När klockan sedan blev 9 sa han att han skulle vara kvar där ett tag till. Tänkte inte mer på det. Väntade och väntade och när klockan blev 2 började jag undra. Han sa då att han var hos sin bror. 

Frågade om jag skulle hämta honom så han slapp gå ute i mörkret men det ville han absolut inte. Tyckte det var lite skumt men tänkte inte mer på det sen. Vid 3 sa han att han var hemma, gick då och kollade ut och såg att han gick från ett helt annat håll. Ett gammalt ragg till honom bor nästan granne med oss. Han kom därifrån. Var såklart väldigt packad också (han brukar dricka alldeles för mycket tyvär). Frågade honom varför han tog den vägen men han sa att han bara tog en annan väg. Sedan erkände han att han var hos henne. Han sa att hans bror också var där och en till. skrev till den ena och frågade lite snällt om de varit där ikväll och att min man sa att de var någon helt annanstans, men har inte fått något svar. 

Vad ska jag tro och göra? Är så väldigt ledsen 

• Svar på tråden Min man ljög om var han var
  • Anonym (Ledsen)
    ElaineBenes skrev 2022-09-10 06:59:51 följande:

Men har folk det så här? Varför är man i en relation med någon som man inte kan lita på? 

Uppenbarligen visste du redan innan han gick ut att något sådant kunde hända, annars sitter man väl inte och väntar utan låter partnern vara ute och ha kul. 

Tycker inte du ska lägga mer energi på honom. Finns fina män där ute som bryr sig om sin partner 

Menade att jag inte litar på att han dricker med måtta. Jag är ju rädd för att det ska bli såhär. Men nu litar jag ju inte på honom av andra anledningar heller.
  • ElaineBenes
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-10 07:06:13 följande:
    Menade att jag inte litar på att han dricker med måtta. Jag är ju rädd för att det ska bli såhär. Men nu litar jag ju inte på honom av andra anledningar heller.
    Men då litar du ju inte på honom. Ni har inte en relation där ni kan vara avslappnade och trygga med varandra och det är det jag inte förstår att man lever vidare i. 

Anser att det är det en relation och äktenskap består av och lite definitionen av kärlek. Men tydligen har inte alla samma kriterier som jag 
  • Anonym (Ledsen)
    ElaineBenes skrev 2022-09-10 07:10:24 följande:
    Men då litar du ju inte på honom. Ni har inte en relation där ni kan vara avslappnade och trygga med varandra och det är det jag inte förstår att man lever vidare i. 

Anser att det är det en relation och äktenskap består av och lite definitionen av kärlek. Men tydligen har inte alla samma kriterier som jag 
    Är väl för snäll och tror att han ska ändra sig. När han inte dricke är det ju bra men som sagt jag är rädd för att det är någon undertryckt ilska som kommer fram med fyllorna och att han kan vara sådan nykter med. Har svårt och tro det. Men jag jag börjar undra 
  • Anonym (aaa)

Det där du tar upp i TS, vad han gjorde den kvällen har ingen relevans. Du borde dumpat honom för länge sen! Så mycket fel med er relation, men det är bara du själv som kan förändra. Ta kontrollen över ditt eget liv! 

• Kockobello

Varför är du tillsammans med ett drägg? 

• Anonym (Linn)

Han dricker för mycket. Han blir elak och aggressiv när han dricker. Han har hotat dig. Han har visat kontrollerande tendenser. Han har pratat skit om dig inför andra, så mycket att de berättat detta för dig och tycker att du ska lämna.
    Han har berättat saker som starkt tyder på att hans ex upplevde samma saker. Hon lämnade genom att smyga iväg.
    Du känner oro och ibland rädsla för honom. 
    Det är möjligt att han varit otrogen. 

Varför är du kvar? Tycker du inte om dig själv? 

• Anonym (Mia)

Sluta tillåt honom att behandla dig såhär. Vems är lägenheten? Har du tillfälligt boende medan ni ordnar lägenhet på varsitt håll? Jag tror inte att du ska ens ge dig i kast med att diskutera eller försöka lösa saker med honom då din självkänsla verkar vara extremt låg. Satsa på att arbeta med dig själv och inse ditt egna värde innan du går in i en ny relation. En snäll person är inte bara snäll ibland. En alkoholist är Inte heller något att hänga i julgranen och det är din sambos beslut och arbete att göra sig nykter, inget du kan påverka.

• Anonym (Omid)

Sluta älta och gör slut. Ett tips är att du kan börja arbeta som privatdetektiv.

• Anonym (???)

Varför accepterar du att han behandlar dig som skit? Våldsam, pratar skit om dig och dessutom öppet otrogen. Vad gör du där?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (???) skrev 2022-09-10 10:03:07 följande:

Varför accepterar du att han behandlar dig som skit? Våldsam, pratar skit om dig och dessutom öppet otrogen. Vad gör du där?

Otrogen har han inte varit vad jag vet 
Svar på tråden Min man ljög om var han var