Inlägg från: Go o gla |Visa alla inlägg
  • Go o gla

BF oktober 2022

Hej och grattis till alla nya!

Kan inte kommentera på allt som skrivits sen sist; ni har varit så flitiga! :D

iaf, KUB idag gick fint. Låg risk på T21 (1/3278) och T13/T18 (<1/100000). Även låg risk för preeklampsi. 

Inga järntabletter behövdes vilket är första ggn som de inte tvingar i mig de hemska pillren. Ang. sköldkörteln verkar min dos fungera för nivåerna ansåg han vara acceptabla nu, men sa det säkert berodde på min låga dos jag redan tar. Så fortsätter med det tillsvidare. 

Beträffande könet är jag lite besviken. Inte på vad det ev. är men jag var tydlig med att vi inte ville veta, varpå han sa att då kollar han inte ens efter. Men pga frågan från min man på slutet om det ens var möjligt så kollade han ändå! Han sa inget, men nubben var där klart och tydligt. Nu är jag ingen expert men tyckte mig se en extremt klar rak linje (flicka).

Som sagt, glad som sjutton oavsett pojke eller flicka men vi hade värsta planen med en överraskningsfest lite senare och såvida det nu inte faktiskt är en pojke har man blivit lite snuvad på överraskningen sas... 

Annars, allt toppen! Nästa UL via läkarvården i vecka 20, men vi har ett privat inbokat (för könskoll och pojk/flick-paket) slutet på April. Nu iom detta kanske vi går och ser om det är möjligt att få svar via dem redan nästa vecka. 

• Go o gla

Tack alla och håller tummarna för er som väntar!

Tror heller inte det bör vara problem med bruna flytningar och skulle inte oroat mig ifall det inte börjar blöda färskt, rikligt, och med värkar.

• Go o gla
    Rosen3 skrev 2022-04-01 14:45:11 följande:
    Kommer med tråkiga besked. Åkte in till gynakuten för att jag fått lite blödningar. Det visade sig att jag fått missed ab och barnet dog tyvärr runt vecka 6. Kroppen har inte stött bort det. Då var min magkänsla rätt. Nu mår man såklart väldigt dåligt och man är ledsen. 

Så nu lämnar jag denna sida, håller tummarna för er andra! 
     Rynkar på näsanbeklagar så mycket! Massa styrkekramar till er! Hjärta
  • Go o gla

Vi har berättat för närmaste familjen, och några få utvalda vänner och arbetskamrater. Här är också magen, och rumpan (!), svår att dölja. Går ju upp så sablans fort i början med så har fått köpa större byxor men hänger mest i myskläder nu för tiden. Tur man arbetar hemifrån och bara behöver fixa till överdelen inför möten. Jag har dock ingen som helst aning om hur jag endast skall gå upp 9kg under denna grav som jag blev rådd av BM. Har redan gått upp 3 och brukar gå upp 20 totalt.... ufff 

• Go o gla

Köpt nya jeans bara, inget annat än så länge. Hemma hänger jag i mysbyxor och munkjackor. Har som tur är en hel del gravidklänningar sen tidigare som är i fint skick och är av typen som anpassar sej efter magen. Så de fungerar lika fint ogravid som höggravid. Men ännu är det för kyligt för att jag skall våga ta på mej dom. Hoppas vårvärmen kommer snart!! 

• Go o gla

Steffqw: Krya på er!!

w00t! Just känt första mini-buffarna från pyret! Hjärta Små toc tocs på vänstersidan och inga tvivel på vem det var som buffade! Hjärta  Känner mej nyförälskad, haha! 

• Go o gla

Välkommen Smålänskan! Hoppas det går vackert!

Går in i vecka 14 imorgon så det är tidigt, men har känt tidigt med alla. Första var mest som fisksprattel, och tror en till men minns inte riktigt, resten var som denna. Små små buffar. Drt kunde ta bra tag mellan att jag först känt buffar tills nästa gång då det beror på position mm också. Men inga tvivel att det var pyret, sjätte bebisen så vid detta laget känner man igen de små. Glad

• Go o gla

Kul med blick på liten och även om du blev tillbakaflyttad så är det ju en bra ursäkt för ett extra UL. Drömmer

• Go o gla

Hur mår ni andra? Jag fick någon mild släng av matförgiftning så legat med magknip i två dagar men nu mår man äntligen lite bättre igen. Känner mig dock lite bedrövad över min vikt. 3,5kg plus nu och ser inte att det kommer plana ut direkt. Brukar gå upp mycket så det är väl väntar men än så irriterande då jag faktiskt började på +7kg från förrförra graviditeten iom jag aldrig kom ner till startvikten innan min minsta och ej heller innan denna grav. :( Hade jag kunnat veta med mig att jag på något vis kan balansera ut de där extra kilona så kanske det känts lättare men på sistone är jag mest deppad över det hela. Dessutom är ca 1,5kg av dessa inom loppet av mindre än 2veckor. Suck... Peppa mej någon, eller kom med mättande kalorisnål mat som jag kan frossa i i hopp om att det kanske hjälper. Hah...

• Go o gla

Solskensdag, Emmisss, tack. Känns lite lättare att man inte är ensam. Jag vet att viktuppgång är normalt och yadi yadi men så förbenat att se vikten stiga så fort. Jag hamnar lätt på +10kg vid vecka 20-25 vilket bäddar för en 18-22 kg total uppgång. Jag vill inte det denna gången, inte med min startvikt på 70kg. :/

Svar på tråden BF oktober 2022