• KillBill

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Igår kunde vi läsa i tidningen att Liberalernas partiledare Johan Pehrson gick ut i media och förklarade att Sverigedemokraterna, ett parti med rötterna i nazism, kan lita på Liberalerna. Idag kan vi läsa att Kristdemokraterna vill hindra Liberalerna från att sitta i en M och KD regering men hon öppnar upp för att Sverigedemokraterna kan få göra detta.

Finns det någon äkta liberal kvar som avser att rösta på Liberalerna och som kan förklara hur det är möjligt med tanke på Johan Pehrsons garantier till Sverigedemokraterna och Ebba Busch uttalanden om att Liberalerna inte ska få sitta i regeringen?

https://www.gp.se/nyheter/sverige/busch-bussbr%C3%A5ket-visar-att-l-inte-h%C3%B6r-hemma-i-regering-1.79660397

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler
  • Flash Gordon
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-09-04 19:04:42 följande:

Bra artikel. Det är citatet nedan som jag förlitar mig på när jag röstar på Liberalerna. 

SD-hotet är hanterligt om man ser till att hålla partiet utanför regeringen och bjuda tillräckligt motstånd när det krävs.

SD har styrt Sölvesborg i fyra år nu. Inte ett enda koncentrationsläger än så länge.
    Blå och gul
  • Tecum
    Flash Gordon skrev 2022-09-04 21:28:30 följande:
    SD har styrt Sölvesborg i fyra år nu. Inte ett enda koncentrationsläger än så länge.
    SD har lyckats bra där, mest tack vare ett karismatiskt och kompetent kommunalråd, och ser ut att få behålla makten i kommunen.
  • KillBill
    Tecum skrev 2022-09-04 22:10:26 följande:
    SD har lyckats bra där, mest tack vare ett karismatiskt och kompetent kommunalråd, och ser ut att få behålla makten i kommunen.
    Ekonomin krisar i Sölvesborg och nu drabbas äldre i behov av hemtjänst av försämringar. Jag har lite svårt att se det som något bra men det är klart jag är ju inte heller Sverigedemokrat.

• KillBill

Nu är Liberalerna nere på 4,2% samtidigt som SD nästan är 3% större än Moderaterna. 

Moderaterna riskerar att både tappa positionen som näst största parti och att få fortsätta i  opposition. Det ska bli intressant att följa hur detta påverka stödröstningen på Liberalerna.

• Flash Gordon

Det går nog utmärkt för liberaler att rösta på Liberalerna.

Deras partiledare är övertydlig med att de kommer att hoppa över till den röd-gröna sidan efter valet. Detta genom att motsätta sig det mest grundläggande som det blå-gula blocket är överens om: asylpolitiken.

Det absolut bästa med L vore om de ramlade ur Riksdagen. Varje moderat väljare borde inse att de i grunden inte är att lita på och därför inte stödrösta på dem.

Blå och gul
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-09-05 16:32:38 följande:

Det går nog utmärkt för liberaler att rösta på Liberalerna.

Deras partiledare är övertydlig med att de kommer att hoppa över till den röd-gröna sidan efter valet. Detta genom att motsätta sig det mest grundläggande som det blå-gula blocket är överens om: asylpolitiken.

Det absolut bästa med L vore om de ramlade ur Riksdagen. Varje moderat väljare borde inse att de i grunden inte är att lita på och därför inte stödrösta på dem.

Det där Kristerssons  brukar säga om att "på min sida i politiken" gäller alltså inte längre
  • KillBill
    Tecum skrev 2022-09-05 18:44:46 följande:
    Jag gillar politiker som vågar ändra sig när verkligheten kräver det. Det behövs havsbaserad vindkraft och det snabbt.
    Som politiker har man ett ansvar för att inte försätta sig i en situation där korruption kan misstänkas. Här har vi en situation där SD kommunalråd i Sölvesborg, Louise Erixon (Mamma till Jimmie Åkessons barn)  först var starkt kritisk till vindkraft men där hon ändrade sig efter det att hon börjat göra affärer med ett bolag som bygger vindkraft. 

Jag är själv mycket positiv till vindkraft men tycker att det är bedrövligt med politiker som agerar på det här sättet.
Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler