Här samlas alla nattugglor!
Vilken fin tråd, jag har läst vad ni har delat med er av de senaste sidorna, det uppskattas.
Vilken fin tråd, jag har läst vad ni har delat med er av de senaste sidorna, det uppskattas.
Tack Stooler, FredrikLiksom och Eurydike!
Lite om det här med Gran Canaria. Det är fint att bo på en ö, havet är alltid nära med allt vad det innebär. Jag har själv bott på en och befinner mig här även över sommaren. Jag sökte lite information och det verkar som att GC är väldigt varmt året om. Solen är nog nyttig, men saknar du inte årstiderna så som de ter sig här uppe? Då hösten kommer med sitt mörker och allt lugnar sig, då skogen är klädd i sin färggranna skrud och frisk oktober leker i håret till exempel? Jag skulle kunna tänka mig att bo någon annanstans ett tag, fast jag är hemkär ändå.
Vilken jättefint uggla! Jag ska åka bort, bara ett litet tag, men ändå. Hoppas ni har det bra, var ni än befinner er. Vi ses!
Som ni säkert vet talas svenska inte bara i Sverige. Samma språk fast det finns såklart lokala skillnader. Kan ni förstå följande ord och uttryck? Bara ett lite urval!
Buntarna på farmarna var för långa.
Akta den poppar.
Hupparen hänger på bygeln.
Inte använder jag någon lippis.
Halare.
Bykpinne/bykpojke.
Stöpsel.