Inlägg från: Go o gla |Visa alla inlägg
  • Go o gla

BF oktober 2022

Hej alla! 

Jag skriver in mig, lite tidigt men ändå!

Hade mensliknande känningar/mol sen min ägglossning, vilket aldrig hänt innan... så idag, på BIM -7 tog jag en vild chansning med ett tidigt clearblue test och resultatet kom i stort sett omedelbart och tydligt. Förvånad  Så, utan tvekan väntar vi en liten fis(a) i Oktober om allt går väl. BF Oktober 18.

• Go o gla
    mammamalin skrev 2022-02-04 11:15:30 följande:
    Grattis! Häftigt att plussa så långt innan :) 
    Tack! Ja, kanske otroligt men jag misstänker jag hade min äl några dagar innan med. Nu går jag mest och hoppas att det inte blir ett tidigt mf som jag kanske inte tänkt på ifall mensen kommit ?som vanligt?... Håller tummarna på att det går vägen Drömmer
  • Go o gla

så kul med så många - grattis alla!

Jag har mol, mindre idag dock, sen är jag allmänt trött och springer på toa titt som tätt. Tycker det är skumt att jag har så skarpa symptom så tidigt men vet jag brukar känna av rätt snabbt efter bim. Här var det ju känningar, speciellt molandet, som fick mej till att testa tidigt.

Hoppas det går vägen och att groddis utvecklas väl. Vi är ute efter en sista innan vi stänger verkstaden. Jag blir snart 39 och detta är sjätte barnet om allt vill sej väl. 

• Go o gla

Förstår och delar oron om mf med er andra, fast nästan större är min oro för att det skall bli ngt annat ?fel?. Jag har (peppar peppar) bara ett mf i bagaget och fem friska barn, så hoppas självklart att denna graviditeten går vägen men också att vår knoddas håller sej frisk! 

Jag har bokat tid den 21/2 för tfn-besök hos familjeläkaren, det är han som därefter ger mej remiss till BM. Vågade inte be om en tidigare tid men kom på jag ev måste tidiglägga den då jag även kommer behöva kontroller hos endokrinen. Så behöver nog ta blodprov redan innan mitt första BM besök...

• Go o gla
    Solskensdag skrev 2022-02-10 11:07:29 följande:

Å jag var till VUL idag och det var värt pengarna - fick se inte bara ett, men två hjärtan! Lite i chock, men också väldigt magiskt :) är lite mer lugn och glad nu, även om jag också vet det fortfarande är osäkert ett par veckor till :)

Wohooo!! Stort grattis!! 
  • Go o gla
    Mangopassion skrev 2022-02-10 15:24:08 följande:

Jag har förövrigt drabbats av det här hemska gravid-illamåendet nu. Blödningarna har avtagit helt nu *pepparpeppar* och det känns lite bättre ändå nu när jag fått mer symtom, trots att jag mådde illa och spydde som en gris imorse när jag kom hem från jobbet(jobbar natt). ???? Är det bara jag som redan kan känna att det är nåt där nere i magen? Det känns som en dov mensvärk mest hela tiden. 

hoppas blödningarna håller sej borta, oavsett om ofarliga så är det kanske inte särskilt roande.
    jag har haft mol sen några dagar efter ägglossningen, varför jag testade tidig och det håller i sej än. 

• Go o gla

Tiden går sååå långsamt. Bokat om mitt samtal m husläkaren till den 16e, därefter får jag ?lov? att boka besök m BM. 
    Då jag känner mej lite rastlös har jag bokat in 2 privata UL, i 8e resp 13e veckan. Så har man ett delmål att se fram emot. Nackdelen med att testa übertidigt antar jag. 

Ang. humörsvängningar så har jag ett ganska stabilt humör än så länge men kan lätt gå från ett fromt lamm till kamikaze på 0.0. Oskyldig

• Go o gla

Mandyyy : Håller tummar det inte är något tokigt utan endast vanlig blödning!

Här håller jag tummar för att nattens och morgonens symptom är tillfälliga. Molandet kommer ju och går i varierande som vanlig ordning, och springer och kissar titt som tätt. Men i natt kom dovt illamående och, vilket håller i sej än, ryggont som påminner om foglossning. Vill inte ha foglossning än! Hade hemska problem med det i förra graviditeten och vet det kan bli värre nästföljande men... redan nu!? No plis!! 

Skall leta fram min värmekudde sen och hoppas det lindrar lite åtminstone. 

• Go o gla

Kul med aktivitet i tråden o med än fler nygravida! Här fortsätter man känna mol, trötthet, och enar mej med skaran som är varma. Särskilt nattetid... ugh. Svullen som tusan är jag och har en allmän känsla av att vara uppblåst. Mycket elegant, not. 

Har börjat röra mej lite mer. Har ett stillasittande arbete och växer på bredden så börjat ta raska promenader. Hoppas det hjälper med energin och svullo-känslan i längden...

Svar på tråden BF oktober 2022