• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Solskensdag
    Utepålandet skrev 2022-04-24 00:31:27 följande:

Hah! Det vore något att döpa sin bebis efter exet. Drömmer

XD
  • Go o gla

Håller med om att allas tyck och tänk och restriktioner ang namn kan de hålla för sej själva. Under graviditeten med yngsta sonen hade vi lite svårare att finna namn så det var många pojknamn som bollades. Svärföräldrarna förväntade sej ett 100% spanskt namn så allt var det si och så med. De hade lite svårt att vänja sej vid namnet det sen blev (Ian) men mest för uttalandet. Men, idag funkar det fint så det var bara ovanan som satte dem på tvären lite. Men andras kommentarer bekommer oss inte, vi kör på vad vi vill ändå. :D

• Utepålandet

Go o gla: Visst bor ni i Spanien? Mina svärföräldrar har hus där och jag måste säga att jag älskar den allmänna attityden gentemot barn. Alla tanter som ojar sig över ens bebis och när jag tandemammade mina söner var det som om jag förvandlades till jungfru Maria och alla gjorde tummen upp och respekterade oss. Vi planerar att resa ner nästa sommar igen och uppleva Spanien med ännu en bebis. 

• Mangopassion

Vad roligt att få se sin lilla bebis i 3D. Det vill jag också göra på RUL om 2 veckor Glad

Vad fina namn ni har kommit på! Drömmer Jag tycker det är skitsvårt med pojknamn. Jag som redan hade bestämt att min flicka skulle heta Melissa men nu får vi tänka om. Vi funderar på William/James/Jamie/Lukas/Liam/Melvin/Malte/Viggo men vi kan inte bestämma oss haha Skrattande

• Go o gla
    Utepålandet skrev 2022-04-24 18:12:52 följande:

Go o gla: Visst bor ni i Spanien? Mina svärföräldrar har hus där och jag måste säga att jag älskar den allmänna attityden gentemot barn. Alla tanter som ojar sig över ens bebis och när jag tandemammade mina söner var det som om jag förvandlades till jungfru Maria och alla gjorde tummen upp och respekterade oss. Vi planerar att resa ner nästa sommar igen och uppleva Spanien med ännu en bebis. 

Bor i utkanten av Madrid. Här börjar det bli vanligare med amning öppet mm men de ligger lång efter Sveriges öppna attityd. Haha. Jag kan tycka deras attityd mot barn ibland är extremt jobbig då många är så överbeskyddande att det är löjligt. Både mot sjukdom, fall, och baciller. Sjukhus för en öm tå, man får inte klättra för man kan slå sej, och febernedsättande för ,3 höjd temperatur på ett glatt barn. Uggh haha  
  • Utepålandet
    Go o gla skrev 2022-04-25 11:46:27 följande:
    Bor i utkanten av Madrid. Här börjar det bli vanligare med amning öppet mm men de ligger lång efter Sveriges öppna attityd. Haha. Jag kan tycka deras attityd mot barn ibland är extremt jobbig då många är så överbeskyddande att det är löjligt. Både mot sjukdom, fall, och baciller. Sjukhus för en öm tå, man får inte klättra för man kan slå sej, och febernedsättande för ,3 höjd temperatur på ett glatt barn. Uggh haha  

Haha, det är väl jag som turistromantiserar. Men med barn som gillar att vara uppe sent älskar jag att folk har sina barn i lekparken kl 21. Skulle jag testa det här i Sverige lär orosanmälningen dimpa ned dagen efter. Flört

Känns som om jag blev gravid ?på riktigt? efter KUB. Nu har jag börjat kika på barnvagn. Vi har alltid köpt begagnade till barnen, med nackdelen att vi kört slut på minst en vagn/barn. Här uppe blir det ju lätt att man måste köra i tre decimeter nysnö. Så den här gången tänker jag baske mig köpa en ny (och låtsas som om det innebär att den inte kommer rasa sönder). 

• Go o gla
    Utepålandet skrev 2022-04-25 14:10:42 följande:

Haha, det är väl jag som turistromantiserar. Men med barn som gillar att vara uppe sent älskar jag att folk har sina barn i lekparken kl 21. Skulle jag testa det här i Sverige lär orosanmälningen dimpa ned dagen efter. Flört

Haha, inte nog med att de är vid lekparken en vardag fram till kl 21, finns det en bar med uteterrass nära en lekplats kan du lite på att den är överfylld med föräldrar som passar på att dricka och röka medans barnen lever vind för våg. Bara de inte blir smutsiga, ramlar, eller skämmer ut föräldrarna på köpet. Haha! 

Beträffande köp så blir det ny vagn här med, fast till storasyskonen. Vi har en grymt körvänlig vagn till lillfisen som hållt sen sonen -20. Nu har vi iofs inte samma underlag, eller haft lika restriktionsfritt under pandemin, som i Sverige så kanske inte så konstigt den inte blivit sönderkörd. Men, till storasyskonen (och när lillfis kan sitta utåtvänd) måste en syskonvagn köpas. Blir en period med tre under tre och funkar inte med individuella vagnar då och nog för att jag gillar bära i sjal/mei tai men vill också ha tillgång till rullande medel. :) För övrigt blir det nog inte mer inköp förutom bebiskläder och andra småsaker. Har redan det mesta som tur är. 

• Utepålandet
    Go o gla skrev 2022-04-25 18:54:51 följande:

Haha, inte nog med att de är vid lekparken en vardag fram till kl 21, finns det en bar med uteterrass nära en lekplats kan du lite på att den är överfylld med föräldrar som passar på att dricka och röka medans barnen lever vind för våg. Bara de inte blir smutsiga, ramlar, eller skämmer ut föräldrarna på köpet. Haha! 

Beträffande köp så blir det ny vagn här med, fast till storasyskonen. Vi har en grymt körvänlig vagn till lillfisen som hållt sen sonen -20. Nu har vi iofs inte samma underlag, eller haft lika restriktionsfritt under pandemin, som i Sverige så kanske inte så konstigt den inte blivit sönderkörd. Men, till storasyskonen (och när lillfis kan sitta utåtvänd) måste en syskonvagn köpas. Blir en period med tre under tre och funkar inte med individuella vagnar då och nog för att jag gillar bära i sjal/mei tai men vill också ha tillgång till rullande medel. :) För övrigt blir det nog inte mer inköp förutom bebiskläder och andra småsaker. Har redan det mesta som tur är. 

Vi letade oss svettiga i källaren i helgen efter vår senaste mei tai, men den tycks ha hamnat på avigvägar. Det blir också att köpa en sådan, maken är nästan 2 meter lång och mei tai är det enda bärdon som riktigt funkar för honom. I övrigt har vi nog också allt vi behöver redan. Praktiskt nog är barnen födda samma tid på året och drar babyoveraller etc i samma storlekar. Vi har tre barn födda juli, augusti och september så givetvis blir det en oktoberbebis nu. Ordning och reda ska det vara. :D

• Solskensdag

Är det andra än jag som är lite rädd för ma? :( Jag har ju två veckor till rul och kan inte riktigt tro det faktiskt är en bebis som mår bra i min mage. Jag vet att risken är jätte liten och har ingen anledning att tro något är fel (men rädsla pga tidigare mf) och vet ju också det är vanligt att vara nervös, men.. vore så skönt om man kunde njuta bara :/
    vi håller på att planera flytt / försäljning just nu bla förbi vi vill få det på plats innan bf, vilket också lägger på rädslan att göra massor förändringar om nu det plötsligt inte blir bebis..

Svar på tråden BF oktober 2022