Inlägg från: Mangopassion |Visa alla inlägg
  • Mangopassion

BF oktober 2022

Citat: majarg

Vilken vecka är du i? När ska du få göra KUB? Glad

• Mangopassion

Citat: Sigridgunnar 

Där ser man! Min lilla stod också på huvudet när jag var på UL inför nipt förra veckan Skrattande

• Mangopassion

Jag mår också illa till och från fortfarande, är i vecka 14 nu. Kräktes senast imorse. Och jag är också väldigt trött och lat om man nu ska kalla det så. Var inte det innan graviditeten men nu lyssnar jag på kroppen och den säger att jag ska ta det lugnt. Brukar vanligtvis skotta hela parkeringen/uppfarten i ett svep men fick lov att ta det i 3 etapper sist. Jag tänker att vi inte ska ha dåligt samvete för att vi vilar om vi behöver. Då får alla andra säga att jag är lat om dom vill. I don't care Cool

För övrigt fick vi svar på nipt idag. Inga kromosomavvikelser och vi väntar en liten pojke DrömmerBaby Så glada nyheter! 

• Mangopassion

Citat: majarg

Hehe nä ingen kondis här heller Oskyldig

Dom tog järnvärdet på mig på inskrivningen och jag var och tjuvkikade på mina provsvar och såg att mitt järnvärde var lite högt. Men då har jag tagit gravid- tabletter med massa olika ämnen, bl.a. folsyra och järn. Så nu tar jag enbart folsyra. Glad Men kanske får börja sen igen om det börjar bli lågt. 

• Mangopassion

Vi har också berättat för dom flesta. Fick berätta ganska tidigt på jobbet eftersom vi hanterar cytostatika på min avdelning och gravida ska ej ha hand om dessa patienter. Glad Jag ville egentligen vänta längre med att berätta för familjen eftersom jag fick missfall I somras i v7 men jag började må så illa då och visste inte vart jag skulle ta vägen så behövde prata med någon om det. Så då tänkte jag att det är lika bra att dom vet även om det skulle bli missfall igen för det kan vara jobbigt att hålla det inom sig. Speciellt om det skulle bli missfall en andra gång. Men dom blev jätteglada och mamma trodde först inte sina öron haha. Som hon tjatat om barnbarn i flera år Baby

• Mangopassion

Citat: steffqw

Så himla mysigt med buffar från bebis! Är också intresserad av vilken vecka du är i? Själv är jag i slutet av vecka 15 men har inte kännt så mycket än. Ibland inbillar jag mig att jag känner sparkar men strax efteråt kommer det ut gaser tyvärr haha. Obestämd

• Mangopassion

Citat: Utepålandet

Vad roligt att få se den lilla krabaten. Är det första ultraljudet du gjort? Tråkigt att bli tillbakaflyttad men i det stora hela gör det väl inget egentligen, den kommer väl ut förr eller senare vilket som Skrattande

• Mangopassion

Hej på er! Är i v 17, (16+3) men har fortfarande inte känt några sparkar eller sprattel än så länge. Försöker trycka på magen varje dag för att försöka känna nåt men det känns absolut ingenting. De enda jag känner är min egen puls Obestämd Fick dock höra när jag gjorde en gynundersökning för många år sedan att min livmoder ligger bakåtvänd och då kan det ju ta ett tag extra innan man känner nåt. Däremot tycker jag att jag ändå fått mage, den brukar också komma lite senare om man har en bakåtlutande livmoder. Men hoppas på lite rörelse i magen snart Glad

• Mangopassion

Vad roligt att få se sin lilla bebis i 3D. Det vill jag också göra på RUL om 2 veckor Glad

Vad fina namn ni har kommit på! Drömmer Jag tycker det är skitsvårt med pojknamn. Jag som redan hade bestämt att min flicka skulle heta Melissa men nu får vi tänka om. Vi funderar på William/James/Jamie/Lukas/Liam/Melvin/Malte/Viggo men vi kan inte bestämma oss haha Skrattande

• Mangopassion

Grattis till lillflickan solskensdag :) så kul och höra att det går bra för er med graviditeten. Jag var själv på RUL i tisdags och allt såg bra ut här också. Var lite orolig innan med med tanke på att jag känt mig totalt ogravid och mått hur bra som helst sen illamåendet försvann i v 14. Har typ inga symtom längre och tycker att magen inte växer men det gör den tydligen säger alla andra Skrattande Har inte börjat känna några fosterrörelser ännu, ev nån enstaka bara isåfall, men fick höra att moderkakan sitter i framvägg+ en bakåtlutad livmoder gör nog att det kan ta lite extra tid Glad

Hoppas det går bra för er andra som snart har RUL också ????

• Mangopassion

Ja dom kan ju verkligen ligga huller om buller där inne i magen så det är nog inte alltid så lätt att se. Sen är det ju alltid trevligt med ett extra ultraljud Drömmer Men skönt att du kan slappna av nu iallafall när du vet att bebisen lever där inne. Glad

• Mangopassion

Hejhej på er. Håller med om att det varit lite väl lite aktivitet här sista tiden så har faktiskt glömt bort att titta här på ett tag. I början var man ju inne flera gånger om dagen för att kolla läget för alla andra och dämpa sin missfalls-ångest lite grann. Här rullar allt på som det ska. Var till barnmorskan i tisdags och fick mitt föräldraskapsintyg och lyssnade på bebisens hjärtljud. Alltid lika roligt när man får höra/se livstecken på den lilla Skrattande Har däremot börjat känna av bebisens rörelser någon enstaka gång per dag. Kände små sparkar runt naveln samma dag som jag var till barnmorskan senast och tydligen så är livmoderns övre kant strax ovanför naveln på mig nu. Känns så overkligt att den redan blivit så stor Foten i munnen

Svar på tråden BF oktober 2022