• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:39:03 följande:
    Ja, klyban förstår inte hur ägglossningen fungerar. Dig är jag lite osäker på då du i ena sekunden förstår för att i nästa sekund förstår som att du inte förstår.
    Folk bestämmer själva om de vill visa hur mycket de vet. När man kan utgå att alla vuxna människor vet - så tycker man ofta att det vore helt onödigt att visa att man kan. Som i DET HÄR fallet. Och i många andra fall tidigare, då du påstod att någon inte visste något. 

Vad folk vet, det kan bara de själva avgöra. INTE du. Och det är förolämpande att bara påstå att folk inte vet saker, när de i själva verket inte har lust att redogöra det för dig. Och du kan utgå ifrån att Klyban också vet.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:30:37 följande:
    Det må vara högstadienivå men det är fortfarande kunskap som några av er här saknar.

Nej, det är ingen förolämpning att fråga km han trodde det enbart var en gång i livet man har ägglossning. Det är rätt självklart fråga till hans svamlande.
    Det är ytterst förolämpande. Det är också förolämpande att säga att någon svamlar. Har du aldrig kommit på tanken att han driver med dig? 

Om du inte förstår honom, varför pratar du så mycket med honom? 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:31:47 följande:
    Om alla hade vetat så hade inte diskussionen kommit upp. Nu visste folk inte det och diskussionen uppkom. Fullt normalt.
    DU är den enda som verkar ha behov att diskutera det. Folk förklarar inte hur det fungerar för att de inte behöver göra det. Varför skulle de? 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:37:55 följande:
    Jo, det är iallafall två personer som saknar den kunskapen som du menar är högstadiekunskap.
    Det kan du aldrig veta! 
  • mari123
    AndreaBD skrev 2022-01-07 16:18:52 följande:
    Folk bestämmer själva om de vill visa hur mycket de vet. När man kan utgå att alla vuxna människor vet - så tycker man ofta att det vore helt onödigt att visa att man kan. Som i DET HÄR fallet. Och i många andra fall tidigare, då du påstod att någon inte visste något. 

Vad folk vet, det kan bara de själva avgöra. INTE du. Och det är förolämpande att bara påstå att folk inte vet saker, när de i själva verket inte har lust att redogöra det för dig. Och du kan utgå ifrån att Klyban också vet.
    I min lilla naiva värld så är det INGEN utomstående som kan ta del av mitt vaccinationsprogram. 
  • AndreaBD
    mari123 skrev 2022-01-07 16:29:18 följande:
    I min lilla naiva värld så är det INGEN utomstående som kan ta del av mitt vaccinationsprogram. 
    Jag tror du hamnade i fel tråd?
  • mari123
    AndreaBD skrev 2022-01-07 16:31:19 följande:
    Jag tror du hamnade i fel tråd?
    Okej! Ursäkta
  • broderbob
    EpicF skrev 2022-01-07 14:39:58 följande:
    Det är det studien ska undersöka om det finns ett samband med vaccination av covid-19 för kvinnor.
    Det 'är inte alls den studien utan från Internetmedicin om rikliga menstruationsblödningar

Rikliga mensrubbningar från Internetmedicin som en kunskapsdatabas för läkare med koncentrerade översikter för diagnostik och behandling av sjukdomstillstånd. Översikterna skrivs av svenska experter inom respektive specialitet och uppdateras kontinuerligt

Rikliga menstruationsblödningar - Internetmedicin

S
    om jag sagt tidigare ska du vara försiktig med vad du skriver annars är det bara lögner

Jag tycker du istället ska undersöka om du har livmoderhalscancer, istället för att sprida så massa lösa rykten om vaccinet - du är mer behjälpt utav det

• mari123
    broderbob skrev 2022-01-07 16:51:17 följande:
    Det 'är inte alls den studien utan från Internetmedicin om rikliga menstruationsblödningar

Rikliga mensrubbningar från Internetmedicin som en kunskapsdatabas för läkare med koncentrerade översikter för diagnostik och behandling av sjukdomstillstånd. Översikterna skrivs av svenska experter inom respektive specialitet och uppdateras kontinuerligt

Rikliga menstruationsblödningar - Internetmedicin

S
    om jag sagt tidigare ska du vara försiktig med vad du skriver annars är det bara lögner

Jag tycker du istället ska undersöka om du har livmoderhalscancer, istället för att sprida så massa lösa rykten om vaccinet - du är mer behjälpt utav det

Och nyss bad jag om ursäkt att jag var i fel tråd......
  • EnAnonumius
    AndreaBD skrev 2022-01-07 13:18:10 följande:
    Men snälla du, jag svarade ju bara på ett påstående av Epic. Hon skrev att man absolut måste veta när man har ägglossning som kvinna. Att JAG MÅSTE veta det.  Och jag sa nej. Måste du göra en sån grej av det? 
    Jag gjorde en grej av det?

Ja du det var ju knappast jag som valde att skriva detta, första meningen från ditt inlägg #451:

"Så du säger att folk som skaffar barn måste veta när de har ägglossning?".

(slut citat).

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?