• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Utepålandet

Jag tyckte att jag såg en klassisk ?hamburgare? (dvs blygdläppar) igår på KUB, men barnmorskan vågade inte ens gissa kön så jag kanske såg något helt annat. Såg jag rätt har min magkänsla varit fel hela tiden.

Hur är det med er och namn? Har ni några klara favoriter eller kanske t o m redan klara namn till bebisarna?

• majarg
    Utepålandet skrev 2022-04-21 09:52:30 följande:

Nu har jag äntligen gjort mitt KUB-ultraljud. Allt såg bra ut därinne så nu tänker jag tillåta mig själv att slappna av och verkligen känna mig gravid. Och direkt börjar man ju längta till RUL. Skrattande 

Vad skönt! grattis Skrattande
  • Go o gla
    Wohoo det gick fint på UL idag och de kunde se könet väl så vi har vårt lilla rör med konfetti att smälla nästa helg. Spännande!

Ang. namn har vi våra klara, såvida inte en ovän förändring sker under graviditetens gång dvs. Det är antingen en Alice eller Leo som bor i mig nu. :) Nedan en liten bild på fis från idag, vecka 15+0. 

• Utepålandet

Vad häftigt att få se bebisen sådär. Skrattande

Jag hoppas att det är en flicka i min mage för flicknamnet har vi nästan 100% spikat. Har mycket svårare att komma på ett pojknamn som känns rätt denna gång. Preliminärt är det en Judit/Joel därinne.

• Steffqw

Imorgon går jag in i v15+0. Mitt illamående har minskat men finns fortfarande svagt kvar. Har lätt huvudvärk om dagarna, får mer huvudvärk vid ansträngning, är ofta trött, har stora svarta ringar under ögonen, krypningar i benen.

Har från v14 typ först nu börjat orka mer, ta längre promenader. Har gått upp ca 7-8 kg i vikt.

Och nu kommer vi till denna torrhet i munnen och att jag hela tiden är törstig. Vad kan det vara? Normal? diabetes?

Någon som vet?

• Solskensdag

Vad roligt Go o gla, grattis! Och vilka fina namn ni alla har hittat på Hjärta Gillar verkligen både Alice/Leo och Judit/Joel.
    blir också sugen på ett extra UL, har RUL om 2 veckor och det känns ju som en evighet.. Men tror jag får hålla ut. Är tyvärr fortfarande så nervös att något ska vara fel med bebis, hoppas verkligen allt är bra och man snart kan känna av rörelser.
    vi har funderat på namn , och har hyfsat kommit överens om Ingrid/Hubertus. Gillar även tjejnamnen Vera och Laura, men mannen vill ha Ingrid så vi får se vart det landar ;) Hubertus är ganska ovanligt som tilltalsnamn och önskar inte vara en sån som försöker hitta ett ?unikt? namn till min bebis haha men tycker faktiskt det är väldigt fint :) Men har ändå en ganska lång lista på namn, och man har ju en del tid kvar att fundera så vi får se!
    Hur känns det för er att dela tankar på namn? vi har pratat lite namn med familj/vänner och jag är så sensitiv mot reaktioner.. men alla tycker ju olika ändå så ibland tycker jag det är skönast att bara hålla för sig själv utan att se andras ev uteblivande jubel-reaktion haha.

• Andersson85

Var mysigt go och glad! Och kul att ha fått reda på könet! Fina namn ni har hittat. Tycker det är svårt med just namnfrågan och vi har inte lagt så mycket krut på det än. Mannen gillar Tuva/Tova men jag har lagt veto där:) är just nu lite inne på Vera också och sen sa sonen Arthur och det har legat och grott lite så tycker det växer. Gillar Bill också. Men som sagt, tur det är ett tag kvar! Svårt att komma överens. kanske lättare när man vet om det blir en flicka eller pojke.

• Utepålandet

Törst beror förmodligen på att kroppen behöver mer vätska under graviditeten. Men ta upp det med din barnmorska bara för att vara på den säkra sidan.

Vad gäller namn - det är för mig obegripligt att folk säger saker som ?uh, det hette en jättesträng tant när jag var liten?. Jaha? Utifrån ett sådant resonemang blir det inte många ok namn kvar här i världen. Jag vet att jag fått höra dylika saker när jag funderat högt kring Judit tidigare, men nu är jag så gammal och envis att jag struntar i sånt. 5-åringen har redan slagit fast att hon ska ropa ?ljudliga Judit!? om bebisen (ifall det är en flicka) skriker. Det bara måste vi ju köra på. :D

• Solskensdag

Haha men precis, det räcker man själv har vissa fina namn som inte går pga någon ex-pojkvän, en tant eller andras barn, men man behöver liksom inte lägga andras meningar på det också!

Men med det sagt så tycker jag verkligen om Judit, det är så fint! Hjärta

Svar på tråden BF oktober 2022