• KillBill

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Igår kunde vi läsa i tidningen att Liberalernas partiledare Johan Pehrson gick ut i media och förklarade att Sverigedemokraterna, ett parti med rötterna i nazism, kan lita på Liberalerna. Idag kan vi läsa att Kristdemokraterna vill hindra Liberalerna från att sitta i en M och KD regering men hon öppnar upp för att Sverigedemokraterna kan få göra detta.

Finns det någon äkta liberal kvar som avser att rösta på Liberalerna och som kan förklara hur det är möjligt med tanke på Johan Pehrsons garantier till Sverigedemokraterna och Ebba Busch uttalanden om att Liberalerna inte ska få sitta i regeringen?

https://www.gp.se/nyheter/sverige/busch-bussbr%C3%A5ket-visar-att-l-inte-h%C3%B6r-hemma-i-regering-1.79660397

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-09-01 23:02:57 följande:
    Här kan du se hela polska etablissemanget med presidenten i spetsen fira Nazitysklands terrorbombningar av polska städer

twitter.com/prezydentpl/status/1565185452658905088/
    twitter.com/PL1918/status/1565187458173640705

SD-tjänstemannen firade krigsutbrottet och det är detta som fött så mycket avsky under dagen bl.a från Ulf Kristersson.

Dina Twitterlänkar  handlar om folk som firar Polen dvs man firar inte nazisternas start av kriget.
  • Flash Gordon
    Tecum skrev 2022-09-01 18:53:56 följande:
    Att hedra de som offrat sina liv är inte detsamma som att fira.

Fattar inte hur du kan försvara stollen som skrev inbjudan. Jag trodde att Sd rensat ut smygnazister på olika poster men jag hade tydligen fel. 
    Med såna vänner behöver de inga fiender...
    Och mindre än ett dygn senare, och efter SD:s förklaring till händelsen, är det bara socialdemokratiska Aftonbladet som fortfarande frontar med nyheten. Samma Aftonbladet som "avslöjade skandalen".

DN (förstås) har en nyhet kvar om saken. SVT har senare på kvällen skrivit om det men kompletterat med förklaringen till varför det som skett har skett. I övrigt ointresse och tyst.

Det socialdemokratiskt skapade drevet mot sina största motståndare stannade av.
    Blå och gul
  • KillBill

Hur tror ni stämningen är hos det blåbruna laget  idag?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQR9qo/pehrson-kommer-inte-forvandlas-till-sverigedemokrat

Johan Pehrson om SD:

"Jag har hört vad Sverigedemokraterna har för tankar och vilka de besöker. De har problem med alla möjliga saker, ryska spioner och vad det nu är, säger han och fortsätter:

- Det måste de göra upp med, de säger att de försöker men det verkar inte som att det händer"
  • KillBill

Nooshi Dadgostar  kritiserar Johan Pehrson för att äga aktier i skolkoncernen Atvexa. Johan Perhrson nekar och hävdar att hon måste hämtat uppgiften från någon kommunisttidning..

Johan Pehrson från en intervju i Dagens Industri..

• FuckGoggleAskMe
    K Markatta skrev 2022-09-03 17:19:26 följande:

Grundlig genomgång av de båda regeringsalternativen på God Liberal ledarplats:

www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/aven-goda-liberaler-kan-rosta-hoger/

Bra artikel. Det är citatet nedan som jag förlitar mig på när jag röstar på Liberalerna. 

SD-hotet är hanterligt om man ser till att hålla partiet utanför regeringen och bjuda tillräckligt motstånd när det krävs.

• theotherone
    KillBill skrev 2022-09-02 08:57:40 följande:

Fy fan. "Liberalerna" går alltså till val på att leda landet tillsammans med detta parti. 

www.etc.se/inrikes/sd-toppen-styrde-trollarmen-gav-sig-paa-unga-under-klimatdemonstration

Normalt skulle detta vara dödsstöten för ett politiskt parti. Men inte för SD. Deras anhängare sväljer vad som helst. Ungefär som Donald Trump sa innan valet 2016, att han skulle kunna skjuta någon mitt på Fifth Avenue i New York och folk skulle ändå rösta på honom.
  • Flash Gordon
    theotherone skrev 2022-09-04 19:11:37 följande:
    Normalt skulle detta vara dödsstöten för ett politiskt parti. Men inte för SD. Deras anhängare sväljer vad som helst. Ungefär som Donald Trump sa innan valet 2016, att han skulle kunna skjuta någon mitt på Fifth Avenue i New York och folk skulle ändå rösta på honom.
    Fullständigt ointressant för varje borgerlig väljare eftersom det är ett påhittat drev från Socialdemokraterna och en vänstertidning.

Det blir liksom lite fööör mycket av det goda när S försöker dreva mot oppositionen med ungefär fyra-fem olika drev i veckan.
    Blå och gul
Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler