• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-10 13:39:26 följande:

Folk ska gå ta vaccinen man tyckte detta tom på Presskonferensen.
    Och du har svarat att du har tre och det går jag på, för jag antar du är som jag och aldrig ljuger.
    Och det har jag tre också sedan fredags (Y)

Wow ytterligare ett IQ-begfriat svar från dig.

Du vet det är en jävla stor skillnad mellan att någon "tycker" och att "kräva"/"BEORDRA".

Bara för attt någon TYCKER, så har du ingen INGEN rätt och eller skyldighet att bara ta för givet att utgå från att någon du diskutera med,  när du inte har vetskapen, om någon person (mig i detta fall)  har vaccinerat sig eller inte,  att BEODRA: "Gå och ta vaccinera dig".
    klyban skrev 2022-01-10 13:39:26 följande:

Jag kan säga gå ta vaccinen hur många ggr jag vill, för du vet väl om det är frivilligt att vaccinera sig?

Att någon TYCKER på en presskonferens.. Som sagt tycker.. 

Men du skrev en beordra.
    Det har du ingen rätt och/eller skyldighet att beordra folk ändå för den saken skull.  

Som sagt alla vet att vaccinet är frivilligt, därför ger det dig heller ingen rätt och/eller skyldighet att BEORDRA folk att ta vaccinet så som du gjkiorde.

Men ja, jag vet att du kommer vägra att begripa detta. 

Den stora frågan är om du gör det på pin kiv, eller om det är för att du vägrar att ta till dig att du begår fel. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    AndreaBD skrev 2022-01-10 16:43:54 följande:
    Visst, men det är många som inte verkar göra det. Tyvärr.
    Nej,så är det ju absolut. Tyvärr! 
    Det är som att en del har glömt bort att pandemin fortfarande pågår.
  • EpicF
    Tobben skrev 2022-01-10 20:18:26 följande:

De erfarna i tråden som sitter på all fakta vet att de flesta biverkningar från vaccinet inte är något att bry sig om. Rekordhöga +86000 anmälda biverkningar säger ingenting eftersom vaccinet är så säkert. Dessutom kan man aldrig veta om det verkligen är en biverkning, personen kanske hade fått samma symtom utan vaccin.

Absolut kan det bara så. Men fortfarande kan folk ha en rädsla för de inrapporterade biverkningarna som för att de väntar eller avstår vaccinet.
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2022-01-10 13:37:10 följande:
    Jag förstår inte heller varför folk måste åka kollektivt,resa utomlands,gå på krogen och springa på köpcenter osv nu.
    Många håller inte ens avstånd till andra.
    Det är som om folk har glömt bort att vi  fortfarande har en pandemi.
    Jag har full förståelse för att folk åker kollektivt..
    Det är mycket enkelt..
    Alla har inte bil, och alla kan inte ha råd med att äga en bil. Folk måste ta sig till jobbet, då alla kan inte jobba hemifrån.
    Folk måste ta sig till och från exempelvis sjukhusen, handla mat etc.   Visst kan man handla mycket mat över internet i dag, men alla nätmatvaruhus har inte allting på lagret och då kan man behöva gå ut för att kompletteringshandla.

Jag håller med dig att det är onödigt att springa och handla i onödan, och att springa på köpcentrum, möbelvaruhus etc etc.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Frida)

Det är också helt normalt med dessa covid läger som finns i Australien och canada

• Anonym (Renblodig)

Hade ni sett klippen hade ni öppnat ögonen helt och insett vad vaccinerna är för något och vad de gör. Men ni kan inte, ni är så upptagna med att vara blinda och "jag vet allt" och vill bara förgifta människor, få ovaccinerade att se ut som dårar när vi är helt tvärtom.

• Anonym (Frida)
    broderbob skrev 2022-01-10 16:54:31 följande:

Jag tycker att antivaxxarna nu tar sitt ansvar - om inte dessa nya restriktioner kommer hjälpa kommer ytterligare att införas - detta är vad jag hela tiden har sagt att alla måste ta sitt ansvar så att vi inte måste stänga ner vårt samhälle - jag vill inte ha ett nedstängt samhälle, nu kanske vi sakta går emot sådant och de får vi tacka antivaxxarna för samt de som vill vänta på ett facit innan ytterligare åtgärder - men som sagt det är ju ett val som man själv gör man kan inte ha bägge

Antivaxxare finns det ingenting som heter på svenska språket. Om du syftar på de som inte vaccinerar sig mot covid 19 är du ute och cyklar, de flesta är inte emot vaccinationer överlag.
  • Anonym (Renblodig)
    Anonym (Frida) skrev 2022-01-10 20:45:12 följande:

Det är också helt normalt med dessa covid läger som finns i Australien och canada

Det är sjukt alltså... och svenska vaccinerade människor tycker ju såklart att det är bra, jag menar, vi är ju farliga kackerlackor.. vi kan ju inte gå runt här. Vi ska låsas in!
  • molly50
    EnAnonumius skrev 2022-01-10 20:42:26 följande:
    Jag har full förståelse för att folk åker kollektivt..
    Det är mycket enkelt..
    Alla har inte bil, och alla kan inte ha råd med att äga en bil. Folk måste ta sig till jobbet, då alla kan inte jobba hemifrån.
    Folk måste ta sig till och från exempelvis sjukhusen, handla mat etc.   Visst kan man handla mycket mat över internet i dag, men alla nätmatvaruhus har inte allting på lagret och då kan man behöva gå ut för att kompletteringshandla.

Jag håller med dig att det är onödigt att springa och handla i onödan, och att springa på köpcentrum, möbelvaruhus etc etc.
    Ja,jag har också insett det,som jag skrev i ett tidigare inlägg.
    men man kan åtminstone försöka använda munskydd och hålla avstånd. Eller åka på en tid då det inte åker så många andra,om den möjligheten finns.
    Det är som om en del har glömt bort att pandemin fortfarande pågår.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?