• Anonym (4 dagar och nätter på spahotell)

Kan man räkna med att killkompis vill ligga?

Om man åker bort en weekend eller vecka med en killkompis (straight och singel) och delar hotellrum, kan jag då räkna med att han vill ha sex med mig då? 

Jag menar inte att han behöver försöka, men om jag försöker? Är det så gott som garanterat att han vill då? 

Menar inte bara heller att jag frågar, utan kanske klär av mig naken, går över till hans säng och börjar kyssa honom?

Är det över 90% chans att han vill?

• Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?
  • Anonym (lllll)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 17:31:23 följande:
    Jag älskar att vara ett rovdjur på jakt. Alltid hungrig. Men sex är inte allt jag tänker på. Du har fel. Be om ursäkt. Ibland tänker jag på mat också.
    Ja det vore ju bara FÖR sjukt att enbart ha en tanke i huvudet jämnt..
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (A) skrev 2024-05-16 17:56:26 följande:
    Det tror inte jag att dom inte vill.
    Anonym (Nope) skrev 2024-05-16 17:57:19 följande:
    ?Alla killar?!!! Har du belägg? Statistik?
    Anonym (S) skrev 2024-05-16 17:59:16 följande:
    Varför då? Jag som jobbar i ett mansdominerat yrke har det blivit naturligt att få killkompisar. En som jag gillar mycket som vän (inget mer). Han och jag har varsin partner. Har aldrig vart något trassel och jag gillar hans tjej också. Dom är två roliga typer. 
    Anonym (hj) skrev 2024-05-16 18:01:17 följande:
    Jag är ju singel, så för min del känner jag att jag kan vara vän med vem jag vill. Tycker nog egentligen det när jag inte är singel med, om det är gamla kompisar. 

Jag tänkte först på den här kollegan (som han är) som en kollega jag har mycket gemensamt med, sedan en vän jag är kollega med, sedan en nära vän på jobbet, sedan började vi prata mer privat via sociala medier, där började jag undra om det är vad han vill.
    Anonym (Nope) skrev 2024-05-16 18:17:28 följande:
    Det här bara om man är ett svin. Du representerar inte alla killar.
    Anonym (lllll) skrev 2024-05-16 19:16:44 följande:

Alla tjejer svarar: "Nej, så är det inte. Min killkompis vill absolut inte ligga med mig". Alla killar utom någon enstaka simp håller käft. Hur blåögd kan man bli?

Uppmanar er till att prova att ragga på era killkompisar så får ni se att jag har rätt. Vänskap mellan killar och tjejer finns inte.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 20:31:43 följande:
    Anonym (Nope) skrev 2024-05-16 17:57:19 följande:
    ?Alla killar?!!! Har du belägg? Statistik?
    Anonym (hj) skrev 2024-05-16 18:01:17 följande:
    Jag är ju singel, så för min del känner jag att jag kan vara vän med vem jag vill. Tycker nog egentligen det när jag inte är singel med, om det är gamla kompisar. 

Jag tänkte först på den här kollegan (som han är) som en kollega jag har mycket gemensamt med, sedan en vän jag är kollega med, sedan en nära vän på jobbet, sedan började vi prata mer privat via sociala medier, där började jag undra om det är vad han vill.
    Anonym (lllll) skrev 2024-05-16 19:16:44 följande:

Alla tjejer svarar: "Nej, så är det inte. Min killkompis vill absolut inte ligga med mig". Alla killar utom någon enstaka simp håller käft. Hur blåögd kan man bli?

Uppmanar er till att prova att ragga på era killkompisar så får ni se att jag har rätt. Vänskap mellan killar och tjejer finns inte.
    För mig är det ändå goda nyheter. Har inget emot att han vill det, även om vi låtsas att det är vänskap.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (hj) skrev 2024-05-16 20:33:23 följande:
    För mig är det ändå goda nyheter. Har inget emot att han vill det, även om vi låtsas att det är vänskap.
    Ja, han vill ha dig. Det enda du behöver fundera på är om han vill ha dig som nöje eller kärlek. Lite beroende på vad du själv vill så kan det ju ha betydelse.
  • Mimosa86

Men vad är problemet? Känn av läget liksom. Det märker du väl där om han verkar lite intresserad? Somnat fall så struntar du inatt göra ett närmande.

• Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 20:46:17 följande:
    Ja, han vill ha dig. Det enda du behöver fundera på är om han vill ha dig som nöje eller kärlek. Lite beroende på vad du själv vill så kan det ju ha betydelse.
    I början var det bara tankar på nöje, nu börjar det kännas lite allvarligare. För närvarande så jobbar vi inte ihop, vilket är lite bra, så man inte förblindas av sexuella aspekter. Men jag har varit bra på att undvika det hittills ändå, vi har en slags överrenskommelse om att inte röra varandra fysiskt mer än hej och hejdå-kram. Vi pratar mindre ofta med, men extremt länge när vi väl gör det. 

Vad han vill är oklart faktiskt, hur vet man om någon vill ligga eller har känslor?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (hj) skrev 2024-05-16 20:55:58 följande:
    I början var det bara tankar på nöje, nu börjar det kännas lite allvarligare. För närvarande så jobbar vi inte ihop, vilket är lite bra, så man inte förblindas av sexuella aspekter. Men jag har varit bra på att undvika det hittills ändå, vi har en slags överrenskommelse om att inte röra varandra fysiskt mer än hej och hejdå-kram. Vi pratar mindre ofta med, men extremt länge när vi väl gör det. 

Vad han vill är oklart faktiskt, hur vet man om någon vill ligga eller har känslor?
    Det märker du efteråt höll jag på att säga... Jag kan säga nästan vad som helst för att få ner en tjej i sängen. När det är klart så blir jag ointresserad om det inte var någon jag vill bli tillsammans med.

Tips kan vara att dra ut på själva sänggående lite. Du kan göra klart att du vill ha honom utan att hoppa ner i säng direkt. De flesta killar föredrar att den de blir tillsammans med är lite svårflirtad.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-16 21:04:42 följande:
    Det märker du efteråt höll jag på att säga... Jag kan säga nästan vad som helst för att få ner en tjej i sängen. När det är klart så blir jag ointresserad om det inte var någon jag vill bli tillsammans med.

Tips kan vara att dra ut på själva sänggående lite. Du kan göra klart att du vill ha honom utan att hoppa ner i säng direkt. De flesta killar föredrar att den de blir tillsammans med är lite svårflirtad.
    Jag har varit svårflirtad i 1 år ca. Jag har haft lite svaga stunder då det jag sagt och gjort kan tolkas som sexuellt intresse, det har inte lett till att han slutat höra av sig. Men han brukar låtsas som det inte hänt.

Jag upplever oss som väldigt nära vänskapsmässigt, vilket skulle göra det extremt konstigt om han bara ghostade mig. Han berättar alla sina problem för mig och han svarar alltid inom 10 minuter oavsett tid på dygnet skulle jag säga. 

Jag vet att han fungerar exakt så som du säger, för att han sagt det till mig i relation till andra kvinnor han varit med tidigare.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Nope) skrev 2024-05-16 17:49:06 följande:

Han åker med dig för att han är din vän. Hade han varit intresserat på ett romantiskt sätt hade han visat det. Är du intresserat av honom på det sättet behöver du börja prata med honom lite om det men absolut inte hoppa i hans säng och börja pussas. Fy vad obehagligt det låter om jag åker med min kill kompis för att han inte vill åka själv och sedan kommer han till mig halvnaken och vill pussas. Jag tycker att det låter som att man lurar kompisen. Även om han blir svag och tackar ja då kommer det aldrig bli mer än k***ll kompis. För att man kommunicerar inte på det viset det här tyder på sexuell attraktion inget mer. 

Är han en bra vän och vill inte utnyttja dig (vilket du gör det väldigt svårt när du själv otydligt och typ ljuger) så kommer han att tacka nej och det blir så pinsamt och jobbigt att fortsätta natten i samma rum)

Ja jag håller med , det låter verkligen obehagligt om det skulle hända.. usch vad obekväm , arg och rädd jag hade blivit ., och så har man ingenstans att ta vägen heller . 

Om man har känslor för en kompis kan man väl prata med personen istället, säga att man är intresserad och fråga om han eller hon vill vara mer än vänner. Eller vara lite flirtig, visa att man är intresserad helt enkelt , det går.

Oavsett kön tycker jag det känns obehaligt att klä av sig naken och lägga sig i sin kompis säng och börja försöka kyssas

Ja många killar hade blivit glada men nej alla hade inte det. Nu när Baby Reindeer är jätteaktuell också, tror folk verkligen att alla killar skulle vilja ligga med precis vem som helst och att killar inte kan bli utsatta för övergrepp? 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Nej) skrev 2022-08-27 20:50:54 följande:

Nej nej och NEJ! Killar vill lika lite som tjejer bli utsatta för ovälkomna närmanden, om han hade varit intresserad så hade han visat det på andra sätt än att följa med på spa.

Fast det stämmer inte alls. Det ligger i mäns biologiska natur att ha mycket lägre krav för vem man har sex med. Män vill i grunden ha sex med så många som möjligt. Män kan mycket lättare ha sex med någon de inte har känslor för. 
Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?