• Anonym (4 dagar och nätter på spahotell)

Kan man räkna med att killkompis vill ligga?

Om man åker bort en weekend eller vecka med en killkompis (straight och singel) och delar hotellrum, kan jag då räkna med att han vill ha sex med mig då? 

Jag menar inte att han behöver försöka, men om jag försöker? Är det så gott som garanterat att han vill då? 

Menar inte bara heller att jag frågar, utan kanske klär av mig naken, går över till hans säng och börjar kyssa honom?

Är det över 90% chans att han vill?

• Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-05-17 22:20:59 följande:

Det finns dels forskning på olika reproduktionsstrategier och dels forskning på män. Hanars biologiska drift är i grunden att ha sex med så många som möjligt. Honors biologiska drift är att ha sex med vissa hanar. Honor är mycket mer selektiva biologiskt sett.

Människan är fortfarande ett däggdjur i grunden med biologiska drifter. Men sen är vi givetvis mer avancerade. Dock finns en del av dessa drifter kvar.

Sen finns det studier på kvinnor och män som visar att män i mycket högre grad kan tänka sig att ha sex med kvinnliga vänner än vad kvinnor kan tänka sig ha sex med manliga vänner. För en kvinna är en manlig vän nästan alltid bara en vän. För en man är en kvinna en potentiell sexuell partner. 

Ja så är det säkert men fortfarande kan man inte säga att alla killar garanterat vill ligga med vem som helst.. så är det helt enkelt inte. Har sett många tjejer vara jättepå killar (nån satte sig gränsle över killen)och fått nobben. Jag är inte den som brukar vara väldigt på på det sättet men det finns säkert flera killar som inte skulle vilja ligga med mig av olika anledningar också, smaken är som baken. Nu är jag iförsej inte singel heller. 

Och ja , jag vet att många killkompisar egentligen vill ligga.. så är det. 

Men att tänka att någon garanterat vill ligga för att personen sover i samma rum ÄR våldstäkts-tänk och väldigt obehagligt oavsett om man är tjej eller kille. 

• Auditanne
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 10:29:53 följande:
    Poängen var inte att du skulle ligga med dem. Poängen var att testa en tes. Det var ganska enkelt att förstå.
    Nej, det var det inte. Varför i helsike skulle jag testa mina vänner på det sättet?

Blir jag vän med en man så kommer jag göra det glasklart från början att jag endast vill se vänskapliga gester och känslor i en vänskaplig relation.

Aldrig att jag belönade en man med intimt umgänge om han inte var intresserad av en romantisk relation. KK-män är bara ute efter pippa som de bockslampor de verkligen är. Skulle aldrig låta mig utnyttjas av såna mänskliga skräphögar.
  • Auditanne
    Anonym (P) skrev 2024-05-16 10:49:10 följande:
    Är det 1920-talet eller 2020-talet? Oerhört bakåtsträvande att en tjej eller kille som ligger med en kompis med ömsesidigt medgivande ska ses som slampor. Trodde vi hade kommit längre än så.
    Är det mer positivt att vara billig och bjuda ut sig till män som inte älskar en (t.ex. manliga kompisar) bara för att vi lever på 2000-talet numera?

Det får stå för dig. Vill du se sex som något lättvindigt som du delar ut till både vänner, partners och arbetskompisar så har du helt andra värderingar kring sex än jag.

Det handlar inte om vilken tid vi lever i heller. Bara för att diverse smaklösa bimbofluencers pippar runt och proppar sina sorgligt tomma huven fulla med plast så innebär det inte jag måste göra likadant. Jag kan allt tänka lite mer självständigt än så. 
  • Anonym (Sara)

Ok , försöker tänka mig in i TS situation. Om det var en killkompis som jag inte vill ligga med skulle jag nog vara lite orolig för att han skulle försöka något.. beroende på vilken kompis det var. Jag skulle iallafall se till att vi inte sover i samma säng.

Hade han lagt sig naken i min säng och börjar kyssa mig .. nej usch , hade varit väldigt obehagligt och så hade jag kanske ingenstans att ta vägen. Vet inte vad jag hade gjort , hade sagt nej men fortfarande varit rädd att han skulle fortsätta .. kanske gått därifrån och försökt ta mig hem (nu blev det hur jag hade reagerat om jag var  killens situation). Även om det var nån jag faktiskt ville ligga med hade jag nog inte uppskattat om han tog första steget på det sättet, hade blivit ganska avtänd och antagligen inte legat med honom. 

Om det var som i TS fall, en killkompis som jag vill ligga med men som inte har visat än på något sätt att han vill ligga med mig.. nej jag skulle inte räkna med att han garanterat vill det.. jag skulle inte klä av mig naken och lägga mig i sängen och börja kyssa honom. Om vi sov i samma säng skulle jag kanske försökt lägga mig nära honom .. Om vi inte gjorde det kanske jag skulle suttit nära honom innan vi gick och la oss, försökt flirta och visa att jag är intresserad , kanske klätt mig sexigt.. 

• Anonym (Casanova)
    Anonym (Sara) skrev 2024-05-17 11:53:54 följande:

Men får jag fråga dig hur du vet hur alla andra killar i världen funkar? Ok , du kan inte ha tjejkompisar. Då vet vi det. 

Jag har killkompisar och min kille har tjejkompisar. En av dom är gudmor till vår son.

Jag har haft många killkompisar som jag vet egentligen hade velat ligga , en del som kanske inte hade sagt nej om det hade blivit så när båda hade varit singlar men som uppskattar att bara vara vänner också. Och så har jag haft killkompisar där det aldrig har varit aktuellt så jag vet helt enkelt inte om de skulle vilja ligga med mig eller inte. Jag har haft killkompisar som jag har legat med också , att det började så men sen blev vi kompisar istället. Alla situationer är olika. Därför kan man inte säga säkert att man kan räkna med att ens killkompis garanterat vill ligga, iallafall inte utan att känna någon av dom. 

Eller menar du att alla killar skulle kunna tänka sig att ligga med precis vilken tjej som helst oavsett utseende ,ålder , personlighet, oavsett allting bara hon försöker? Du menar det på fullt allvar alltså? Att alla tjejer kan få vilken kille som helst i hela världen? 

Nä, ligger inte med vem som helst. Killar blir kompis med tjejer de vill ligga med.

Haft massor av tjejkompisar. Har till och med legat i samma säng utan att försöka ligga med dem. Fast jag ville. Förbannar min feghet än idag även om jag tog igen de misstagen efteråt.

Lärde mig läxan och har inga tjejkompisar längre. Träffar jag en tjej gör jag snabbt klart att jag gillar henne som mer än kompis. Säga att hon är vacker eller något annat så att vi vet vart vi har varandra.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (hj) skrev 2024-05-16 21:15:28 följande:
    Jag har varit svårflirtad i 1 år ca. Jag har haft lite svaga stunder då det jag sagt och gjort kan tolkas som sexuellt intresse, det har inte lett till att han slutat höra av sig. Men han brukar låtsas som det inte hänt.

Jag upplever oss som väldigt nära vänskapsmässigt, vilket skulle göra det extremt konstigt om han bara ghostade mig. Han berättar alla sina problem för mig och han svarar alltid inom 10 minuter oavsett tid på dygnet skulle jag säga. 

Jag vet att han fungerar exakt så som du säger, för att han sagt det till mig i relation till andra kvinnor han varit med tidigare.
    Har du varit svårflirtad i ett år så är det mer än tillräckligt.

Men jag kan inte alls tolka hans signaler för om han ser dig som någon som är snygg som han skulle vilja ligga med. Eller om han uppriktigt är kär i dig. Ledsen, men jag har ingen aning. Blir dumt av mig att gissa då.

Du kan ju undersöka saken? Antingen genom att ligga med honom. Eller fråga om han vill gå på en dejt. Det sistnämnda blir ju faktiskt ett sätt att syna honom utan att gå sängvägen och riskera att bli besviken. Eftersom du tycks ha genuina känslor för honom.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-18 05:15:44 följande:

Men jag kan inte alls tolka hans signaler för om han ser dig som någon som är snygg som han skulle vilja ligga med. Eller om han uppriktigt är kär i dig. Ledsen, men jag har ingen aning. Blir dumt av mig att gissa då.

Du kan ju undersöka saken? Antingen genom att ligga med honom. Eller fråga om han vill gå på en dejt. Det sistnämnda blir ju faktiskt ett sätt att syna honom utan att gå sängvägen och riskera att bli besviken. Eftersom du tycks ha genuina känslor för honom.
    Ja, hade gärna gjort båda, men så är han ju upptagen. 😅

Han har faktiskt försökt bjuda ut mig och ångrat sig några gånger trots detta.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-18 05:15:44 följande:

Vad han känner är svårt ja. Det tog ett halvår innan han kallade mig snygg ens. Men det kanske egentligen är oviktigt så länge han inte är singel. 
  • molly50
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-18 05:11:45 följande:
    Nä, ligger inte med vem som helst. Killar blir kompis med tjejer de vill ligga med.

Haft massor av tjejkompisar. Har till och med legat i samma säng utan att försöka ligga med dem. Fast jag ville. Förbannar min feghet än idag även om jag tog igen de misstagen efteråt.

Lärde mig läxan och har inga tjejkompisar längre. Träffar jag en tjej gör jag snabbt klart att jag gillar henne som mer än kompis. Säga att hon är vacker eller något annat så att vi vet vart vi har varandra.
    Men hur tänker du kring om man är bisexuell?
    Ska man inte ha några vänner alls då?
  • Anonym (xxxx)
    molly50 skrev 2024-05-18 11:56:06 följande:
    Men hur tänker du kring om man är bisexuell?
    Ska man inte ha några vänner alls då?
    Det kan ju inga andra än respektive par bestämma, vad som är rimligt att kräva och vad dom får. Jag kan tänka mig att det är jobbigt att ha en bisexuell partner, för då måste man vara misstänksam mot alla som han har nära kontakt med och pratar om i positiva ordalag, och inte bara kvinnorna.
Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?