• Pepsin

BIM JUNI 2022

Jag hittade ingen tråd för bim juni så jag startar en tråd! Det är dock inte säkert att vi ens kommer lyckas försöka denna månad då mannen är på jobbresa..

BIM-lista
    3/6 Pepsin

• Svar på tråden BIM JUNI 2022
  • Klara1997

Hej tänkte höra om någon här inne är runt 40 år? 

• Pepsin
    Karinnirak skrev 2022-06-07 07:54:25 följande:
    Det är svårt att ta in, och mycket oro efter MA i april, men fick ett väldigt tydligt och fint plus idag. Helt otroligt att det skulle ta sig så snart efteråt!
    Stort grattis!!! <3
  • Elliot1

Hej! 

Någon som har erfarenhet av att mensen kommer extremt tidigt i förhållande till ägglossningen en månad? 

25/5 fick jag positivt utslag på ÄL-test samt att jag hade rejäla känningar i kroppen, så jag är 99 procent säker på att jag hade ÄL 25/5 eller 26/5. 

Igår, 11 dagar efter positivt test (dvs typ 10 dagar efter ägglossning) börjar jag blöda? Har inte haft minsta tecken på mens, utan jag upptäckte det när jag gick på toa. Blödde normalt och fick lite mensvärk i typ 1-2 timmar sen blödde jag sparsamt till ingenting alls på kvällen. Men imorse kom blod igen när jag vaknade. 

Tog ett gravtest igår som var negativt, så jag ställer mig in på att det är mensen.. 6:e försöket åt skogen! 

Men är det någon som har erfarenhet av eller vet orsaker till att mensen kommer så tätt efter ägglossning? 

Mina cykler brukar vara 26-28 dagar ungefär. 

• Mangoros

Hej!

5e månaden vi försöker. Den här gången var jag inte lika intresserad av gravtest som tidigare ggr, man är nästan mer intresserad av att sitta med telefonen (ni som vet ni vet, varje negativ sticka blir som en tung käftsmäll)

Imorse (BIM-1) tog jag ett test dårå.. Mest bara för att få det överstökat och konstaterat att det där jävla magontet igår kväll var mensvärk. Synade stickan först när jag skulle slänga den och tyckte mig se ett streck! Väldigt svagt, men ändå så att ögat ser det, dock inte kameran. 

Självklart blev jag jätte ivrig och tog ett nytt test direkt men det visade noll. Nu är jag skitbitter och börjar tro att det där strecket bara var ett spökstreck. Har ett test kvar och det måste sparas.

Har två underbara friska flickor så jag är lyckligt lottad MEN har man en gång fått höra av sin gyn att man har svårt/svårare att få barn pga PCOS, cystor och skit blir varje månad man försöker men som inte ger ngt, väldigt mörk. 

//Jätte obekväm just nu
    Massa kramar och kärlek

Nervös!
  • Rosen3

Grattis till er som blivit gravida! Så kul! Håller tummarna för oss andra oxå.

Tror att jag var ägglossning snart. Har börjat testa med digitala stickor nu och ingen glad gubbe ännu (tror att jag har ägglossning på lördag). Men känner att jag har ont i äggstockarna typ som mensvärk. Någon mer som känner så vid ägglossning?

• LillyE

Grattis till plussen!

Lyckas int svara var å en utav er..

Så härligt Hjärta!!

Jag hoppas att min ägglossning inte kmr på cyjeldag 10 igen då mannen e iväg dåObestämd

• Karinnirak

Tack, och grattis till er andra som plussat! Håller tummarna för er andra och för att alla plus håller sig kvar <3

Kan det vara en nidblödning Elliot1?

Mangoros, det är inte mycket mer att göra än att vänta och testa igen men man blir så förvirrad när man ser något ena gången men inte nästa. Nervöst!

• Jojjans
    Elliot1 skrev 2022-06-07 12:34:26 följande:

Hej! 

Någon som har erfarenhet av att mensen kommer extremt tidigt i förhållande till ägglossningen en månad? 

25/5 fick jag positivt utslag på ÄL-test samt att jag hade rejäla känningar i kroppen, så jag är 99 procent säker på att jag hade ÄL 25/5 eller 26/5. 

Igår, 11 dagar efter positivt test (dvs typ 10 dagar efter ägglossning) börjar jag blöda? Har inte haft minsta tecken på mens, utan jag upptäckte det när jag gick på toa. Blödde normalt och fick lite mensvärk i typ 1-2 timmar sen blödde jag sparsamt till ingenting alls på kvällen. Men imorse kom blod igen när jag vaknade. 

Tog ett gravtest igår som var negativt, så jag ställer mig in på att det är mensen.. 6:e försöket åt skogen! 

Men är det någon som har erfarenhet av eller vet orsaker till att mensen kommer så tätt efter ägglossning? 

Mina cykler brukar vara 26-28 dagar ungefär. 

har du tagit test under många cykler så du vet på vilken cykeldag du brukar ha äl? Annars är det nog inte onormalt allt att ha 11 dagar lutealfas på en 2?dagars cykel.

• Rosahimmel86
    Klara1997 skrev 2022-06-07 08:56:45 följande:

Hej tänkte höra om någon här inne är runt 40 år? 

Jag är 36 år 
Svar på tråden BIM JUNI 2022