Anonym (hj) skrev 2024-05-16 21:15:28 följande:
Jag har varit svårflirtad i 1 år ca. Jag har haft lite svaga stunder då det jag sagt och gjort kan tolkas som sexuellt intresse, det har inte lett till att han slutat höra av sig. Men han brukar låtsas som det inte hänt.
Jag upplever oss som väldigt nära vänskapsmässigt, vilket skulle göra det extremt konstigt om han bara ghostade mig. Han berättar alla sina problem för mig och han svarar alltid inom 10 minuter oavsett tid på dygnet skulle jag säga.
Jag vet att han fungerar exakt så som du säger, för att han sagt det till mig i relation till andra kvinnor han varit med tidigare.
Har du varit svårflirtad i ett år så är det mer än tillräckligt.
Men jag kan inte alls tolka hans signaler för om han ser dig som någon som är snygg som han skulle vilja ligga med. Eller om han uppriktigt är kär i dig. Ledsen, men jag har ingen aning. Blir dumt av mig att gissa då.
Du kan ju undersöka saken? Antingen genom att ligga med honom. Eller fråga om han vill gå på en dejt. Det sistnämnda blir ju faktiskt ett sätt att syna honom utan att gå sängvägen och riskera att bli besviken. Eftersom du tycks ha genuina känslor för honom.