• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Steffqw

Igår natt och morgon var ett rent helvete. Har fått magsjuka. Spytt och diarre. Nu är sambon dålig. Jag går in i v12 imorgo, mitt illamående hade minskat.

Jag har lyckats få i mig vatten en del, kanske 3-4 50cl flaskor.

maten däremot är svårare. Ätit mariekex och blåbärssoppa men känner nu hur kroppen skriker efter mer och mitt hungerillamående börjar komma.

Nån med tips här? :(

• mammamalin
    Steffqw skrev 2022-04-06 05:28:57 följande:

Igår natt och morgon var ett rent helvete. Har fått magsjuka. Spytt och diarre. Nu är sambon dålig. Jag går in i v12 imorgo, mitt illamående hade minskat.

maten däremot är svårare. Ätit mariekex och blåbärssoppa men känner nu hur kroppen skriker efter mer och mitt hungerillamående börjar komma.

Vitt rostat bröd och ris är bra vid magsjuka Glad
  • Emmissss
    Steffqw skrev 2022-04-06 05:28:57 följande:

Vitt bröd och avslagen cola, krya på dig! Ser att du bara ligger två dagar före mig  :) 
  • Steffqw
    Emmissss skrev 2022-04-06 08:57:59 följande:
    Vitt bröd och avslagen cola, krya på dig! Ser att du bara ligger två dagar före mig  :) 
    Tack för tips. Jag får i mig blåbärssoppa och mariekex och då börjar magen värka, den är helt i obalans..

Kul med nästan samma veckor. Hur mår du? Illamående? Vart på kub?
  • Steffqw
    mammamalin skrev 2022-04-06 08:13:36 följande:
    Vitt rostat bröd och ris är bra vid magsjuka Glad
    Tack för tipsen
  • Go o gla

Steffqw: Krya på er!!

w00t! Just känt första mini-buffarna från pyret! Hjärta Små toc tocs på vänstersidan och inga tvivel på vem det var som buffade! Hjärta  Känner mej nyförälskad, haha! 

• Utepålandet
    Go o gla skrev 2022-04-06 15:29:45 följande:

Steffqw: Krya på er!!

w00t! Just känt första mini-buffarna från pyret! Hjärta Små toc tocs på vänstersidan och inga tvivel på vem det var som buffade! Hjärta  Känner mej nyförälskad, haha! 

Åh så mysigt! Vilken vecka är du i? Minns att jag kände barn 2 och 3 i vecka 16/17, så förhoppningsvis är det inte så himla långt bort nu. 

• Småländskan

Hejsan! Jag är ny här, har bf 9:e oktober. Har dragit mig från olika grupper och appar tills nu. Är inne på min fjärde graviditet men har tyvärr inte kommit hela vägen i mål än. Men idag var vi på ultraljud, allt såg normalt ut. Jag har gjort nipt, men min bm kunde inte se resultatet än sa hon. Men sambon och jag kollade upp det själva när vi kom hem, där stod det att resultatet av nipt-test visade på att fosterprovet va normalt. Ska lämna fastade blodprov i morgon på Kvinnohälsovården hos annan bm, så ska dubbelkolla det vi såg på datorn med henne, för säkerhets skull. Men nu börjar vi kunna andas lite känns det som, det har varit långa veckor att komma hit. Nu ska det bli roligt att läsa hur andra har det och ta del av era erfarenheter ????

• Mangopassion

Citat: steffqw

Så himla mysigt med buffar från bebis! Är också intresserad av vilken vecka du är i? Själv är jag i slutet av vecka 15 men har inte kännt så mycket än. Ibland inbillar jag mig att jag känner sparkar men strax efteråt kommer det ut gaser tyvärr haha. Obestämd

• Go o gla

Välkommen Smålänskan! Hoppas det går vackert!

Går in i vecka 14 imorgon så det är tidigt, men har känt tidigt med alla. Första var mest som fisksprattel, och tror en till men minns inte riktigt, resten var som denna. Små små buffar. Drt kunde ta bra tag mellan att jag först känt buffar tills nästa gång då det beror på position mm också. Men inga tvivel att det var pyret, sjätte bebisen så vid detta laget känner man igen de små. Glad

Svar på tråden BF oktober 2022