• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • klyban
    Pentra skrev 2022-01-08 14:32:02 följande:
    Eftersom det som finns idag inte är bra för hälsan. Och, att jag är en av dem som har förstått vikten av att sträva efter ett gott immunförsvar. Ett immunförsvar som följt med oss och byggt upp oss, och vårt naturliga skydd, sedan vår mänsklighets evolutions början. ... 

Mvh,
    Pentra

Vad är inte bra?
    Du berättar ju aldrig detta sakligt, utan bara med konspirationsteorier.

Men kanske inte alla dessa liv man redan räddat är nått bra.
    Ja, ett naturligt skydd är bättre, men då riskerar du att dö istället, det verkar som du missat den delen.

EpicF skrev 2022-01-08 13:40:40 följande:
    Nej, det vi vet är att det handlar om mensrubbningar. Inget annat.

Redan i första inlägget talade jag om för dig att det inte finns något svar ännu ang sambandet. Att du inte har förstått för i inlägg 50 är komiskt.

Och de där andra reproduktionssystemssjukdomar du hela tiden tror upp, som du inte ens vet vad du menar får bara dig att framstå som mera okunnig.

Jo, du ifrågasätter att det är MENSRUBBNINGAR som är inrapporterade och hävdar bestämt att det enbart handlar om riklig mens och sedan även oregelbunden mens. Och nu folk som fått tillbaka mensen.

Vi ser när forskningen kommer in plural, samma budskap som första gången du svara mig om detta.
    Är det nått som är oklart detta tycker du?

Nej, det är du som säger det, och lägga orden i mun på folk, så är det bara du som säger och ingen annan.
    Denna biverkning har jag vetat om sedan starten den ko, bara en sådan sak.
    Och nu ska jag ifrågasätta fakta, snacka om tokigt det blir för dig när du lägger orden i munnen på mig.

EpicF skrev 2022-01-08 13:42:45 följande:
    Det är inte mobbning att påpeka att någon är lättkränkt. Det är saklighet.

Jag är inte kränkt. Har öht inget att vara kränkt över.

Ad hominem och när vi sa belyste din mobbning, det är allt vad det är så inget sakligt argument för nått.
    Ingen kan kränka mig och många har försökt, det slutar alltid med att de blir galet frustrerade över mitt lugn.

AndreaBD skrev 2022-01-08 13:41:48 följande:
    Visserligen, men det är ju mycket annat också, dvs. tjafs om enskilda ord. Alla är nog ganska less på alla definitioner på mensrubbningar. Och jag förstår inte heller varför du upprepar det där med riklig mens så många gånger. Oftast handlar det nog om annat - oregelbundet och sånt. Men jag ska inte heller gå in i det igen nu. 

Så inte epic glömmer av det handlar om, för du vet ju vad som sker om man inte gör.

Vi lämnar detta ämne nu tror jag, och väntar tills nått nytt kommer, fin s liksom inget att säga än då vi inte vet ens vad det innebär mer än....

EpicF skrev 2022-01-08 13:45:18 följande:
    Använder du munskydd och visir? Eller struntar du i dessa?

Det stod ju där klart och tydligt = munskydd.

EpicF skrev 2022-01-08 14:47:45 följande:
    Han har inte svarat på mina frågor. Hade han svarat så hade jag inte ställt dem flera gånger. Men klyban har en tendens att gå runt frågorna och svamla om annat istället.

Svaren och forskningen är inte här, visste du inte om det? Förvånad

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Opa96 skrev 2022-01-08 15:17:07 följande:
    Det lustiga är ju ändå att de kommer med en massa vaccin, säger att det hjälper och att man har mer rätt att gå ut och leva livet - och så blir det tvärtom. Det blir lockdowns ändå och vaccinerade får ändå viruset. Sedan blev pass ett MÅSTE. I Australien så finns det många människor som blir insatta i KAMPER bara för att de visat positivt eller att de inte tagit vaccinet (finns videos på det om ni behöver länken). Nyheterna skönmålar allt detta såklart, allt är frid och fröjd. Varför skulle de inte visa de hundratals protesterna som pågår runt om i världen då det är hundratusentals människor som samlas demonstrerar, HUNDRATUSENTALS! Tror det var någon protest som nådde upp till nästan miljonen! Det borde väl nyheterna ta upp? Sen, Frankrikes president har varit ett riktigt arsel på den senaste tiden, har ni hört hur han talat om ovaccinerade? Snälla kolla upp det.
    Och det sättet amerikanerna mutat människor för att ta vaccinet är löjligt som fa*. "Ta vaccinet och ni får en gratis hamburgare och pommes!" "Ta vaccinet och ni får weed!". Australien har börjat muta också med en antal summa pengar. Låter inte detta lite fishy? Ni är så otroligt blinda hela bunten.. dessutom finns det många kända personer, forskare, som erkänt att vaccinet inte fungerat alls! Till och med Boris Johnson har sagt det! Det är diktatur i världen, snart kommer tvångvaccination hit ska ni se..

Vi vet redan om att vaccinen är effektiva(svar hur väl på omikron kommer, men bör vara lägre än upp till delta.)

Människor är av naturen lata, och kan dom tjäna på det så kommer man gärna när det vankas mat.
    Detta lärde jag mig redan i min ungdom, där "grisarna" och bråkade och trängde sig öre, och över lite gratis tacos som vi fick på premiär jag var på.
    Det var så galet och se att det blir tragikomiskt hur en del folk gick över lik, för kanske äta för 30:-.

SÅ ja, det är ett sätt och locka vissa, vad det är för fel med det vet ingen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-08 15:53:40 följande:
    Om det är dyrt med ägglossningstest är individuellt. Beror helt och hållet på vilket märke man köper, vart man köper och hur många.

Varför ska jag läsa på pm HPV? Vad har HPV med covid-19 att göra? Och varför diskuterar du HPV?

Blev fel för mig? Jaha, så du menar alltså att HPV-viruset kommer av covid-19 eller covid-19 vaccinet. Märkligt att inte forskare har kommit på detta än.

Jo, jag ifrågasätter när du kräver mig på svar som ännu inte finns. Och till råga på allt fortsätter efter du fått veta att svaret inte finns än.

Forskningen i plural? Så vitt jag vet är det EN studie som görs i Norge. Och EN studie är inte forskningen i plural.

Nej, för mig har det aldrig varit oklart. Du verkar dock ha hajat allt nu att vi inte kan svara på sambandet förän studien i klar.

Jag har aldrig pratat om andra reproduktionssystemssjukdomar. Det var du som tog upp det i inlägg 308.

Och, så du har vetat om biverkningen mensrubbningar sedan starten? Jaha, det är mer än vad forskarna har vetet eller läkemedelsverket.

Det är inte mobbning att påpeka att någon är lättkränkt.

Jag har ingen ledning att kränka dig och har heller aldrig påstått att du är lättkränkt.

Jaha, då har du ljugit igen. Du ljuger om din utbildning, att du skulle vara vaccinerad när du i själva verket är ovaccinerad och inte bryr dig om vaccinet. Sedan skriver du också med två nick i tråden. Du är avslöjad

Mina frågor till dig hade inget med svaren från forskningen att göra. Så det är fortfarande väldigt märkligt och udda av dig att aldrig svara.

Jag har redan berättat om HVP och vad det var där, så läs du.

Visste du inte om att forskning måste upprepas?
    Därav plural.

Och samma sak gäller idag som vid post ett, vi får invänta fakta, just nu vet vi bara återkommen mens, rikligt och lätt oregelbundet.

Det stod klart och tydligt där att det han var tvungen och sätta sig på munskydd, vad jag har med det och göra vet jag inte, men det är bara en nu konstighet av dig som vi aldrig kommer få svar på.

Och ändå står vi här med dina ad hominem mot mig, så udda.
    Jag diskuterar aldrig min utbildning kan inte se hur den är relevant för en enda sak.

Jag ljuger aldrig, har inte det behovet.

• EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 16:04:37 följande:

Jag har redan berättat om HVP och vad det var där, så läs du.

Visste du inte om att forskning måste upprepas?

Därav plural.

Och samma sak gäller idag som vid post ett, vi får invänta fakta, just nu vet vi bara återkommen mens, rikligt och lätt oregelbundet.

Det stod klart och tydligt där att det han var tvungen och sätta sig på munskydd, vad jag har med det och göra vet jag inte, men det är bara en nu konstighet av dig som vi aldrig kommer få svar på.

Och ändå står vi här med dina ad hominem mot mig, så udda.

Jag diskuterar aldrig min utbildning kan inte se hur den är relevant för en enda sak.

Jag ljuger aldrig, har inte det behovet.

Jag förstår faktiskt inte varför du pratar pm HPV hela tiden. Var finns kopplingen till covid-19?

Jo, jag vet att man gör in resultatet för att få fram samma resultat två gånger. Fortfarande bara EN forskning och inte i plural.

Jag frågade om han använde munskydd och visir? Inte vad han hade använt. Men eftersom den personen är du så kanske du kan svara på pm du använder munskydd och visir vid patientnära kontakt? Och om inte, varför?

Ad hominem om dig? Jaha, så du är också AndreaBD. Hur många nicka har du egentligen? Hittills två nick och ett anonymt, är flera?
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-08 16:18:58 följande:
    Jag förstår faktiskt inte varför du pratar pm HPV hela tiden. Var finns kopplingen till covid-19?

Jo, jag vet att man gör in resultatet för att få fram samma resultat två gånger. Fortfarande bara EN forskning och inte i plural.

Jag frågade om han använde munskydd och visir? Inte vad han hade använt. Men eftersom den personen är du så kanske du kan svara på pm du använder munskydd och visir vid patientnära kontakt? Och om inte, varför?

Ad hominem om dig? Jaha, så du är också AndreaBD. Hur många nicka har du egentligen? Hittills två nick och ett anonymt, är flera?

Det stod vad jag pratade om HPV, läs igen i så fall.

Det är viktigt att följa principerna u hur man kommer fram till saker, detta ska inte tummas på.

Det stod där = munskydd.

Anonym (Mitt val) skrev 2022-01-08 13:20:54 följande:
    ....munskydd...

Det står dock inget om visir, så vi får anta att det inte var använt några såna då.

Ja, och AndreaBD undrade varför du mobbade mig, ingen vet vad du vill ha sagt sakligt med denna ad hominem, kan du berätta eller är även detta en sak till som du aldrig kommer berätta.

• EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 16:32:25 följande:

Det stod vad jag pratade om HPV, läs igen i så fall.

Det är viktigt att följa principerna u hur man kommer fram till saker, detta ska inte tummas på.

Det stod där = munskydd.

Det står dock inget om visir, så vi får anta att det inte var använt några såna då.

Ja, och AndreaBD undrade varför du mobbade mig, ingen vet vad du vill ha sagt sakligt med denna ad hominem, kan du berätta eller är även detta en sak till som du aldrig kommer berätta.

Vad har HPV med covid-19 att göra?

Just därför jag frågade om han även NU använder munskydd och visir?!

Nej, det handlade om att jag tydligen mobbade henne när jag påpekade att hon var lättkränkt. Så länge inte du och AndreaBD är samma person så har du inte med det att göra.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-08 16:43:11 följande:
    Vad har HPV med covid-19 att göra?

Just därför jag frågade om han även NU använder munskydd och visir?!

Nej, det handlade om att jag tydligen mobbade henne när jag påpekade att hon var lättkränkt. Så länge inte du och AndreaBD är samma person så har du inte med det att göra.

Som jag sagt 10 ggr redan, läs tillbaka så ser du.

Munskydd stod att det var använt, vad är ditt problem?
    Frågan om visir är okey, men tror inte han utelämna detta om det hade använts, men sure vi får se om svar kommes.

Är det inte bättre du slutar mobba folk?

• molly50
    EpicF skrev 2022-01-08 13:45:18 följande:
    Använder du munskydd och visir? Eller struntar du i dessa?
    Anonym (Mitt val) skrev att läkaren bad honom/henne att byta munskydd.
    Alltså använde h*n munskydd.
    Läs det fetstilta och understrukna.

Det togs upp som fråga till sthlm landsting om underentreprenörer skulle få förtur men sen tog det stop. Kan ge en inblick i min vardag en överläkare ber mig fixa en grej inne på passient sal. Han frågar mig är du vacinerad. Jag svarar nej då säger han oj då kan du byta munskydd sedan går vi in. 15min senare jobbet klart på väg mot nästa. Kan säga att efter 2 år med dessa jobb slutar man bry sig.
  • klyban
    molly50 skrev 2022-01-08 16:50:57 följande:
    Anonym (Mitt val) skrev att läkaren bad honom/henne att byta munskydd.
    Alltså använde h*n munskydd.
    Läs det fetstilta och understrukna.

Det togs upp som fråga till sthlm landsting om underentreprenörer skulle få förtur men sen tog det stop. Kan ge en inblick i min vardag en överläkare ber mig fixa en grej inne på passient sal. Han frågar mig är du vacinerad. Jag svarar nej då säger han oj då kan du byta munskydd sedan går vi in. 15min senare jobbet klart på väg mot nästa. Kan säga att efter 2 år med dessa jobb slutar man bry sig.

Jag postade till med detta, och nu kommer vi få höra ursäkter till leda.

Dock visir hade varit en bra fråga och när man reda visste om att munskydd hade använts.

• EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 16:46:42 följande:

Som jag sagt 10 ggr redan, läs tillbaka så ser du.

Munskydd stod att det var använt, vad är ditt problem?

Frågan om visir är okey, men tror inte han utelämna detta om det hade använts, men sure vi får se om svar kommes.

Är det inte bättre du slutar mobba folk?

Jag förstår fortfarande inte vad HPV har med covid-19 att göra eller varför du började dra upp det?

Jag har inte mobbat folk. Det är inte mobbning och påpeka att någon är lättkränkt.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?