• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 18:32:56 följande:
    Jag har inga problem med att förstå honom. Varför skulle jag? Han är ganska tydlig med att det oftast är meningslöst svammel som han kommer med.
    Du TROR att du förstår. Men du har fel. 
  • EpicF
    mari123 skrev 2022-01-08 11:09:36 följande:

Tror du? Folk dör under fasansfulla kval runt dig och du har chansen att överleva! Liksom vi snackar inte förkylning utan en sjukdom som i vissa former har 100% dödlighet. Jag skulle tälta utanför kliniken.

Ja, jag tror folk var mer skeptiska mot nya läkemedel och vacciner.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-08 12:16:08 följande:

Kanske vore det bra att veta att vem som helst skulle reagera negativt på det och att det anses vara vanlig hyfs? 

Eller så är der bara du.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-08 12:17:12 följande:

Du TROR att du förstår. Men du har fel. 

Nej, jag vet att jag förstår. Du däremot tror att jag inte förstår och har fel.
  • AndreaBD
    mari123 skrev 2022-01-08 04:24:19 följande:

OT OT OT men i ämnet ändå. PONERA att man när "digerdöden" härjade fått höra talas om någon som hade en spruta att ge som kunde skona en. INGEN skulle vara antivaxxer utan kön utanför doktorns klinik skulle vara kilometerlång......

Tolkar jag dig rätt där att du menar om man hade kunnat erbjudit vaccination eller bot mot digerdöden så hade alla velat ha det? 

I så fall är det en viktig punkt som du talar om där. Och det är verkligen inte OT! Det är nämligen en stor del av förklaringen för varför folk inte vaccinerar sig. Just för att vi har bra vaccinationer nuförtiden, så ser folk inte faran med svåra sjukdomar längre. Hade vi sett vad sjukdomar gör, hade vi haft folk som dör runtomkring oss, så hade alla vaccinerat sig. Det brukar man också nämna i dokumentärer om ämnet.

Ändå förstår jag inte att folk inte kan tänka sig hur det skulle se ut om vi inte hade alla vaccinationer. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 20:42:20 följande:
    Nej, AndreaBD berättade att hon var lättkränkt.
    klyban skrev 2022-01-07 20:30:56 följande:

När kommer du berätta vad detta har för betydelse och förutom rikligt och lätt oregelbundet?

För nu så glömmer du av att berätta detta.

Och helt självklart är andra reproduktionssystemssjukdomar irrelevanta, utan fakta som skapar en kollationera med biverkningarna rikligt och lätt oregelbundet.

Tvärtom, tvärtom. Jag är en vänlig själ med ganska mycket tålamod. De verkligen lättkränkta har ju förstås gett upp att försöka diskutera med dig. Och jag kommer också åtminstone ta en paus nu. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-08 12:30:23 följande:

Tolkar jag dig rätt där att du menar om man hade kunnat erbjudit vaccination eller bot mot digerdöden så hade alla velat ha det? 

I så fall är det en viktig punkt som du talar om där. Och det är verkligen inte OT! Det är nämligen en stor del av förklaringen för varför folk inte vaccinerar sig. Just för att vi har bra vaccinationer nuförtiden, så ser folk inte faran med svåra sjukdomar längre. Hade vi sett vad sjukdomar gör, hade vi haft folk som dör runtomkring oss, så hade alla vaccinerat sig. Det brukar man också nämna i dokumentärer om ämnet.

Ändå förstår jag inte att folk inte kan tänka sig hur det skulle se ut om vi inte hade alla vaccinationer. 

Folk dör omkring oss idag med under pandemin och finns ändå folk som inte vaccinerar sig...
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-08 12:32:21 följande:

Tvärtom, tvärtom. Jag är en vänlig själ med ganska mycket tålamod. De verkligen lättkränkta har ju förstås gett upp att försöka diskutera med dig. Och jag kommer också åtminstone ta en paus nu. 

Och ändå så berättar du att du är lättkränkt
  • AndreaBD
    klyban skrev 2022-01-07 21:34:54 följande:

JAg vet inte denna gång heller, då det är ditt påstående att det är mer än rikligt och lätt oregelbundet.
    Så är det dax nu...?

Men snälla klyban, det är sida om sida med era meningslösa diskussioner. Kan du inte lägga ner dessa ett tag så att vi kan komma tillbaka till ämnet. 
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    AndreaBD skrev 2022-01-08 12:32:21 följande:
    Du gör helt rätt i att ta en paus. Vore bättre att avsluta helt, och om de andra som envist tragglar på mot denna människa skulle nog göra det också.

Det går liksom inte att komma någon vart men någon som mest är ute efter att bråka, ifrågasätta självklarheter och säga emot allt som en riktigt Motvalls kärring.

Om alla bara lät bli att försöka motbevisa envisa människor med märkliga inlägg så skulle diskussionen kanske bli serös. För det är den inte nu.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?