BF oktober 2022
Hej och grattis till alla nya!
Kan inte kommentera på allt som skrivits sen sist; ni har varit så flitiga! :D
iaf, KUB idag gick fint. Låg risk på T21 (1/3278) och T13/T18 (<1/100000). Även låg risk för preeklampsi.
Inga järntabletter behövdes vilket är första ggn som de inte tvingar i mig de hemska pillren. Ang. sköldkörteln verkar min dos fungera för nivåerna ansåg han vara acceptabla nu, men sa det säkert berodde på min låga dos jag redan tar. Så fortsätter med det tillsvidare.
Beträffande könet är jag lite besviken. Inte på vad det ev. är men jag var tydlig med att vi inte ville veta, varpå han sa att då kollar han inte ens efter. Men pga frågan från min man på slutet om det ens var möjligt så kollade han ändå! Han sa inget, men nubben var där klart och tydligt. Nu är jag ingen expert men tyckte mig se en extremt klar rak linje (flicka).
Som sagt, glad som sjutton oavsett pojke eller flicka men vi hade värsta planen med en överraskningsfest lite senare och såvida det nu inte faktiskt är en pojke har man blivit lite snuvad på överraskningen sas...
Annars, allt toppen! Nästa UL via läkarvården i vecka 20, men vi har ett privat inbokat (för könskoll och pojk/flick-paket) slutet på April. Nu iom detta kanske vi går och ser om det är möjligt att få svar via dem redan nästa vecka.