• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-07 14:17:58 följande:
    Och vad är det för andra reproduktionssystemssjukdomar du menar? Du är den enda som pratar om dessa andra reproduktionssystemssjukdomar och ingen vad de är eller varför du gång på gång tar upp detta.

De är irrelevanta för rikligt och oregelbundet idag, det är poängen du vägrar acceptera.

Nej, du pratar om reproduktionssystemssjukdomar också, med använder ett mer begränsat ord.
    För biverkningarna kan kom handla om annat också, och jag väljer att vara heltäckande än halta med specifikt påståenden som är irrelevanta för biverkningen rikligt och lätt oregelbundet och uteslter inget inna faktan är här.

Och alla dessa inlägg är nu pga att du vägrade acceptera att vi måste invänta fakta, det vad du började prata om andar reproduktionssystemssjukdomar i tron detta skulle gå applicera på dessa biverkningar rikligt och lätt oregelbundet.

Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-07 14:08:15 följande:

Då har det visat sig att du inte förstår då.

De flesta bryr sig inte om ägglossnigstest, då det är en redundant information, och lätt oregelbundet ändrar inget om du inte kan påvisa annat.

Och där är svaret att du ens kan, för det är som vi sagt till dig och att man får invänta fakta.

Bara för de kvinnor som har problem, och sen de nyfikna.

Gravid är enkelt att bli för de flesta och utan skydd av nått slag, visste du inte ens om det?

När kommer poängen, för det finns ingen för dig nu, mer än de som har problem, för de saknar betydelse för denna grupp med lätt oregelbundenhet.

Rätt skoj du pratar om AndreaBD, och sen slutar du.

Så du skulle ta ägglossningstest när du har mens menar du?

Den var udda, för det är exakt vad du sade där.

Och man behöver inget ägglossnigstest för bli gravid, visste du inte om det?

Eller kommer poängen snart med biverkningen och lätt oregelbunden.

Kommer detta svar ta många dagar till att ge?

Har du märkt att du väldigt ofta börjar prata om annat när det visar sig din googling visade du hade fel?

Eller så kan inte du läsa eftersom du uppenbarligen inte förstår det du läser.

Och ändå så är det så många kvinnor som dagligen annars sig av ägglossningstest.

Nej, det var faktiskt JAG son sa till dig att svaret kommer när studien är färdig. Bland annat i inlägg 425 och i inågg 429.

Har jag påstått att man behöver ägglossningstest för att bli gravid?

Det är ett hjälpmedel för att underlätta för att försöka bli gravid.

Om det finns ett samband mellan MENSRUBBINGAR (obs; MENSRUBBNINGAR) får vi när studien är färdig. Inga svar kan ges före detta. Se nu fick du det svaret igen. I detta inlägg.

Min googling? Jag behöver inte till skillnad från dig googla kunskap jag redan har.

Varför skulle jag behöva ta ett ägglossningstest vid mens?

Nej, jag sa att man inte kan få barn mitt i mensen. Och att det som krävs för att få barn är att man har sex vid ägglossning. Men du kanske trodde att man har ägglossning vid mens. Då har du fått veta att man inte har ägglossning vid mens och att man inte kan bli gravid då. Sex kan man ha, om man vill. Kan dock vara bra att ha en handduk under om man har mycket mens eller ha det i duschen om man tycker det är bättre.
    klyban skrev 2022-01-07 14:17:07 följande:

Man kan ha sex ändå, och få barn.

Visste du inte om det?

Clearblue dåligt?

Det visste jag inte om, har du belägg för ditt påstående?

Eller är 89% och 6 dagars detektion för dåligt för dig?

Så vad ska siffrorna passa vara för passa damen som gott nog för ändamålet

reproduktionssystemssjukdomar innefattar mensrubbningar och annat som sker på där, och eftersom fakta saknas(vilket du bekräfta flera ggr nu), så finns ingen poäng att dra in dessa sjukdomar/åkommor i biverkningen om rikligt och lätt oregelbundet, för då vill du prata rom irrelevans för biverkningen.

Mensrubbningar saknar helt relevans och om man är som de flesta är och mycket fertila, du pratar om de selektiv få istället och ingen vet varför då vi pratar om biverkningen rikligt och lätt oregelbundet.

Ja, har man sex vid ägglossningen så kan mange barn.

Har jag sagt att just clearblue är dåligt? Nej, jag skrev att billiga märken oftast är dåliga.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 14:17:06 följande:

Jodå, det du berättar är högstadienivå.

Och du förolämpar folk IGEN, här Kyban nu. Att fråga om han trodde det var en gång i livet ÄR förolämpande, för att det skulle förutsätta att man är väldigt oinsatt. 

Det må vara högstadienivå men det är fortfarande kunskap som några av er här saknar.

Nej, det är ingen förolämpning att fråga km han trodde det enbart var en gång i livet man har ägglossning. Det är rätt självklart fråga till hans svamlande.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 14:18:52 följande:

Inte när du hela tiden berättar självklarheter som alla vet och ingen vill höra en gång till... då är det spammande. 

Om alla hade vetat så hade inte diskussionen kommit upp. Nu visste folk inte det och diskussionen uppkom. Fullt normalt.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:30:37 följande:
    Det må vara högstadienivå men det är fortfarande kunskap som några av er här saknar.

Nej, det är ingen förolämpning att fråga km han trodde det enbart var en gång i livet man har ägglossning. Det är rätt självklart fråga till hans svamlande.
    Nej, det är ingen som saknar det. Det är bara du som dra förhastade slutsatser om saker som du inte vet. Som vanligt. 
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-07 14:22:16 följande:

Det är solklart vad jag sagt där, sen berätta jag det för dig en gång till, ändå börjar du prata om annat.

Folk är nyfikna och de förstår inte varför det tar 2 månader att bli med barn och när kroppen gör spontanabort ovanligt ofta.

Detta gör inte att du har rätt, utan bara inte förstår att veta om ägglossningen är redundant information för de allra flesta kvinnor.

Nej, för dig var inte det solklart på vad du har sagt eftersom du inte har någon aning om vad du själv skriver.
    klyban skrev 2022-01-07 14:22:16 följande:

Det gör det visst det, bara att procentsatsen är mindre på omikron.

Svart och vitt är inte en fungera argumentation i ett vetenskaplig ämne, men det kanske man inte vet om som utbildad inom sjukvård och omsorg?

Nej, procentsatsen är högre då omikron är mera smittsamt. Jodå, svart och vitt är ett utmärkt fungerade argumentation i ett vetenskapligt ämne.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 14:31:47 följande:
    Om alla hade vetat så hade inte diskussionen kommit upp. Nu visste folk inte det och diskussionen uppkom. Fullt normalt.
    Men fattar du inte att alla andra vet att alla förstår! Och bara du har fått för dig att vissa inte förstår och att du måste upplysa dem.

Ska vi kolla? ÄR DET NÅGON HÄR SOM INTE VET HUR ÄGGLOSSNING FUNGERAR och vilken betydelse det har? 

Jag vet. Klyban vet uppenbarligen. Och övriga verkar också veta det. 
  • broderbob

Ni ska inte skylla på vaccinet då oregelbundna menstruationer inte är ovanliga och om ni har haft sex kan ni inte skylla det på vaccinet, rikliga blödningar som börjat och håller i sig ska man rådfråga sin läkare om då det kan ligga någon underliggande sjukdom 

Diagnosen är relativt vanlig på en gynekologmottagning. Det är svårt att uppskatta frekvensen i samhället, med tanke på att det är till stor del subjektivt, om man uppfattar sin menstruation som riklig eller ej.

Orsakerna till rikliga menstruationsblödningar kan delas upp beroende på om de är systemiska eller lokaliserade till kvinnans reproduktionsorgan.

Lokala orsaker

Myom
    Polyper
    Adenomyos

Systemiska orsaker:

Hypotyreos
    Koagulationsdefekt
    Leverskada

Inflammatoriska tillstånd i t ex endometriet

SYMTOM

Rikliga menstruationer brukar innefatta:

Blödning:
    Blödningstid ? 7 dagar
    Genomblödning av sanitetsskydd
    Byte av sanitetsskydd frekvent, ibland flera gånger per timme
    Behov av byte av sanitetsskydd en eller flera gånger nattetid
    Menstruationen kan bestå av större mängder koagulerat blod

Trötthet till följd av lågt Hb och lågt järnvärde

Smärtsam menstruation (dysmenorré)

DIFFERENTIALDIAGNOSER

Cervixcancer/Livmoderhalscancer

Uteruscancer/Corpuscancer/Livmodercancer

Koagulopati

• EpicF
    klyban skrev 2022-01-07 14:26:12 följande:

De är irrelevanta för rikligt och oregelbundet idag, det är poängen du vägrar acceptera.

Nej, du pratar om reproduktionssystemssjukdomar också, med använder ett mer begränsat ord.

För biverkningarna kan kom handla om annat också, och jag väljer att vara heltäckande än halta med specifikt påståenden som är irrelevanta för biverkningen rikligt och lätt oregelbundet och uteslter inget inna faktan är här.

Och alla dessa inlägg är nu pga att du vägrade acceptera att vi måste invänta fakta, det vad du började prata om andar reproduktionssystemssjukdomar i tron detta skulle gå applicera på dessa biverkningar rikligt och lätt oregelbundet.

Så du vet inte vad det är för andra reproduktionssystemssjukdomar du pratar om?

Jag har pratat om mensrubbningar som biverkningar. Jag har inte gått in närmare på det då det är just mensrubbingar som blivit inrapporterade.

Jag vägrar acceptera att vi måste invänta fakta? Du är den som kräver att jag ska svara på något som inte finns ännu så det är faktiskt du som vägrar acceptera att vi måste invänta fakta.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 14:32:21 följande:

Nej, det är ingen som saknar det. Det är bara du som dra förhastade slutsatser om saker som du inte vet. Som vanligt. 

Jo, det är iallafall två personer som saknar den kunskapen som du menar är högstadiekunskap.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?