• Anonym (TS)

Introducera barnen för nya mannen, tips?

Det börjar vara aktuellt att introducera mina 4 barn för min nya (eller ja 8 mån sedan) kille. Han är barnlös, och vi palnerar gemensamma barn i framtiden. 

Mina barn är 6,10,11,14. Nu är det alltså dags att flytta ihop och involvera barnen i vardagen. Barnen bor med sin pappa 65%, resten med mig.
    Tips behövs hur det skall gå smidigast.
    Stressen ligger väl i att 10 åringen har adhd och trotssyndrom, så inte alltid så lätt att ha att göra med...
    Jag vill såklart att barnen skall känna sig bekväma, (dom vet om honom, och vill nu träffa honom). Och tänker också på mannen, att hur han upplever det.
    Vad skall vi hitta på, så att det inte blir för styvt och stressigt?
    Hur har andra gjort? Ångrar nästan att vi inte introducerat han tidigare, känns nervöst.

• Svar på tråden Introducera barnen för nya mannen, tips?
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2022-01-03 15:37:02 följande:

Varför ha så bråttom med att flytta ihop och skaffa gemensamma barn? Ni varit ihop i 8 månader, det är ingenting.

Vi skall som jag upprepat flera gånger i tråden inte skaffa barn NU. Men drömmer om barn ihop. Och ja, flyttan ihop om ett halvår. ( Behöver större lägenhet,och vi vill testa på att bo ihop, innan barn tillsammans osv). Vi är inte 25 år precis...
  • Anonym (Uh)

Hur blir det om det visar sig att barnen och den nya inte alls funkar ihop? Lite konstigt att planera att flytta ihop och skaffa barn innan man ens vet hur allt funkar.

Finns en del som skiter i barnen och kör sitt race ändå. Men då tänker man helt galet enligt mig..

• Anonym (TS)
    EpicF skrev 2022-01-03 15:39:25 följande:
    "Nu är det alltså dags att flytta ihop och involvera barnen i vardagen." Du skriver att ni ska flytta ihop nu.
    Jo, dags att flytta ihop. Men skriver inte att NU. Vi skall flytta ihop i sommar. Men vill väl flr sjutton involvera honom i mina barns liv innan det.
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2022-01-03 13:42:38 följande:

Så om jag hade ett barn. som inte hade en diagnos? Då vore det inte tidigt? 

Jo. Det är förtidigt att flytta ihop efter en 8-12 månaders relation. Vänta iallefall tills ni varit tillsammans i 1,5-2 år innan ni börjar planera ihop flyttande. Han kan väl bo med er en helg då och då när du har barnen.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Uh) skrev 2022-01-03 15:41:34 följande:

Hur blir det om det visar sig att barnen och den nya inte alls funkar ihop? Lite konstigt att planera att flytta ihop och skaffa barn innan man ens vet hur allt funkar.

Finns en del som skiter i barnen och kör sitt race ändå. Men då tänker man helt galet enligt mig..

Vi lär ju se hur det funkar när han träffar dom, och vi bor ihop? Vi planerar inte att skaffa barn innan det. Men vore det inte skitkonstigt att i vuxen ålder inte prata framtidsplaner och barntankar INNAN man flyttar ihop? Han är barnlös, och vill ha barn. 
    vad skulle ni svara om en 40 årig man skrev att han e så arg och bitter, n-är hans nya sambo plötsligt berättar att hon inte vill ha barn med honom. Och att dom inte talat om det innan flytt? 
    I vuxna förhållanden e det väl naturligt att man talar om det rätt tidigt. 
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2022-01-03 15:43:12 följande:
    Jo. Det är förtidigt att flytta ihop efter en 8-12 månaders relation. Vänta iallefall tills ni varit tillsammans i 1,5-2 år innan ni börjar planera ihop flyttande. Han kan väl bo med er en helg då och då när du har barnen.
    Okej, så låt säga att hon e med oss varannan helg när jag har barnen.Och i praktiken "bor" hemma hos mig all tid jag inte har barnen. vad är skillnaden? Att jag ibland är ensam med barnen? Och vi betalar för två lägenheter varav ena står tom 90% av tiden?
  • Anonym (TS)
    Anonym (TS) skrev 2022-01-03 15:45:57 följande:
    Okej, så låt säga att hon e med oss varannan helg när jag har barnen.Och i praktiken "bor" hemma hos mig all tid jag inte har barnen. vad är skillnaden? Att jag ibland är ensam med barnen? Och vi betalar för två lägenheter varav ena står tom 90% av tiden?
    HAN, inte hon. Blev inte lesbisk plötsligt.
  • nernu

De fyra barn du redan har kan du bara ha varannan helg och nu ska du skaffa fler och flytta ihop med någon du har känt i åtta månader? Då får jag önska dig varmt lycka till med det projektet. Det kan ju inte gå fel.

• EpicF
    Anonym (TS) skrev 2022-01-03 15:40:33 följande:

Vi skall som jag upprepat flera gånger i tråden inte skaffa barn NU. Men drömmer om barn ihop. Och ja, flyttan ihop om ett halvår. ( Behöver större lägenhet,och vi vill testa på att bo ihop, innan barn tillsammans osv). Vi är inte 25 år precis...

Varför så bråttom med allt?
  • Anonym (TS)
    nernu skrev 2022-01-03 15:47:04 följande:

De fyra barn du redan har kan du bara ha varannan helg och nu ska du skaffa fler och flytta ihop med någon du har känt i åtta månader? Då får jag önska dig varmt lycka till med det projektet. Det kan ju inte gå fel.

Om du läser hela tråden vet du bakomliggande orsak. 
Svar på tråden Introducera barnen för nya mannen, tips?