Inlägg från: Mangopassion |Visa alla inlägg
  • Mangopassion

BF oktober 2022

Hej! Jag hoppar gärna in här också! 
    Har BF enligt min natural cycles app den 6 oktober. Är i v5 nu (4+1) och testade positivt redan 2 dagar innan beräknad mens. Vi väntar vårat första barn. Vågar dock inte hoppas på för mycket ännu då vi fick missfall i somras i vecka 7-8. 

Hade precis rosa-aktiga flytningar när jag var på toaletten för en stund sedan och blev direkt orolig. :( dock verkar dom ha slutat nu. Någon annan här som haft det förut som vill dela med sig om hur det gick för er?

• Mangopassion

Haha ja jag har också läst hela familjeliv tror jag men blir ändå inte nå klokare ???? får avvakta och se vart det tar vägen. När jag fick missfall I somras började det också med blödning men då hade jag redan en dålig känsla att det inte skulle gå vägen eftersom jag inte kände av några som helst symtom. 
    Denna gången är jag också orolig att det inte ska gå vägen men mest pga att jag hade corona i samband med ägglossning. Är orolig att det tagit skada. ????

• Mangopassion

Hej igen! Jag tänker avvakta en stund med att gå med i fb gruppen tills jag gått lite längre i graviditeten. Men joinar gärna er sen om allt går som det ska. :) 

Jag har för övrigt inga symtom än, förutom väldigt känsliga bröstvårtor. Mina rosa "blödningar" som jag har haft nu i 3 dagar som kanske motsvarar någon droppe blod har synts till ungefär 1 toalettbesök av typ 6. Så det är alltså bara en gång per dag och då jättelite. Är såklart orolig för att det är missfall pågång men förra gången kom "missfallet" ut ganska omgående och det syntes redan efter 2 dagar att chg koncentrationen på teststickan blev svagare och efter typ 1 vecka så var det helt blankt. Nu verkar det dock som att koncentrationen bara blir starkare/lika stark som innan och mitt digitala test hade stigit från 1-2 veckor till 2-3 veckor när jag testade igår morse. (Och då var det 6 dagar sedan jag tog det förra digitala testet). Så jag hoppas på att blödningarna är helt ofarliga. Jag ska ringa till barnmorskan imorgon bitti och höra om jag kan få komma på en undersökning så jag kan börja känna mig lite lugnare. Visst borde man kunna se något om man är i v6? 

• Mangopassion
    Alexa22 skrev 2022-01-30 07:17:57 följande:

Hänger med! plussade 28/1 och har bf 10 oktober!
    första barnet & första plusset på försök 8. :)

Grattis till plusset :)
  • Mangopassion
    samejentan skrev 2022-02-01 22:52:46 följande:

Nu börjar jag vara ganska säker på att jag har ett MF till på G? idag har verkligen mina bröst sjunkit ihop och känner knappt nått i bröstvårtorna längre. Känner inget annat än lite trötthet (som egentligen även kan va för jag jobbar eftermiddag denna vecka) och lite extra känslig. Känner ibland att de grejar på där nere men inget annat. Inget blod än, men sist tog det en vecka från avstannad symtom tills det kom. Någon som har en solskenshistoria jag kan trösta mig med? ?? sitter på jobbet och vill bara gråta ???? detta blir i så fall tredje sen augusti.

Hur har det gått för dig? 

Själv hade jag ju mina rosa "blödningar" i ca 4 dagar i början av graviditeten. Trots det så har mina gravidsymtom stannat kvar(väldigt ömma och svullna bröst). Tog en ny sticka idag som visade gravid vecka 3+. Det tyder ju på att det HCG-nivån stiger i alla fall :) Ska till BM på måndag och göra ett tidigt ultraljud. Har du testat göra ett nytt test för att se om graviditeten fortskrider?
  • Mangopassion

Hej igen! Var på ett tidigt vaginalt ultraljud idag då jag haft ett missfall förra sommaren samt att jag hade en mindre "blödning" i ca 4 dagar strax efter att jag testat positivt gravtest denna graviditeten. 

Här är en bild på min lilla böna. Jag kan inte med ord beskriva känslan över att få se och höra det lilla tickande hjärtat. <3 Hela 4,7 mm lång ????
  • Mangopassion
    Mangal skrev 2022-02-07 19:12:24 följande:
    Men gud vilken lättnad! Skönt för dig att du både fått se och höra det lilla pyret :)
    Vilken vecka är du i nu? Var gjorde du VUL, på sjukhus eller privat? Jag ska skrivas in på spec MVC med besök i v 7 eller 8, undra om man kan tjata till sig ett VUL där ;)
    Jag är i början på vecka 7 (6+0) enligt BM. Jag gjorde det på en privat klinik och betalade 800 kr för det. Du kan ju alltid försöka tjata till dig ett vul men dom brukar inte vilja göra det såvida man inte har haft upprepade missfall eller utomkveds. Men jag tyckte det var helt klart värt 800 kr för att få slippa oron över att hjärtat inte börjat slå. :)
  • Mangopassion
    samejentan skrev 2022-02-07 19:21:59 följande:
    Underbart! Grattis Vilken vecka är du i?  
    Tack så mycket :) vecka 7 6+0 :)
  • Mangopassion
    samejentan skrev 2022-02-08 12:42:17 följande:

Vill bara skriva en uppdatering om att mitt besök hos läkaren idag gick jätte bra, fick se ett pickande och lilla fröet som var i rätt storlek för veckan, framflyttad en dag så 6+2 idag. kanske man kan slappna av lite mer nu?  

Så roligt att läsa! Grattis! Jag hoppas att det lilla pickande hjärtat kan få dig att slappna av, för mig har det hjälpt enormt mot oron :D
Svar på tråden BF oktober 2022