• Trana123

BIM oktober - 2022

Slänger in en ny tråd för oss med BIM i oktober! 

Själv fick jag min första mens idag sen jag slutade med minipiller den 23 augusti! 

nu är jag redo att skaffa ett syskon, har en dotter sen innan som snart blir 2 år :) 

jag hade en cykel på 28 dagar innan jag åt p-piller så min förväntade bim är så isåfall 6/10 om det håller sig så! 

6/10 Trana123

• Svar på tråden BIM oktober - 2022
  • Ellie0411
    Boomsin skrev 2022-10-19 13:09:51 följande:

Är det fler än jag som är jätte trött? Har varit super trött senaste dagarna. Funderar på om det kan vara ett symptom haha

En till här trots att jag sov bra inatt. Det slog till på förmiddagen idag och håller i sig nu, känner mig helt ofokuserad. 
  • Skrutt03
    Melsson skrev 2022-10-19 08:25:06 följande:

Någon mer som är i den låååååååååååånga väntan mellan ÄL och BIM? Vill typ bara att det ska bli nästa vecka nuuuuu.. Har iofs inte funkat dom senaste 13 gångerna, men hoppet är det sista som överger en :P 

Jaaaa! Har BIM den 24, nu är det väl ÄL +9. 
    Har lite molvärk och lite ömma tuttar, som vanligt  så jag är inte hoppfull 😑
  • alleb

Grattis till alla plussare!😍🥰

Nu är jag tillbaka igen efter att legat lågt i tråden då jag fick min mens tidigare än förväntat.

Min BIM är just nu den 26/10 denna månad, och enligt min tempning så bör jag ha haft min ägglossning den 12/10.
    Och just nu håller jag på att bli knäpp! 
    Då jag har haft slemmiga nästan som äggvitesekrekt nu i typ en vecka.
    Och det slutar inte, ingenting jag har haft tidigare vad jag minns iallafall. 
    sen har jag sen några dagar tillbaka börjat få lite molniga känningar i magen.
    vet inte om det är för att jag har känt mig typ förstoppad eller liknade. Men det känns inte som det. Snarare mer mensvärk liknade, men betydligt svagare. 
    Det gör inte direkt ont, känns mer obehaglig.
    Känns dock skumt om det skulle vara mensvärk då min mens inte är beräknad fören den 26/10. 
    Och detta har jag känner av sen söndag/måndags ungefär. 
    Känner mig även mycket tröttare än vanligt.
    Och igår kväll så slog brösten till och började svullna upp till och ömma. 
    Min magkänsla säger mig att jag är gravid, men vill inte tro eller känna så.
    Då jag vet att jag bara kommer bli besviken om det visa att min magkänsla var fel. 
    Min partner, han tror dock att jag inte är gravid.
    Så vi får se vem som har rätt. 
    Sa även till honom att jag inte kunde testa mig fören om ca 2 veckor om jag är gravid eller inte. 
    (Nej han har ingen koll på hur det fingera med det dä. Trots att han vet att min mens är beräknad om typ en vecka 😂)
    Men sa så för att jag vill ha möjligheten till att överraska honom ifall att det visar sig att jag är gravid🥰
    Den som väntar får se! 
    Dock så är det här med den konstiga flytningen som jag har som gör mig mest knäpp.
    Förstår inte alls vad det är, och blir inte klok på det heller🤷🏻?♀️

• Nellygirl93
    Amaaanda00 skrev 2022-10-19 07:34:40 följande:

Nellygirl93: jag hade turen att allting började fungera direkt. Jag slutade med p-piller 5/7 och 19/7 hade jag min första ägglossning. 

Åh men va skönt! Jag har haft det så rörigt med några blödningar hit och dit men verkar som endast den senaste var en riktig mens, men aldrig fått utslag på ÄL test 🤔 
  • Amaaanda00
    Nellygirl93 skrev 2022-10-19 15:21:15 följande:
    Åh men va skönt! Jag har haft det så rörigt med några blödningar hit och dit men verkar som endast den senaste var en riktig mens, men aldrig fått utslag på ÄL test 🤔 
    jag skulle tipsa dig att ta ÄL tester men även att tempa, för du kan få en ÄL stegring på testerna men ändå att ett ägg inte släpper, så då kan man dubbel kolla med tempen. förhöjd temp = ägglossning. 
  • Ellie0411

Är på ÄL+9 och har varit som ett riktigt åskmoln idag. Irriterad och tjurig på ett sätt jag sällan är tjurig på. Känner någon igen sig? 😅

• Sanlin90

jag har tagit tempen väldigt sporadiskt, några dagar efter förra mensen då låg den mest runt 36,20-36,22 sen har jag tagit 3 dagar nu under blödningen den har legat på 36,48-36,57 idag hade den ökat till 36,57 har sovit lika dant som alltid jag har nästan slutat blöda nu på dag 9 det har hela tiden varit mest lite brunt som varit utspätt med urin när jag gått på toa inga slemhinnor eller så jag fattar noll!!

• medioker
    Melsson skrev 2022-10-19 10:51:40 följande:
    Skönt med tidigare ÄL!!Gjorde du något annorlunda denna cykel? Jag har testat inositol denna cykel och upplevde lite mer "äggvite" flytningar, så det verkar funka på mig!

Jag är på ÄL + 6 så vi ligger hyfsat lika då!!
    Nej inte gjort något annorlunda men min cykel kan variera lite så..men sist jag hade så ?tidig? äl var nog i typ maj..har köpt
    hem inositol också för att testa om det inte tar sig denna gång ☺️
  • Melsson
    medioker skrev 2022-10-20 09:24:37 följande:
    Nej inte gjort något annorlunda men min cykel kan variera lite så..men sist jag hade så ?tidig? äl var nog i typ maj..har köpt
    hem inositol också för att testa om det inte tar sig denna gång ☺️
    Okej :D Ja är så frustrerande med ÄL att man inte har det samma dag varje månad haha! Testa inositol, det har funkat för mig iaf inbillar jag mig (visserligen inte gravid än men tydligare ÄL-symptom. Funderar på om man ska testa sån d-vitamin boost nästa månad med kanske! 
  • Malin 845

Fick detta i morse på äl+10, åh vad glad jag är!

Har gjort en grupp för Bf juli 2023 men det kanske inte är så många som plussat än som har Bf i juli :) 

Svar på tråden BIM oktober - 2022