Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Partner inte bjuden på bröllop

Först och främst kan du ju fråga din vän om det inte blivit någon miss för din partners namn inte finns med.

Men vill de inte ha med din partner så förstår jag inte varför du vill umgås med dem på det sättet(gå på deras bröllop och bjuda dem till ditt.

Om det inte är så att din partner behandlat dem väldigt illa någon gång, då hamnar saken i ett annat ljus.

• Anonym (M)
    Anonym (Inte konstigt) skrev 2022-03-08 23:05:55 följande:

Jag tycker inte man har rätt till inbjudan till någons bröllop. Att göra gästlista är ju skitsvårt, och kanske är det så att budgeten inte räcker för att folk ska få ha med sin respektive. 

Jag var bjuden på min kusins bröllop i somras. Vi är väldigt nära varandra, men hon bjöd enbart mig och inte min mann. Detsamma gälde för övriga släktingar och vänner utöver närmsta familjen. 

Nej man har inte rätt till en inbjudan, men bröllopsparet har heller inte rätt till att TS ska komma eller vara deras vän. Om de egentligen gärna ville bjuda båda men inte har pengarna hade de kunnat förklara läget istället för att bara strunta i TS man.
  • Anonym (M)
    Anonym (S) skrev 2022-03-09 13:02:49 följande:
    Då hoppas jag att personen tackar nej. 

Finns inget värre än folk som inte kan stå för sina åsikter. 
    Homofoben?
Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop