Inlägg från: fultextad användarhandbok |Visa alla inlägg
  • fultextad användarhandbok

Här samlas alla nattugglor!

FredrikLiksom skrev 2023-10-31 04:00:37 följande:

God morgon kamrater!
    Här kommer dagen blogginlägg.
    Jag ligger här och lyssnar på timern till fönsterlampan och förundras över att jag står ut med ljudet. Jag brukar störa mig på ljud. Men det här är inte ett konstant malande utan det har lite rytm liksom. Så det är därför det funkar.

Det är regn på schemat idag och för all evig framtid. Jag hade väl hoppats på lite krispig höstsol men man kan inte få allt. 

Jag står med ena foten på bromsen och den andra på gasen. Det är inte bra för maskineriet riktigt. Bestäm dig wtf. 

Nu ska jag försöka somna om. 

Jag hoppas och tror att ni känner lycka minst en gång idag.

God morgon i efterskott! Det kanske är så att ljudet stör först om rytmen skulle bli avvikande så att det märks, eller så. Det är väl som med den gamla vitsen om tandemcykeln i backen, att en trampar och en bromsar för att förhindra att cykeln ska rulla bakåt i backen. Om effektiviteten kan man debattera förstås. Hoppas att omsomningen gick bra.
    FredrikLiksom skrev 2023-10-31 17:15:25 följande:

Ja det är nog så.
    Omsomningen gick åt skogen men det blir bättre idag. Det känner jag på mig. 

Hur går det för dig? Har du hittat några svar om medicinering eller annat i ämnet?

Det är bra, lycka till med det. Nä inte, men jag ska bli kallad till något EEG och så får vi se. Jag får kontakta dem igen om de inte hör av sig med något eventuellt alternativ. Annars är min förhoppning att jag inte råkar ut för det igen, fast det är ju en önskan, hade gärna gett mig ut på havet. Om det inte händer på en månad kanske jag kan göra det. Öppna dörren till drömmens värld, att ge dig av en stund på vilsam färd. Hoppas att du får sova helt gott!
    Aniiee skrev 2023-10-31 17:32:00 följande:

Vargen ylar i nattens skog
    Och hittar sig inget byte
    Men jag ska ge'n en tuppakam
    Att stoppa ned i sitt knyte

Kanske en vargavinter i dubbel bemärkelse att vänta. Vem vet?
    Stooler skrev 2023-11-01 18:31:23 följande:

Nu har senhösten gjort sitt intåg på GC! Nu följer några veckor då i princip ingenting i trädgården (fotot) blommar (fast allt är ju grönt ändå). Vädret har slagit om till det väder alla semestrande nordbor avgudar härnere, +27, hög luft med låg luftfuktighet och en sydlig men svag bris. Ikväll sjunker tempen kanske 5-6 grader.

Fyllde ryggsäcken med kaffetermos, ett par smörgåsar, ett sittunderlag och en flaska vatten! Promenerade de 2km ned till sanddynerna i Maspalomas och satte mig sedan där och luktade på havet medan medhavda käket intogs! Tänkte att det säkert snöar nånstans i Sverige och att folk svärande halkar omkring på gatorna....

Så fint och grönt ändå. Kan tänka hur frodigt det är om somrarna. Låter som en meditativ härlig måltid.
    Eurydike skrev 2023-11-01 22:22:05 följande:
    Vilken fin dikt, eller var det kanske en formel? Oavsett vad som kommer göra mig stor och stark i slutändan, dina träningsråd eller din formel, så har jag en känsla av att det kommer fungera. Det känns som att jag redan börjat växa. Om jag tränar flitigt samtidigt som jag nynnar på den där ramsan, så har jag nog snart nått mitt mål. 🐘 Tack så mycket för träningsråden och formeln! 🙏
    En peppande formel mest kanske! Jag hade något träningsprogram med de fyra övningarna plus en magövning, det var allt! Fast du kommer nog att lyckas bättre.
    Stooler skrev 2023-11-01 22:27:12 följande:
    Om det kommer lite regn under December/Januari här nere i syd så exploderar grönskan i slutet av Februari! Både trädgårdar och mark utanför bebyggelse färgläggs fantastiskt. Innan dess, i slutet av Januari blommar mandeln i dalarna bland bergen. Färgskalan från vitaste vitt till barbierosa! Solig Oerhört vackert!
    Så fantastiskt! Biomassa och färgskalor och solen, kan förstå att du trivs där. Jag uppskattar det karga också, det grå och det nedtonade och så. Men visst är det något visst när sommaren kommer och solen knappt går ner och det är prunkande och fullt av liv överallt.
    Aniiee skrev 2023-11-04 17:23:22 följande:

Jag, varje dag senaste veckan: Jag känner mig bättre idag än igår, nu är jag snart helt frisk.

Livet: Skit på dig! 39,5! Och eftersom du redan slitit ut kroppen genom att vara sjuk ska du må mycket värre nu i några dagar....

Här. Klappa på en fjällräv.

Men nä, nu ska du bli riktigt frisk nog. I morgon ska du vara det. Annars kanske en mixtur måste till, och tjära, och bastu. 

Fin fjällräv för övrigt.

...

Det har regnat i dag, varit ganska ljummet. Vad gör man då? Man åker i sällskap ut på en dagstur på havet, grått och fint. Ibland räcker det lilla fint.
    Aniiee skrev 2023-11-04 20:34:25 följande:
    Jag önskar jag hade tillgång till bastu. Det kan iofs bli jävligt varmt i duschen. Just nu ska jag inte duscha dock, jag är för ostadig. Jag har redan tappat mobilen 3 gånger i sängen på lika många minuter. och ugan jobbar. Jag får Vänta tills hon kommer hem. 
    Bastu är viktigt. Helst vedeldad och ett bra aggregat och bra reglerad ventilation och så ämbar och skopa. Men du ska nog inte tänka på sådant nu, mår du så ska du ta febernedsättande, vila och vänta. Inte ska du heller vara ensam om det finns risk att halka. Nu ska du krya på dig riktigt ordentligt.

Ännu en anfall i går kväll. Kände innan att något var som helt fel, sedan då jag vaknade var jag inte helt med, men blev mer och mer med efter lite tid. Får väl försöka smida nya planer här om ett och annat. Kanske lite på gång, som kan få enkel lycka att blomma i blick. 

FredrikLiksom skrev 2023-11-06 20:06:39 följande:
    Det känns som du är öppen för all eventuella möjligheter som kommer i din väg. Det gör mig glad. 
    Nog är jag det, åtminstone så pass att jag söker efter hållbara lösningar och alternativ och kanske kan det bli något bra av det. Ännu för tidigt att säga. Hur går det för dig då? Snart kommer vintern, får se vad det blir för en.
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!