Utepålandet skrev 2022-04-25 14:10:42 följande:
Haha, det är väl jag som turistromantiserar. Men med barn som gillar att vara uppe sent älskar jag att folk har sina barn i lekparken kl 21. Skulle jag testa det här i Sverige lär orosanmälningen dimpa ned dagen efter.
Haha, inte nog med att de är vid lekparken en vardag fram till kl 21, finns det en bar med uteterrass nära en lekplats kan du lite på att den är överfylld med föräldrar som passar på att dricka och röka medans barnen lever vind för våg. Bara de inte blir smutsiga, ramlar, eller skämmer ut föräldrarna på köpet. Haha!
Beträffande köp så blir det ny vagn här med, fast till storasyskonen. Vi har en grymt körvänlig vagn till lillfisen som hållt sen sonen -20. Nu har vi iofs inte samma underlag, eller haft lika restriktionsfritt under pandemin, som i Sverige så kanske inte så konstigt den inte blivit sönderkörd. Men, till storasyskonen (och när lillfis kan sitta utåtvänd) måste en syskonvagn köpas. Blir en period med tre under tre och funkar inte med individuella vagnar då och nog för att jag gillar bära i sjal/mei tai men vill också ha tillgång till rullande medel. :) För övrigt blir det nog inte mer inköp förutom bebiskläder och andra småsaker. Har redan det mesta som tur är.