• Anonym (4 dagar och nätter på spahotell)

Kan man räkna med att killkompis vill ligga?

Om man åker bort en weekend eller vecka med en killkompis (straight och singel) och delar hotellrum, kan jag då räkna med att han vill ha sex med mig då? 

Jag menar inte att han behöver försöka, men om jag försöker? Är det så gott som garanterat att han vill då? 

Menar inte bara heller att jag frågar, utan kanske klär av mig naken, går över till hans säng och börjar kyssa honom?

Är det över 90% chans att han vill?

• Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?
  • PernillaPG

Vet inte hur gammal trådskaparen är, men om jag skulle bjuda med en killkompis på en weekend och vi skulle dela rum så skulle det ju vara för att jag i allafall skulle vilja knulla en gång.

Delar man inte rum, så är det ju ingen sådan förväntning från min sida.

• Anonym (lllll)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 21:04:42 följande:
    Det märker du efteråt höll jag på att säga... Jag kan säga nästan vad som helst för att få ner en tjej i sängen. När det är klart så blir jag ointresserad om det inte var någon jag vill bli tillsammans med.

Tips kan vara att dra ut på själva sänggående lite. Du kan göra klart att du vill ha honom utan att hoppa ner i säng direkt. De flesta killar föredrar att den de blir tillsammans med är lite svårflirtad.
    Jag kan säga nästan vad som helst för att knäcka en man. Jag ljuger ohejdat och ser genast deras svaga punkter där attackerar jag hårdast! Jag lurar till mig pengar och resor, men mest är jag ute efter att knäcka honom.

Vore det någon skillnad om jag verkligen gjorde så jämfört med vad du håller på med om hon har mer känslor för dig än enbart ligg?
    Ljuga för att få någon i säng, så trashigt och desperat!
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 20:31:43 följande:
    Anonym (Nope) skrev 2024-05-16 17:57:19 följande:
    ?Alla killar?!!! Har du belägg? Statistik?
    Anonym (hj) skrev 2024-05-16 18:01:17 följande:
    Jag är ju singel, så för min del känner jag att jag kan vara vän med vem jag vill. Tycker nog egentligen det när jag inte är singel med, om det är gamla kompisar. 

Jag tänkte först på den här kollegan (som han är) som en kollega jag har mycket gemensamt med, sedan en vän jag är kollega med, sedan en nära vän på jobbet, sedan började vi prata mer privat via sociala medier, där började jag undra om det är vad han vill.
    Anonym (lllll) skrev 2024-05-16 19:16:44 följande:
    Ja det vore ju bara FÖR sjukt att enbart ha en tanke i huvudet jämnt..

Alla tjejer svarar: "Nej, så är det inte. Min killkompis vill absolut inte ligga med mig". Alla killar utom någon enstaka simp håller käft. Hur blåögd kan man bli?

Uppmanar er till att prova att ragga på era killkompisar så får ni se att jag har rätt. Vänskap mellan killar och tjejer finns inte.

Du behöver hjälp! Varför ska man ens börja ragga på en vän om man är bara vänner?
    Att en vänskap kan utvecklas till en kärleksrelation är en annan fråga.
    Du tänker bara på en sak och tror att alla vill ligga runt. Det är ett allvarligt problem när man inte kan värdesätta och kategorisera sina relationer. Det tyder också på en känsla av tomhet, ingen mår bra av att ligga runt bara för att.

• Anonym (S)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-05-16 22:35:46 följande:
    Fast det stämmer inte alls. Det ligger i mäns biologiska natur att ha mycket lägre krav för vem man har sex med. Män vill i grunden ha sex med så många som möjligt. Män kan mycket lättare ha sex med någon de inte har känslor för. 
    Det tror jag inte ett dugg på. Många.män behöver ha känslor för någon för att vilja ligga  
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 17:54:00 följande:
    Killar som är upptagna vill också ligga med sina tjejkompisar.

Tjejer och killar som är i förhållande ska inte ha kompisar av motsatt kön. Det är bara en källa till trassel.

Men får jag fråga dig hur du vet hur alla andra killar i världen funkar? Ok , du kan inte ha tjejkompisar. Då vet vi det. 

Jag har killkompisar och min kille har tjejkompisar. En av dom är gudmor till vår son.

Jag har haft många killkompisar som jag vet egentligen hade velat ligga , en del som kanske inte hade sagt nej om det hade blivit så när båda hade varit singlar men som uppskattar att bara vara vänner också. Och så har jag haft killkompisar där det aldrig har varit aktuellt så jag vet helt enkelt inte om de skulle vilja ligga med mig eller inte. Jag har haft killkompisar som jag har legat med också , att det började så men sen blev vi kompisar istället. Alla situationer är olika. Därför kan man inte säga säkert att man kan räkna med att ens killkompis garanterat vill ligga, iallafall inte utan att känna någon av dom. 

Eller menar du att alla killar skulle kunna tänka sig att ligga med precis vilken tjej som helst oavsett utseende ,ålder , personlighet, oavsett allting bara hon försöker? Du menar det på fullt allvar alltså? Att alla tjejer kan få vilken kille som helst i hela världen? 

• Anonym (hj)
    Anonym (Sara) skrev 2024-05-17 11:53:54 följande:

Men får jag fråga dig hur du vet hur alla andra killar i världen funkar? Ok , du kan inte ha tjejkompisar. Då vet vi det. 

Jag har killkompisar och min kille har tjejkompisar. En av dom är gudmor till vår son.

Jag har haft många killkompisar som jag vet egentligen hade velat ligga , en del som kanske inte hade sagt nej om det hade blivit så när båda hade varit singlar men som uppskattar att bara vara vänner också. Och så har jag haft killkompisar där det aldrig har varit aktuellt så jag vet helt enkelt inte om de skulle vilja ligga med mig eller inte. Jag har haft killkompisar som jag har legat med också , att det började så men sen blev vi kompisar istället. Alla situationer är olika. Därför kan man inte säga säkert att man kan räkna med att ens killkompis garanterat vill ligga, iallafall inte utan att känna någon av dom. 

Eller menar du att alla killar skulle kunna tänka sig att ligga med precis vilken tjej som helst oavsett utseende ,ålder , personlighet, oavsett allting bara hon försöker? Du menar det på fullt allvar alltså? Att alla tjejer kan få vilken kille som helst i hela världen? 

Är man ganska vacker kan man få väldigt många i alla fall, oavsett deras status (tyvärr är det så, säger inte att det gäller alla, men lite väl många i alla fall) men tvivlar på att det är likadant om kvinnan är oattraktiv.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (hj) skrev 2024-05-17 12:14:31 följande:
    Är man ganska vacker kan man få väldigt många i alla fall, oavsett deras status (tyvärr är det så, säger inte att det gäller alla, men lite väl många i alla fall) men tvivlar på att det är likadant om kvinnan är oattraktiv.
    Jo visst , så är det nog. Har själv legat med några svenska kändisar när jag var yngre och lite snyggare haha.. 
    Men det är ju lite det som är min poäng också, det går inte att säga generellt. Vi har ingen aning om hur TS eller hennes killkompis ser ut till exempel. Och så är ju utseende inte allt heller men vi har ingen aning om TS personlighet heller förutom att hade hon varit kille hade det varit våldstäktsmansvarning att tänka så (nån sover i samma rum som jag = garanterat att personen vill ligga med mig).

Vet att det blev så att de låg men det är fortfarande inget som nån utomstående hade kunnat förutspå och jag tycker fortfarande att det ÄR obehagligt att tänka att nån har gått med på sex bara för att nån sover i samma rum.

Men det är inget fel att visa att man är intresserad och vill var mer än vän , man kan faktiskt säga det också. Man måste väl inte klä av sig naken och allt det där.. oftast känner man väl av själv om nån är intresserad också .
  • Anonym (lllll)
    Jag är ju singel, så för min del känner jag att jag kan vara vän med vem jag vill. Tycker nog egentligen det när jag inte är singel med, om det är gamla kompisar. 

Jag tänkte först på den här kollegan (som han är) som en kollega jag har mycket gemensamt med, sedan en vän jag är kollega med, sedan en nära vän på jobbet, sedan började vi prata mer privat via sociala medier, där började jag undra om det är vad han vill.

Alla tjejer svarar: "Nej, så är det inte. Min killkompis vill absolut inte ligga med mig". Alla killar utom någon enstaka simp håller käft. Hur blåögd kan man bli?

Uppmanar er till att prova att ragga på era killkompisar så får ni se att jag har rätt. Vänskap mellan killar och tjejer finns inte.
    Så om du hade varit bisexuell så hade du inte kunnat ha några vänner alls?

Hur är det med systrar och kvinnliga kusiner? Kan ni bada tillsammans på sommaren utan att du får bånge eller ratar du släkten? Får vi verkligen hoppas!
  • ClumsySmurf
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 17:54:00 följande:
    Anonym (hj) skrev 2024-05-16 17:43:15 följande:
    Upptagna killkompisar då. Vill de också ligga?
    Killar som är upptagna vill också ligga med sina tjejkompisar.

Tjejer och killar som är i förhållande ska inte ha kompisar av motsatt kön. Det är bara en källa till trassel.

Anonym (A) skrev 2024-05-16 17:56:26 följande:
    Det tror inte jag att dom inte vill.
    Anonym (S) skrev 2024-05-16 17:59:16 följande:
    Varför då? Jag som jobbar i ett mansdominerat yrke har det blivit naturligt att få killkompisar. En som jag gillar mycket som vän (inget mer). Han och jag har varsin partner. Har aldrig vart något trassel och jag gillar hans tjej också. Dom är två roliga typer. 

Anonym (Nope) skrev 2024-05-16 18:17:28 följande:
    Det här bara om man är ett svin. Du representerar inte alla killar.

Att du inte kan vara vän med en tjej är en sak men när du pratar för alla män och låtsas att de är som du blir det ju något helt annat.
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 21:04:42 följande:
    Anonym (hj) skrev 2024-05-16 20:55:58 följande:
    I början var det bara tankar på nöje, nu börjar det kännas lite allvarligare. För närvarande så jobbar vi inte ihop, vilket är lite bra, så man inte förblindas av sexuella aspekter. Men jag har varit bra på att undvika det hittills ändå, vi har en slags överrenskommelse om att inte röra varandra fysiskt mer än hej och hejdå-kram. Vi pratar mindre ofta med, men extremt länge när vi väl gör det. 

Vad han vill är oklart faktiskt, hur vet man om någon vill ligga eller har känslor?
    Det märker du efteråt höll jag på att säga... Jag kan säga nästan vad som helst för att få ner en tjej i sängen. När det är klart så blir jag ointresserad om det inte var någon jag vill bli tillsammans med.

Tips kan vara att dra ut på själva sänggående lite. Du kan göra klart att du vill ha honom utan att hoppa ner i säng direkt. De flesta killar föredrar att den de blir tillsammans med är lite svårflirtad.
    som en simp som ägnar sej åt manipulativt rövslickande för att få ligga?

• Anonym (Mannen)
    Anonym (S) skrev 2024-05-17 11:19:40 följande:
    Det tror jag inte ett dugg på. Många.män behöver ha känslor för någon för att vilja ligga  

Det finns dels forskning på olika reproduktionsstrategier och dels forskning på män. Hanars biologiska drift är i grunden att ha sex med så många som möjligt. Honors biologiska drift är att ha sex med vissa hanar. Honor är mycket mer selektiva biologiskt sett.

Människan är fortfarande ett däggdjur i grunden med biologiska drifter. Men sen är vi givetvis mer avancerade. Dock finns en del av dessa drifter kvar.

Sen finns det studier på kvinnor och män som visar att män i mycket högre grad kan tänka sig att ha sex med kvinnliga vänner än vad kvinnor kan tänka sig ha sex med manliga vänner. För en kvinna är en manlig vän nästan alltid bara en vän. För en man är en kvinna en potentiell sexuell partner. 

Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?