EnAnonumius skrev 2022-01-10 08:32:33 följande:
Men vad bra för dig att du tagit vaccinet.
Fast det spelar ingen roll om du såg "först nu" att jag tagit vaccinet.
Du hare INGEN, absolut INGEN rätt,när du SAKNAR vetskapen om huruvida en person (jag i detta fall) har tagit vaccinet eller inte, att då BEORDRA (kräva) att en person att ta vaccinet så som du gjorde mot mig.
Att dra slutsatser om en person baserat på "noll fata" är just att sitta och dra en lögn. Du hävdar ju själv att du "inte sett det förs nu".
Hade du haft någon som helst tankeverksamhet (något att tänka med innan för pannbenet), så hade du val att FRÅGA personen, "Har du tagit vaccinet"? Men nu gjorde du INTE det.
Du har berättat du tagit vaccinet, jag bara antar att du är som mig och aldrig ljuger.
Anonym (L) skrev 2022-01-10 12:19:57 följande:
Efter dagens presskonferens: två sprutor är otillräckligt för att stoppa smittspridningen. Det är effektivt mot allvarlig sjukdom, men inte för att stoppa smittspridningen.
Vaccinpass är ett otillräckligt verktyg för att stoppa smittspridningen (bra att de insett det). (Mitt vaccinpass går ut i maj, trots att jag i februari kommer att ha 25% skydd om jag inte fått spruta 3.) Införs därför bara på mässor också i nuläget.
Spruta 3 tycks hjälpa rätt bra mot omikron och bidra till att minska smittspridningen.
Kan folk bara hålla avstånd och hålla sig hemma, tack? Använda munskydd, inte träffa folk? Inte vara ute och resa, gå på krogen, handla i affärer?
Missat hela PK, då jag hjälper polare.
Synd att vi har en del i landet som vägrar ta in fakta och om att vaccinen hjälper, men de ser bara svart och vitt tyvärr och att om det inte hjälper 100% så är det = 0%.