• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • AndreaBD
    EnAnonumius skrev 2022-01-08 23:13:45 följande:
    Så nej då du ljuger inte...Drömmer

Men du har tydligen behovet av att sprida desinformation.
    Desinformation kallas det väl bara om man ett syfte med det? Om man vill lura folk? Inte om man svamlar lite vid sid sidan om....
  • EnAnonumius
    AndreaBD skrev 2022-01-09 15:08:10 följande:
    Desinformation kallas det väl bara om man ett syfte med det? Om man vill lura folk? Inte om man svamlar lite vid sid sidan om....
    Och vad är syftet med att helt styvnackat enbart skiva "riklig mens", och sedan med en nåder förlänga det till "oregelbunden mens", och sprida som "allmängiltig fakta", fast rapporteringarna säger "rubbningar", och han får förklarat var rubbningar innebär, även från dig då.

Han gapar ju själv om att man skall endast delge fakta, men uppenbarligen så gäller det inte honom.
    Det framkommer ju ingenstans i rapporteringarna var det är för typ av mensrubbningar det handlar om i rapporteringarna.

Jag anser att vägra man att rätta, sina felaktigheter, fast det har förklarats från flera och även bevisat via länkhänvisningar vad det faktiskt handlar om.
    Ja då sprider man medvetet desinformation.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2022-01-09 13:49:09 följande:
    Fast det har väl inte nämnts något om riklig mens utan bara just mensrubbningar.
    Och det behöver inte vara samma sak.
    Så jag måste faktiskt också hålla med om att du har låst fast dig lite mycket vid riklig mens.
    Korrekt så, det har aldrig omnämnts i någon av ställena där man kan hitta information om inrapporterade mensrubbningar, i samband med covid-vaccinet, om vilken typ av rubbning det handlar om. 
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-09 13:35:49 följande:
    EnAnonumius skrev 2022-01-09 04:20:09 följande:
    Så du skriver även under nicket "Anonym(Mitt val)?

Om inte, så blir inte inlägget "ditt" bara för att du citerar en annan person..
    För det frågades "Vad postade DU det?".

Det frågades inte "Var postade "Anonym(Mitt val) det?"

Gå ta vaccinen istället.

Du har inget underlag att säga åt mig att jag skall ta vaccinet.  Så varför sitter du och INDIREKT sprider lögner om att jag inte tagit vaccinet? 

Du hävdade ju att du inte hade behov av att ljuga., Nu sitter du och just ljuger här när du uppmanar mig att ta vaccinet.
    Jag har skrivit det i andra vaccinations-trådar att jag har tagit dem, fast då var det två doser som gällde vid de tillfällena.  Samma trådar som du har deltagit i.

Nu i samband med denna tråden så är det tre doser som gäller.

Jag har tagit alla tre doserna till och med...
    Vill du ha datumen med. Här har du dem. 

27/5-2021 Dos 1
    8/7-2021   Dos 2
    3/1 2022   Dos 3

• AndreaBD
    EnAnonumius skrev 2022-01-09 17:04:02 följande:
    Och vad är syftet med att helt styvnackat enbart skiva "riklig mens", och sedan med en nåder förlänga det till "oregelbunden mens", och sprida som "allmängiltig fakta", fast rapporteringarna säger "rubbningar", och han får förklarat var rubbningar innebär, även från dig då.

Han gapar ju själv om att man skall endast delge fakta, men uppenbarligen så gäller det inte honom.
    Det framkommer ju ingenstans i rapporteringarna var det är för typ av mensrubbningar det handlar om i rapporteringarna.

Jag anser att vägra man att rätta, sina felaktigheter, fast det har förklarats från flera och även bevisat via länkhänvisningar vad det faktiskt handlar om.
    Inte vet jag vad syftet är, men att man inte kan få alla att rätta till eventuella missförstånd - det får man nog förlika sig med i ett forum. 
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-09 13:35:49 följande:

Så inga kvinnor har fått riklig mens då, och detta fast man får detta berättat ifrån kvinnor som fått dessa biverkningar.

EnAnonumius skrev 2022-01-09 04:20:09 följande:
    Så du skriver även under nicket "Anonym(Mitt val)?

Om inte, så blir inte inlägget "ditt" bara för att du citerar en annan person..
    För det frågades "Vad postade DU det?".

Det frågades inte "Var postade "Anonym(Mitt val) det?"
    Jag har aldrig sagt detta.
    Nu sitter du medvetet och hittar på något jag aldrig sagt eller skrivit, inbakat i en ledande fråga.

Jag har sagt att inrapporteringarna som finns handlar om mensRUBBNINGAR.

Jag, AndreaBD, EpicF (och några till) har försökt att få dig att fatta att mensrubbningar handlar INTE bara om riklig mens, som du sitter och upprepar hela tiden.
    Vi har för sökt att få dig att fatta att  mensrubbningar, kan vara så mycket mer än ENBART "riklig mens".

Bara för att det FINNS några kvinnor som har fått "riklig mens" som biverkning, så är det INTE något som gäller generellt för alla kvinnor som du försöker att framställa det som.  Och skriver man "mensRUBBNING" så vet majoriteten av kvinnor (och många män, men INTE du då) att det kan innefatta även "riklig mens".

Är det en nästa dum. ledande fråga, du skall ställa som du saknar helt och hållet underlag att ställa?
  • EnAnonumius
    AndreaBD skrev 2022-01-09 17:31:36 följande:
    Inte vet jag vad syftet är, men att man inte kan få alla att rätta till eventuella missförstånd - det får man nog förlika sig med i ett forum. 
    Missförstånd? Ja ja snacka att försöka släta över det med.

När flera har förklara och, det har till och med bevisat via länkar vad rapporteringarna handlar om, och vad mensrubbningar verkligen betyder.

Då kan man ju undra om det verkligen handlar om missförstånd.Drömmer
    Tror snarare det handlar om tjurskallighet, än missförstånd.  Cool

• klyban
    EnAnonumius skrev 2022-01-09 17:04:02 följande:

Och det som sades av mig var att vi behöver mer fakta och en del forskning och få veta betydelse av dessa biverkningar.
    Jag tagit upp tre jag hört talas om, har du hört någon mer?
    Så kan jag ta med dom också, vilka nu de är.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2022-01-09 17:33:03 följande:
    Jag har aldrig sagt detta.
    Nu sitter du medvetet och hittar på något jag aldrig sagt eller skrivit, inbakat i en ledande fråga.

Jag har sagt att inrapporteringarna som finns handlar om mensRUBBNINGAR.

Jag, AndreaBD, EpicF (och några till) har försökt att få dig att fatta att mensrubbningar handlar INTE bara om riklig mens, som du sitter och upprepar hela tiden.
    Vi har för sökt att få dig att fatta att  mensrubbningar, kan vara så mycket mer än ENBART "riklig mens".

Bara för att det FINNS några kvinnor som har fått "riklig mens" som biverkning, så är det INTE något som gäller generellt för alla kvinnor som du försöker att framställa det som.  Och skriver man "mensRUBBNING" så vet majoriteten av kvinnor (och många män, men INTE du då) att det kan innefatta även "riklig mens".

Är det en nästa dum. ledande fråga, du skall ställa som du saknar helt och hållet underlag att ställa?

Jag vet, men vad betyder då det du säger eller är det nått fel i dessa tre biverkningar det verkar handla om?

Så vilken av dom är vanligast om inte rikligt?
    Den första jag hörde var just den och att en del också var kvinnors vars mens hade slutat och nu börjat igen.

EnAnonumius skrev 2022-01-09 17:18:55 följande:
    Du har inget underlag att säga åt mig att jag skall ta vaccinet.  Så varför sitter du och INDIREKT sprider lögner om att jag inte tagit vaccinet? 

Du hävdade ju att du inte hade behov av att ljuga., Nu sitter du och just ljuger här när du uppmanar mig att ta vaccinet.
    Jag har skrivit det i andra vaccinations-trådar att jag har tagit dem, fast då var det två doser som gällde vid de tillfällena.  Samma trådar som du har deltagit i.

Nu i samband med denna tråden så är det tre doser som gäller.

Jag har tagit alla tre doserna till och med...
    Vill du ha datumen med. Här har du dem. 

27/5-2021 Dos 1
    8/7-2021   Dos 2
    3/1 2022   Dos 3

Hur ska jag kunna ljuga om nått du nu först berättade?(eller ja, min första gång jag såg detta.)
    Jag också tagit tredje dosen i fredags.

EnAnonumius skrev 2022-01-09 17:39:45 följande:
    Missförstånd? Ja ja snacka att försöka släta över det med.

När flera har förklara och, det har till och med bevisat via länkar vad rapporteringarna handlar om, och vad mensrubbningar verkligen betyder.

Då kan man ju undra om det verkligen handlar om missförstånd.Drömmer
    Tror snarare det handlar om tjurskallighet, än missförstånd.  Cool

Ja, vi väntar på att veta vad dessa verkligen betyder, det var det första jag sade här innan, och det var inte accepterat då att invänta vad det faktiskt  betyder mer än....

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Wow)
    EnAnonumius skrev 2022-01-08 23:13:45 följande:

Varför är du den enda i tråden då som skriver "riklig mens", när det ALLTID har handlat om mensrubbningar?

Att enbart skriva "riklig mens" som du gör är att sprida desinformation. Det har till och med länkats till källor där det uttryckligen har stått mensRUBBNINGAR. Men ändå har du styvnackat fortast att skriva "riklig mens".

TIll och med AndreaBD, gick ju in och påtalade detta för dig.  Men nej, du fortsätter att skriva felaktigt "riklig mens".

Att sprida desinformation är just att ljuga.

För det har aldrig framgått i inrapporteringarna om VILKEN typ av mensrubbning det handlar om.

Så nej då du ljuger inte...

//

Men du har tydligen behovet av att sprida desinformation.

Wow

Lägg ner. "Tom Andrea BD har sagt".

Fattar inte du att komplikationer nertystas?

Av vilken anledning ska du anklaga en personlig som berättar om sin erfarenhet och komplikationer p ga en annan för dig okänd men halvkänd inom fem inte har råkat ut för samma sak som därav förnekar utfallet?

Säger du åt folk som har brutit benet att de endast har en spricka i skelettet med eller?

Mörkertalet av folk som dör p ga vaccinationen är stort.

I vissa länder är man helt emot att barn under 18-21 år ska behöva bli vaccinerade. Men här i Sverige är det okej så länge fostret är över 10-12 veckor gammalt!

Lyssna och ta till dig av vad andra uppger för komplikationer.

En hel del tjejer / kvinnor har drabbats i av riklig mens, blivit rädda då det är helt onormalt mycket och då är självaste mens rubbningen en bisak!
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?