• Trana123

BIM oktober - 2022

Slänger in en ny tråd för oss med BIM i oktober! 

Själv fick jag min första mens idag sen jag slutade med minipiller den 23 augusti! 

nu är jag redo att skaffa ett syskon, har en dotter sen innan som snart blir 2 år :) 

jag hade en cykel på 28 dagar innan jag åt p-piller så min förväntade bim är så isåfall 6/10 om det håller sig så! 

6/10 Trana123

• Svar på tråden BIM oktober - 2022
  • Roxwell

På grund av olika anledningar har jag helt tappat koll på min cykel och testade spontant både ett gravid test och ett ägglossnibgstest. Verkar vara gravid! Är i chock! Vi har försökt sen juni <3
  • Jojjans
    Roxwell skrev 2022-10-20 15:57:16 följande:
    På grund av olika anledningar har jag helt tappat koll på min cykel och testade spontant både ett gravid test och ett ägglossnibgstest. Verkar vara gravid! Är i chock! Vi har försökt sen juni <3
    Nämen HURRA! Grattis!
  • 82lindis

Grattis till alla som plussat ☺️

• Nellygirl93
    Amaaanda00 skrev 2022-10-19 16:31:39 följande:
    jag skulle tipsa dig att ta ÄL tester men även att tempa, för du kan få en ÄL stegring på testerna men ändå att ett ägg inte släpper, så då kan man dubbel kolla med tempen. förhöjd temp = ägglossning. 
    Herregud!
    Fick precis mitt första positiva ägglossningstest! 😭 så lycklig! Har inte kunnat tempa ngt för har haft feber sen i söndags så det hade varit sjukt oklart 😂 men ÄNTLIGEN positivt ÄL test! Nästan lika lycklig över det som det var ett positivt grav-test 😂😍
  • Nellygirl93
    Nellygirl93 skrev 2022-10-20 18:35:32 följande:
    Herregud!
    Fick precis mitt första positiva ägglossningstest! 😭 så lycklig! Har inte kunnat tempa ngt för har haft feber sen i söndags så det hade varit sjukt oklart 😂 men ÄNTLIGEN positivt ÄL test! Nästan lika lycklig över det som det var ett positivt grav-test 😂😍
    Det betyder dock att min BIM är först 5/11 om man ska gå efter FLO. För appen beräknade min ÄL att vara i lördags, men den är alltså idag (torsdag)! 
  • Amaaanda00

nellygirl93: åååå vad glad jag blir för din skull! Nu blir jag så nyfiken och vill följa dig hela vägen ju. vill veta allt. du får uppdatera hur du mår när du närmar dig BIM sen! 

• Solros22

Jag har tyckt att mina gravtest inte ökar i styrka. Så igår köpte jag ett apotekets egna. 25 ul. Testat dagen innan bim nu.. alla testerna är tagna i samma urin. Ganska stor skillnad mellan märkena? 
    graviditetskollen, RFSU och apotea.. 
    min råder

det allafall inga tvivel längre? 

• Melsson

Är på ÄL + 7 eller 8 och fick en pytteliten blödning imorse och lite i trosan. Brukar aldrig ha mellanblödningar och BIM är om 6-7 dagar.....

Kan det vara en nidblödning? Eller när brukar man få dom??

• Amaaanda00
    Melsson skrev 2022-10-21 10:34:12 följande:

Är på ÄL + 7 eller 8 och fick en pytteliten blödning imorse och lite i trosan. Brukar aldrig ha mellanblödningar och BIM är om 6-7 dagar.....

Kan det vara en nidblödning? Eller när brukar man få dom??

Det kan absolut vara en nidblödning, man brukar få det 6-8 dagar efter ÄL, ibland kan det blir lite tidigare och lite senare. 
Svar på tråden BIM oktober - 2022