• Anonym (TS)

Introducera barnen för nya mannen, tips?

Det börjar vara aktuellt att introducera mina 4 barn för min nya (eller ja 8 mån sedan) kille. Han är barnlös, och vi palnerar gemensamma barn i framtiden. 

Mina barn är 6,10,11,14. Nu är det alltså dags att flytta ihop och involvera barnen i vardagen. Barnen bor med sin pappa 65%, resten med mig.
    Tips behövs hur det skall gå smidigast.
    Stressen ligger väl i att 10 åringen har adhd och trotssyndrom, så inte alltid så lätt att ha att göra med...
    Jag vill såklart att barnen skall känna sig bekväma, (dom vet om honom, och vill nu träffa honom). Och tänker också på mannen, att hur han upplever det.
    Vad skall vi hitta på, så att det inte blir för styvt och stressigt?
    Hur har andra gjort? Ångrar nästan att vi inte introducerat han tidigare, känns nervöst.

• Svar på tråden Introducera barnen för nya mannen, tips?
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2022-01-03 15:58:00 följande:

Nej. Men självklart är det enklare att leva ihop om man bor ihop. Och ekonomiskare. Vi bor INTE ute på landet... Så hyrorna av en 4 rummare i vårat område kan landa på 28 000 sek... 

Och så har ni högre lön än vad vi har i Sverige också...
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (TS) skrev 2022-01-03 15:49:29 följande:

Jag upplever inte alls att det är bråttom. De flesta av mina vänner som träffar någon efter 30 flyttar ihop efter ca 1 år. Inget konstigt med det.

Du har aldrig funderat över varför så många separerar/skiljer sig idag..?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (TS) skrev 2022-01-03 15:23:34 följande:

Orsaken att barnen inte bor 50/50, är väldigt  enkel. Har inget med mitt ansvarstagande att göra. Dom är så stora, att dom kan välja själva. Och valde att bo kvar i gamla stora huset, pga att ligger brevid skolan. Jag har tyvärr inte ekonomi att köpa en 5 rums bostad i en extremt dyr storstad. Skulle kosta ca 10 milj kronor. (Bor inte i Sverige).  Så är väldigt odramatiskt, och handlar inte om att jag inte tar mitt ansvar. Har daglig kontakt med dom och deras far. SÅ försök inte nu svänga detta till att jag inte tar mina barn i beakt, när det egentligen var det denna tråd handlade om. Att jag vill göra detta så bra som möjligt.

Både du och din nya behöver vara medvetna om att dina barn kanske vill/måste bo med er på heltid nån gång. Sånt händer. Och då blir det plötsligt väldigt mycket, vilket din nya måste kunna ta.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Kalle) skrev 2022-01-03 16:26:16 följande:

Både du och din nya behöver vara medvetna om att dina barn kanske vill/måste bo med er på heltid nån gång. Sånt händer. Och då blir det plötsligt väldigt mycket, vilket din nya måste kunna ta.

detta är jag bra medveten om, och eventuellt kan det ju bli 50/50 eller annat

i framtiden.
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2022-01-03 16:08:22 följande:

Och så har ni högre lön än vad vi har i Sverige också...

Vad baserar du detta på? Stämmer ej
  • Anonym (TS)
    Anonym (FA) skrev 2022-01-03 16:03:47 följande:

Så om det inte fungerar att bo ihop, så ska ni flytta igen? Varför funderar man överhuvudtaget på att sätta sig i en sådan dyr lägenhet, när man inte testat att bo ihop först? 

Man vet ju aldrig i livet hur saker går. Vi sätter inte oss i en så dyr lähenhet. Det kostar så

här tyvärr?. Och vore det att prioritera barnen att flytta långt ifrån dem, ifrån skola osv för billigare hyra?
  • Anonym

Låt barnen slippa bonussörjan!

• EpicF
    Anonym (TS) skrev 2022-01-03 17:38:49 följande:

Om 4 rummar kostar 28 000kr så har ni något högre lön i Sverige och förmodligen även höge levnadskostnader...
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2022-01-03 17:38:49 följande:

Om 4 rummar kostar 28 000kr så har ni något högre lön i Sverige och förmodligen även höge levnadskostnader...
  • Anonym (Mia)

Ta det stegvis TS så kommer det säkert gå bra. Tvinga dem inte att umgås utan mer acceptera att de finns i varandras närhet och förhoppningsvis gillar varandra. Din äldsta var väl 14 o i den åldern vill man ju oftast inte hänga med föräldrar. Så ingen stort och stelt utan börja introducera han och barnen i vardagen.

Svar på tråden Introducera barnen för nya mannen, tips?