• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    molly50 skrev 2022-01-08 16:50:57 följande:

Anonym (Mitt val) skrev att läkaren bad honom/henne att byta munskydd.

Alltså använde h*n munskydd.

Läs det fetstilta och understrukna.

Det togs upp som fråga till sthlm landsting om underentreprenörer skulle få förtur men sen tog det stop. Kan ge en inblick i min vardag en överläkare ber mig fixa en grej inne på passient sal. Han frågar mig är du vacinerad. Jag svarar nej då säger han oj då kan du byta munskydd sedan går vi in. 15min senare jobbet klart på väg mot nästa. Kan säga att efter 2 år med dessa jobb slutar man bry sig.

Är du anonymt (mitt val)? För då kan du kanske fråga om du använder munskydd och visir vid patientnära kontakt och i övriga kontakt med kollegor?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 16:53:11 följande:

Jag postade till med detta, och nu kommer vi få höra ursäkter till leda.

Dock visir hade varit en bra fråga och när man reda visste om att munskydd hade använts.

Var postade du det?
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-08 16:55:19 följande:
    Jag förstår fortfarande inte vad HPV har med covid-19 att göra eller varför du började dra upp det?

Jag har inte mobbat folk. Det är inte mobbning och påpeka att någon är lättkränkt.
    Läs, det står där.

Sluta med ad hominem då, då detta är inte sakligt.
    EpicF skrev 2022-01-08 16:56:17 följande:
    Är du anonymt (mitt val)? För då kan du kanske fråga om du använder munskydd och visir vid patientnära kontakt och i övriga kontakt med kollegor?
    Det stod munskydd var bytt och användes.
    EpicF skrev 2022-01-08 16:56:40 följande:
    Var postade du det?
    Anonym (Mitt val) skrev 2022-01-08 13:20:54 följande:
    ....munskydd...

Opps, igen.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 16:46:42 följande:

Som jag sagt 10 ggr redan, läs tillbaka så ser du.

Munskydd stod att det var använt, vad är ditt problem?

Frågan om visir är okey, men tror inte han utelämna detta om det hade använts, men sure vi får se om svar kommes.

Är det inte bättre du slutar mobba folk?

Vad är det jag ska läsa? Allt jag vet HPV är att det inte är någon som helst koppling til covid-19. Påstår du motsatsen?

Ja, jag såg att det stod att han hade använt munskydd. Min fråga var om han fortfarande använder munskydd och visir? Vilket uppenbarligen inte är något du kan svara på eller som rör dig.

Mobba folk? Var jag mobbar folk? Att påpeka att någon är lättkränkt är inte mobbning. Detta är också något som inte rör dig.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 17:27:05 följande:

Läs, det står där.

Sluta med ad hominem då, då detta är inte sakligt.Det stod munskydd var bytt och användes.Opps, igen.

Återigen, vad har HPV med covid-19 att göra?

Munskyddsfrågan var inte åt dig och har inget med dig att göra.
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-08 16:53:11 följande:

Jag postade till med detta, och nu kommer vi få höra ursäkter till leda.

Dock visir hade varit en bra fråga och när man reda visste om att munskydd hade använts.

Ja,om visir användes framgick ju inte så det hade väl varit mer befogat att fråga.
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-08 16:56:17 följande:
    Nej,jag är inte Anonym (Mitt val).

Jag har däremot läst igenom inlägget h*n skrev. Det gör inte mig till Anonym (Mitt val)
    Så det kan du lägga ner på en gång.
  • Anonym (Sverige är i fritt fall)
    Anonym (Mitt val) skrev 2022-01-08 11:42:36 följande:

Kan svara såhär

Jag jobbar på sjukhus som en reparatör

Har gjort detta i ca15 år är på 1-15 avdelningar pär dag, springer mellan förlossning till covid iva/hiva/miva sedan neo osv. In på sal och ut till nästa

Så jobbar ganska ofta passient nära. Är oftast på 1 av sthlms största covid sjukhus

När vaccsinet kom sa man att alla innom vården skulle få det. Men oss sket man i då vi är en servic entrepenär med ramavtal. Då sa man att vi inte var prioriterade. Så dom sket i mig. Men jag lyckades jobba såhär under tiden då sjukhuset jade över 85%covid utan att bli sjuk. Så nu 2år senare skiter jag i vaccin.

Hur får man ens gå ut 9:an med sådan usel stavning?
    per*
    patientnära*
    vaccinet*
    inom*
    de*
    serviceentreprenör ?* Eller? (är det ens en titel?)
    hade*

/Grammatikpolisen

• klyban
    EpicF skrev 2022-01-08 18:09:01 följande:
    Vad är det jag ska läsa? Allt jag vet HPV är att det inte är någon som helst koppling til covid-19. Påstår du motsatsen?

Ja, jag såg att det stod att han hade använt munskydd. Min fråga var om han fortfarande använder munskydd och visir? Vilket uppenbarligen inte är något du kan svara på eller som rör dig.

Mobba folk? Var jag mobbar folk? Att påpeka att någon är lättkränkt är inte mobbning. Detta är också något som inte rör dig.

Läs tillbaka och återkom.

Och jag som trodde din fråga var när han reparerade, munskydd var använt.
    Så vad vill du ha sagt?
    Om hur han gör på fritiden och munskydd och visir?
    Vad har det med hans jobb på sjukhuset att göra och att h*n faktiskt använde munskydd.

Ad hominem är argument för person, det saknar betydelse sak!
    Så sluta med det.

EpicF skrev 2022-01-08 18:10:04 följande:
    Återigen, vad har HPV med covid-19 att göra?

Munskyddsfrågan var inte åt dig och har inget med dig att göra.

Läs så vet du.

Munskydd var bytt och innan reparatören gick in och lagade det som var sönder.

Så frågan om munskydd var använt där,  var riktigt bisarr.

molly50 skrev 2022-01-08 18:12:15 följande:
    Ja,om visir användes framgick ju inte så det hade väl varit mer befogat att fråga.

Ja, men epicf uppenbart missa detta, så nu ska h?n låtsas om annat.

Anonym (Sverige är i fritt fall) skrev 2022-01-08 18:27:18 följande:
    per*
    patientnära*
    vaccinet*
    inom*
    de*
    hade*

/Grammatikpolisen

Ad hominem berättar inget om vaccinationer.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    Anonym (Sverige är i fritt fall) skrev 2022-01-08 18:27:18 följande:
    per*
    patientnära*
    vaccinet*
    inom*
    de*
    hade*

/Grammatikpolisen

Wow... hur kan man ens tillåta sig själv att delta i ett forum om man inte kan ha överseelse med att andra människor kanske har t ex dyslexi?
    Du hade uppenbarligen inga problem med att förstå vad personen menade.

Människor som beter sig som du gör min så uppgiven, HUR ska vi kunna ta oss igenom denna pandemi om vi ska stå och gapa och slå på stora trumman för att en annan människa kanske inte kan stava helt rätt trots att andemeningen är solklar?

Utöver det, det du gnällde över handlade inte om grammatik utan om rena felstavningar.
    Och, när du använder asterisker så bör du även använda dem i texten du refererar till, i detta fall borde de också numreras då det var ett flertal.

Så, gå och skäms nu.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?