Här samlas alla nattugglor!
Eurydike skrev 2024-01-27 18:49:59 följande:
Eller hur! 🤩Vad bra att du undersökte saken så gott du kunde! Jag har ingen aning om vad man borde göra i en sådan situation, men det låter verkligen som att du gjorde allt du kunde. Själv har jag sett väldigt få märkliga saker. Det skummaste var nog en skenande vattenkran och då förstår du nog vilken nivå mina märkliga upplevelser ligger på. Inga storslagna saker, om man säger så 😅
Allt du beskriver hade fått mig att darra av skräck ända in i benmärgen och jag ser mig inte som feg. Men att vara så sårbar inför naturens krafter låter verkligen skrämmande. Att ens behöva fundera i banorna om kvarlevorna skulle hittas, det är otäckt det.
Så jag tycker absolut att du är modig och det var väldigt kul och spännande att få följa din resa. Om du får lust (och har några) så får du gärna dela med dig av anteckningar från resan. Sådana ögonblicksbilder har jag för mig att du brukar skriva ner.
Det var bara härligt med ett långt inlägg! Då fick jag (och andra) mer att läsa 😃
Det är inget jag funderar på i vanliga fall, men då man hamnar att lösa olika problem kommer ju även sådant in i ekvationen, men där stannar det. Jag har sett en del andra saker med, men jag ser mig som en feg person vid många andra tillfällen. Jag är rädd att gå förbi skrålande gäng, tar gärna en omväg, rädd för barer och pubar, socialt feg kanske man kan säga. Du är nog modigare. Men just havet har inte skrämt mig riktigt ännu åtminstone.
Det tog jag som en komplimang och visst har jag det, det finns anteckningar om allt möjligt. Kan ta ett par.