• Anonym (4 dagar och nätter på spahotell)

Kan man räkna med att killkompis vill ligga?

Om man åker bort en weekend eller vecka med en killkompis (straight och singel) och delar hotellrum, kan jag då räkna med att han vill ha sex med mig då? 

Jag menar inte att han behöver försöka, men om jag försöker? Är det så gott som garanterat att han vill då? 

Menar inte bara heller att jag frågar, utan kanske klär av mig naken, går över till hans säng och börjar kyssa honom?

Är det över 90% chans att han vill?

• Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?
  • molly50
    Anonym (xxxx) skrev 2024-05-18 12:43:51 följande:
    Det kan ju inga andra än respektive par bestämma, vad som är rimligt att kräva och vad dom får. Jag kan tänka mig att det är jobbigt att ha en bisexuell partner, för då måste man vara misstänksam mot alla som han har nära kontakt med och pratar om i positiva ordalag, och inte bara kvinnorna.
    Jag frågade Casanova eftersom han så bestämt hävdar att män inte kan vara vän med kvinnor.
    Då undrar jag hur han tänker kring bisexuella par.

Jag förstår hur du tänker.
    Men även om man är hetero så blir man ju inte attraherad av alla av motsatt kön.
    Så detsamma borde ju gälla även bisexuella.
  • Anonym (Sara)
    molly50 skrev 2024-05-18 13:49:48 följande:
    Jag frågade Casanova eftersom han så bestämt hävdar att män inte kan vara vän med kvinnor.
    Då undrar jag hur han tänker kring bisexuella par.

Jag förstår hur du tänker.
    Men även om man är hetero så blir man ju inte attraherad av alla av motsatt kön.
    Så detsamma borde ju gälla även bisexuella.
    Håller med. Men jag tror att om man resonerar så att kan blir misstänksam så fort nån pratar i positiva ordalag om nån så är det bättre att göra slut. Bara för att man är ett par ska man väl inte leva helt isolerat utan att ha några vänner. Även om en kille inte har nära tjejkompisar kommer han ju antagligen ha kvinnliga kollegor osv , samma med tjejer.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (hj) skrev 2024-05-18 07:20:18 följande:
    Vad han känner är svårt ja. Det tog ett halvår innan han kallade mig snygg ens. Men det kanske egentligen är oviktigt så länge han inte är singel. 
    Är han inte singel så ska du nog inte räkna med mer än inspel i hans förhållande ärligt talat. Kanske finns några som lyckats bygga ett förhållande så som ditt läge är nu. Men för majoriteten går det åt skogen.

Trist eftersom ni ändå verkar ha känslor för varandra!
  • Anonym (Casanova)
    molly50 skrev 2024-05-18 11:56:06 följande:
    Men hur tänker du kring om man är bisexuell?
    Ska man inte ha några vänner alls då?
    I brist på kvinnor som säger nej så knullas det otroligt mycket i homovärlden. Rätt mycket rundgång också.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-18 15:53:26 följande:
    Är han inte singel så ska du nog inte räkna med mer än inspel i hans förhållande ärligt talat. Kanske finns några som lyckats bygga ett förhållande så som ditt läge är nu. Men för majoriteten går det åt skogen.

Trist eftersom ni ändå verkar ha känslor för varandra!
    Det är trist ja. Men mest trist kan jag tycka är att känslorna nu gör det svårt att ha en normal vänskapsrelation, jag vet nästan allt om honom och vi har kunnat prata om allt. Jag tycker både han och jag visar tecken på lätt svartsjuka ibland t.ex. Han är heller inte särskilt lycklig i sin relation som jag ser det (fast jag är ju partisk),men jag tror inte han kommer avsluta den heller då den är väldigt lång.

Jag vet inte ens när det växlade från totalt ointresse från mitt håll till känslor. Det är så synd.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (hj) skrev 2024-05-18 16:57:44 följande:
    Det är trist ja. Men mest trist kan jag tycka är att känslorna nu gör det svårt att ha en normal vänskapsrelation, jag vet nästan allt om honom och vi har kunnat prata om allt. Jag tycker både han och jag visar tecken på lätt svartsjuka ibland t.ex. Han är heller inte särskilt lycklig i sin relation som jag ser det (fast jag är ju partisk),men jag tror inte han kommer avsluta den heller då den är väldigt lång.

Jag vet inte ens när det växlade från totalt ointresse från mitt håll till känslor. Det är så synd.
    Jo, vem skulle inte vara svartsjuk om den man älskar ligger merparten av kvällarna i samma säng med en annan?

Kan förstå att han är lite svartsjuk också även om det kan låta konstigt. Men ur hans synvinkel så tycker han ju om dig i vart fall. Samtidigt så kan han ju rimligen inte hindra dig från att träffa andra.

Stalltips är ju att du inte kommer att bli mindre sårad längre fram. Du slösar rent krasst bort din tid. Men det är objektivitet rensat på de känslor du redan har.

Trist.
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 20:31:43 följande:
    Anonym (Nope) skrev 2024-05-16 17:57:19 följande:
    ?Alla killar?!!! Har du belägg? Statistik?
    Anonym (hj) skrev 2024-05-16 18:01:17 följande:
    Jag är ju singel, så för min del känner jag att jag kan vara vän med vem jag vill. Tycker nog egentligen det när jag inte är singel med, om det är gamla kompisar. 

Jag tänkte först på den här kollegan (som han är) som en kollega jag har mycket gemensamt med, sedan en vän jag är kollega med, sedan en nära vän på jobbet, sedan började vi prata mer privat via sociala medier, där började jag undra om det är vad han vill.
    Anonym (lllll) skrev 2024-05-16 19:16:44 följande:
    Ja det vore ju bara FÖR sjukt att enbart ha en tanke i huvudet jämnt..

Alla tjejer svarar: "Nej, så är det inte. Min killkompis vill absolut inte ligga med mig". Alla killar utom någon enstaka simp håller käft. Hur blåögd kan man bli?

Uppmanar er till att prova att ragga på era killkompisar så får ni se att jag har rätt. Vänskap mellan killar och tjejer finns inte.
    Jag säger inte emot dig, för ingen kille har hittills velat bara vara vän med mig. De har alltid gjort mig besviken varpå jag inte har manliga vänner såtillvida de inte är gifta med mina vänner.

Det som gör mig ledsen i detta är att detta tydligt demonstrerar hur ointresserade män generellt är av kvinnor. De vill ha oss men inte va med oss. Hade det varit så då hade de värderat vår vänskap högre än 3 sekunders orgasm. Varför vill inte män hänga med oss och umgås som jämlikar? Är ni på siktigt så ointresserade av våra tankar, resonemang och åsikter att ni försakar vänskap för att få doppa?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Sally) skrev 2024-05-18 18:08:58 följande:
    Jag säger inte emot dig, för ingen kille har hittills velat bara vara vän med mig. De har alltid gjort mig besviken varpå jag inte har manliga vänner såtillvida de inte är gifta med mina vänner.

Det som gör mig ledsen i detta är att detta tydligt demonstrerar hur ointresserade män generellt är av kvinnor. De vill ha oss men inte va med oss. Hade det varit så då hade de värderat vår vänskap högre än 3 sekunders orgasm. Varför vill inte män hänga med oss och umgås som jämlikar? Är ni på siktigt så ointresserade av våra tankar, resonemang och åsikter att ni försakar vänskap för att få doppa?
    Skulle säga att det är en genetisk drift. Gud gav oss människor drivkrafter. Ni tjejer har också drivkrafter. Det är varken gott eller ont. Det bara är så.

Varför leker katten med musen den fångat tills den dör? Är det för att katten är elak? Nä, det är en drivkraft. Hos oss människor finns det så klart en högre vilja som påverkar, men instinkten ligger i bakgrunden och påverkar oss ändå.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-18 18:01:48 följande:
    Jo, vem skulle inte vara svartsjuk om den man älskar ligger merparten av kvällarna i samma säng med en annan?

Kan förstå att han är lite svartsjuk också även om det kan låta konstigt. Men ur hans synvinkel så tycker han ju om dig i vart fall. Samtidigt så kan han ju rimligen inte hindra dig från att träffa andra.

Stalltips är ju att du inte kommer att bli mindre sårad längre fram. Du slösar rent krasst bort din tid. Men det är objektivitet rensat på de känslor du redan har.

Trist.
    Jag känner ingen svartsjuka när det gäller hans partner, alls. Däremot ibland när han pratar om andra kvinnor i sitt liv. Helt ologiskt.

Men ja, jag vet att jag slösar tid, jag hoppas jag hittar något bra sätt att släppa det på.
  • molly50
    Anonym (Sara) skrev 2024-05-18 15:40:35 följande:
    Håller med. Men jag tror att om man resonerar så att kan blir misstänksam så fort nån pratar i positiva ordalag om nån så är det bättre att göra slut. Bara för att man är ett par ska man väl inte leva helt isolerat utan att ha några vänner. Även om en kille inte har nära tjejkompisar kommer han ju antagligen ha kvinnliga kollegor osv , samma med tjejer.
    Ja,precis. Det är det jag menar.
Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?