• Silkworm

Partner inte bjuden på bröllop

Min partner sedan ca. 10 år är inte bjuden på min väns bröllop. Min partner känner sig avvisad och ledsen över att inbjudan endast var riktad till mig. 

Min partner och jag håller själva på att planera bröllop och tänkte bjuda in gäster med deras respektive. Min partner tycker nu att det känns olustigt att bjuda in personer till vårt bröllop som explicit har valt bort min partner.

Jag hamnar i en konstig sits mellan min vän och min partner. Jag vill kunna bjuda in min vän med respektive till mitt bröllop utan att det blir dålig stämning. Någon som varit i en liknande situation eller som vill ge mig råd/perspektiv på hur jag ska tänka kring situationen? 

• Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop
  • Anonym (M)

Först och främst kan du ju fråga din vän om det inte blivit någon miss för din partners namn inte finns med.

Men vill de inte ha med din partner så förstår jag inte varför du vill umgås med dem på det sättet(gå på deras bröllop och bjuda dem till ditt.

Om det inte är så att din partner behandlat dem väldigt illa någon gång, då hamnar saken i ett annat ljus.

• Anonym (Man50)

Tacka nej till inbjudan 
    klart att man ska ha med sig sin partner efter så många  år 

• Tow2Mater

Ta upp det med din vän varfor, de kanske har en mycket begränsad budget och exkluderar alla sina vänners partners.

• Anonym (Inte konstigt)

Jag tycker inte man har rätt till inbjudan till någons bröllop. Att göra gästlista är ju skitsvårt, och kanske är det så att budgeten inte räcker för att folk ska få ha med sin respektive. 

Jag var bjuden på min kusins bröllop i somras. Vi är väldigt nära varandra, men hon bjöd enbart mig och inte min mann. Detsamma gälde för övriga släktingar och vänner utöver närmsta familjen. 

• Gameofthrones

Fråga varför. 

Sen är det en budget så behöver man få inte bjuda in vänner. Då tar man in endast ett par, familjen. Eller så kör man borgerligt enligt mig.

När man bjuder in folk på bröllop är respektive med. 

• Anonym (S)

Man bjuder in etablerade par. Har man inte råd så skippar man hela par, tycker jag.

• Miss Skywalker

Varför prioriterar du vänner framför din partner? Du låter dem behandla behandla henne dåligt för att sen undra hur du ska kunna svika henne ännu mer? Jag hade ställt in om jag vore henne..

• Anonym (M)
    Anonym (Inte konstigt) skrev 2022-03-08 23:05:55 följande:

Jag tycker inte man har rätt till inbjudan till någons bröllop. Att göra gästlista är ju skitsvårt, och kanske är det så att budgeten inte räcker för att folk ska få ha med sin respektive. 

Jag var bjuden på min kusins bröllop i somras. Vi är väldigt nära varandra, men hon bjöd enbart mig och inte min mann. Detsamma gälde för övriga släktingar och vänner utöver närmsta familjen. 

Nej man har inte rätt till en inbjudan, men bröllopsparet har heller inte rätt till att TS ska komma eller vara deras vän. Om de egentligen gärna ville bjuda båda men inte har pengarna hade de kunnat förklara läget istället för att bara strunta i TS man.
  • Anonym (?????????????????????)
    Gameofthrones skrev 2022-03-08 23:12:52 följande:

Fråga varför. 

Sen är det en budget så behöver man få inte bjuda in vänner. Då tar man in endast ett par, familjen. Eller så kör man borgerligt enligt mig.

När man bjuder in folk på bröllop är respektive med. 

NEJ!!!
    Man ifrågasätter aldrig, aldrig varför någon inte blir bjuden.
    Passar inte gästlistan stå stannar man hemma.

Det är höjden av fräckhet att fråga, liksom nästintill förbjudet!!!

Hur kan du ge ett så formidabelt korkat råd?
  • Gameofthrones
    Anonym (?????????????????????) skrev 2022-03-09 05:08:25 följande:
    NEJ!!!
    Man ifrågasätter aldrig, aldrig varför någon inte blir bjuden.
    Passar inte gästlistan stå stannar man hemma.

Det är höjden av fräckhet att fråga, liksom nästintill förbjudet!!!

Hur kan du ge ett så formidabelt korkat råd?
    Varken du eller jag har fel ta dina (!!!!!)
Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop