• Trana123

BIM oktober - 2022

Slänger in en ny tråd för oss med BIM i oktober! 

Själv fick jag min första mens idag sen jag slutade med minipiller den 23 augusti! 

nu är jag redo att skaffa ett syskon, har en dotter sen innan som snart blir 2 år :) 

jag hade en cykel på 28 dagar innan jag åt p-piller så min förväntade bim är så isåfall 6/10 om det håller sig så! 

6/10 Trana123

• Svar på tråden BIM oktober - 2022
  • Amaaanda00

82lindis: hur mycket blödde du vid din nidblödning? det har nämligen ökat lite för mig nu på eftermiddagen men det är inte alls som min mens brukar vara.. är liksom lite mer och lite lite mörkare men fortfarande inte som vanligt. inte klumpar heller. Och fortfarande ingen mensvärk och fortfarande förhöjd temp. 

• Sanlin90

Jag vet inte om det är mens eller annat för mig, blöder sparsamt och har inte ont sen har pms humöret börjat nu på dag 5-6 av blödning. 

• Amaaanda00
    Sanlin90 skrev 2022-10-18 20:52:24 följande:

Jag vet inte om det är mens eller annat för mig, blöder sparsamt och har inte ont sen har pms humöret börjat nu på dag 5-6 av blödning. 

Det är det jag också gör. Blöder jättelite mot vad jag brukar göra, mycket ljusare och utan mensvärk. vet inte vad det är som händer.. 
  • Sanlin90
    Amaaanda00 skrev 2022-10-18 21:01:34 följande:
    Det är det jag också gör. Blöder jättelite mot vad jag brukar göra, mycket ljusare och utan mensvärk. vet inte vad det är som händer.. 
    så himla lustigt! Jag fick ett starkt men inte riktigt positivt äl test några timmar innan jag börja blöda men kan ju inte va äl blödning såhär länge känns det som!
  • 82lindis

Amaaanda00-  nja i början var det bara ljust som på bilden några dagar. Sen hade jag en jätte lösning nån vecka senare men det berodde nog på moderkakan som satt lite knasigt. Det blodet var riktigt mörkt och mycket.
    Blödningar kan ju bero på så många olika saker. Stress och hormonförändringar. Om man tränar för mycket osv. Det är nog bara att vänta o se vad det blir. {#emotions_dlg.flower}

• 82lindis

Jag har 6 dagar kvar till bim och mina körtlar i höger armhåla har svullnat och ömmar. I övrigt trött och känner mig yr nån gång om dagen. Precis som vid förra graviditeten blev jag förkyld direkt efter äl. Gissar att immunförsvaret är lite nedsatt efter 2 tidiga missfall i rad.
    Blir spännande att se vad det blir av dethär.

• Nellygirl93
    Amaaanda00 skrev 2022-10-18 21:01:34 följande:
    Hur lång tid tid det för dig att få tillbaka ÄL och mens efter du slutade med p-piller? Slutade med p-plåster 30/6 nämligen så kul att följa eftersom vi slutade i samma veva! 
  • t123

BIM idag för mig, och tempen ligger fortfarande på 37,1 som den gjort senaste 4-5 dagarna. Min basaltemp är kring 36,3 och tempen brukar ju sjunka lagom till mensen. Så det är kanske dags att ta ett test ändå idag! Så pirrigt Förvånad

• Amaaanda00

Nellygirl93: jag hade turen att allting började fungera direkt. Jag slutade med p-piller 5/7 och 19/7 hade jag min första ägglossning. 

• Melsson

Någon mer som är i den låååååååååååånga väntan mellan ÄL och BIM? Vill typ bara att det ska bli nästa vecka nuuuuu.. Har iofs inte funkat dom senaste 13 gångerna, men hoppet är det sista som överger en :P 

Svar på tråden BIM oktober - 2022