• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    Anonym (S M A C K) skrev 2022-01-10 14:16:20 följande:

Testa själv, det fungerar på morsan och farsan iallafall.

Det är fake.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-10 14:26:08 följande:

Möjligt. Inte för mig dock. Jag åker redan utanför dem mest upptagna tiderna.

Ja, men alla är inte som dig...
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-10 13:51:53 följande:
    Jag förstår utmärkt Varför folk måste åka kollektivt. Många har inte bil och måste då åka kollektivt för sitt komma till jobbet. Inte konstigare än så.
    Ja,men varför kan de då inte hålla avstånd? Mänga gör inte det.
    Och varför måste folk ut och resa nu,mitt under pågående pandemi, t ex?
  • molly50
    AndreaBD skrev 2022-01-10 13:54:41 följande:
    Alltså, till jobbet måste man åka förstås. Om man inte kan jobba hemma. Jag kan inte det, är lärare. Och jag skulle kunna åka bil, men det är 4 mil och både bensin, trängselavgift och parkeringsavgift (i Stockholm, i innerstan) - då blir det ganska dyrt. 
    Ja,jag förstår att alla inte kan ta bilen,cykla eller gå.
    Men att hålla avstånd och använda t ex munskydd tycker jag man kan göra.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 14:07:06 följande:
    Jag har aldrig påstått att vaccineringen inte är viktig.

Nej, du har faktiskt inte svarar någonstans vad kopplingen mellan HPV och covid-19 vaccinet finns. Eller varför du tog upp HPV i tråden. Jag har läst alla dina inlägg, finns inget svar på det.
    Och det inte jag heller påstått, visst är det intressant.

Svar finnes, upp till dig nu.
    Anonym (S M A C K) skrev 2022-01-10 14:07:57 följande:
    Testa ha en liten magnet på stället du var vaccinerad på (bättre effekt ifall du är nyvaxxad). Den kommer att fastna där. Är det fullt normalt att den sitter där tycker ni?
    Testa och ljug inte efteråt
    Det går även utan vaccinering, och poängen är då?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    molly50 skrev 2022-01-10 15:00:25 följande:

Ja,men varför kan de då inte hålla avstånd? Mänga gör inte det.

Och varför måste folk ut och resa nu,mitt under pågående pandemi, t ex?

Det förstår dock inte jag heller.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-10 15:07:42 följande:

Och det inte jag heller påstått, visst är det intressant.

Svar finnes, upp till dig nu.

Eftersom du tog upp HPV i en tråd om covid-19 vaccin så antar jag att du menar på att det finns någon koppling mellan dessa två. Det vill jag gärna ha svar. Ett svar du inte har skrivit, inte någonstans i tråden. Men den logiska anledningen är att det finns ingen koppling och att du svamlar om annat precis som vanligt.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 15:12:03 följande:
    Eftersom du tog upp HPV i en tråd om covid-19 vaccin så antar jag att du menar på att det finns någon koppling mellan dessa två. Det vill jag gärna ha svar. Ett svar du inte har skrivit, inte någonstans i tråden. Men den logiska anledningen är att det finns ingen koppling och att du svamlar om annat precis som vanligt.
    Du får läsa, det är bara du som kan det och vägrar du, ja, då berättar du att du inte vill.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-10 15:09:25 följande:
    Det förstår dock inte jag heller.
    Nej,det räcker ju med att gå till vanliga affären så märker man att en del är dåliga på att hålla avstånd.
    En del står så pass nära att man nästan kan känna deras andedräkt.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?