• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    molly50 skrev 2022-01-10 13:37:10 följande:

Jag förstår inte heller varför folk måste åka kollektivt,resa utomlands,gå på krogen och springa på köpcenter osv nu.

Många håller inte ens avstånd till andra.

Det är som om folk har glömt bort att vi  fortfarande har en pandemi.

Jag förstår utmärkt Varför folk måste åka kollektivt. Många har inte bil och måste då åka kollektivt för sitt komma till jobbet. Inte konstigare än så.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-10 13:50:47 följande:
    Alla kan inte jobba hemifrån. Varför är det så svårt för sig att acceptera?
    För att de kunde det för några månader sedan. Då var det inte många på tågen.
  • AndreaBD
    molly50 skrev 2022-01-10 13:37:10 följande:
    Jag förstår inte heller varför folk måste åka kollektivt,resa utomlands,gå på krogen och springa på köpcenter osv nu.
    Många håller inte ens avstånd till andra.
    Det är som om folk har glömt bort att vi  fortfarande har en pandemi.
    Alltså, till jobbet måste man åka förstås. Om man inte kan jobba hemma. Jag kan inte det, är lärare. Och jag skulle kunna åka bil, men det är 4 mil och både bensin, trängselavgift och parkeringsavgift (i Stockholm, i innerstan) - då blir det ganska dyrt. 
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 13:47:40 följande:
    Nej, jag har inte ifrågasatt att vaccinet kan stopp endel smitta. Men jag skrev att det inte enbart kan stoppa smittspridningen.

Nu missade du mina frågor igen. Det jag undrar över är vad kopplingen till covid-19-vaccinet är och varför du tar upp HPV gång på gång i tråden?

Så bra, då är det fastställt att vaccinering är mycket viktig fortfarande.

Jag svarar som du nu, jag har redan svarat på det.
    Allt du behöver göra är att läsa tillbaka för få det svaret, men icke och det är mitt enda svar jag kommer ge pga svaret är där.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-10 13:52:00 följande:

Många arbetsplatser fick till tillfälliga lösningar för hemjobb, lösningar som kanske inte var så bra att man fortsatte med det.

Men att det inte var många på tågen behöver inte betyda att man jobbade hemifrån. De kan ha åkt till jobbet på annat sätt som fungerade då.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-10 13:52:00 följande:

EpicF skrev 2022-01-10 14:05:11 följande:

Många arbetsplatser fick till tillfälliga lösningar för hemjobb, lösningar som kanske inte var så bra att man fortsatte med det.

Men att det inte var många på tågen behöver inte betyda att man jobbade hemifrån. De kan ha åkt till jobbet på annat sätt som fungerade då.

Eller åkt andra tider.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-10 13:56:32 följande:

Så bra, då är det fastställt att vaccinering är mycket viktig fortfarande.

Jag svarar som du nu, jag har redan svarat på det.

Allt du behöver göra är att läsa tillbaka för få det svaret, men icke och det är mitt enda svar jag kommer ge pga svaret är där.

Jag har aldrig påstått att vaccineringen inte är viktig.

Nej, du har faktiskt inte svarar någonstans vad kopplingen mellan HPV och covid-19 vaccinet finns. Eller varför du tog upp HPV i tråden. Jag har läst alla dina inlägg, finns inget svar på det.
  • EpicF
    Anonym (S M A C K) skrev 2022-01-10 14:07:57 följande:

Testa ha en liten magnet på stället du var vaccinerad på (bättre effekt ifall du är nyvaxxad). Den kommer att fastna där. Är det fullt normalt att den sitter där tycker ni?

Testa och ljug inte efteråt

Det där är fake
  • Anonym (S M A C K)
    EpicF skrev 2022-01-10 14:10:49 följande:

Det där är fake

Testa själv, det fungerar på morsan och farsan iallafall.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-10 14:05:31 följande:
    EpicF skrev 2022-01-10 14:05:11 följande:

Eller åkt andra tider.
    Möjligt. Inte för mig dock. Jag åker redan utanför dem mest upptagna tiderna.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?