• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 10:51:58 följande:
    Sedan hade de en högre sexdrift än oss och sex "hela tiden" just för att göra barn.
    Det här har jag aldrig hört förut. LÄNK på det, tack! 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 10:48:26 följande:
    Nu var det faktiskt du som påstår att mensrubbningar är "jätte vanligt" och inte jag.
    Jag har påstått samma saker hela tiden, i så fall är det du inte har läst rätt. 
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-07 12:27:39 följande:

Om du tror den användare sade detta, så har vi större problem än vi någonsin kunde ana här.

Vara att läsa vad användare skrev och antydde.

Redan bevisat och med tanke på att den ovaccinerade har dominerat sjukvården och döda så länge nu och efter vaccinationens start.

Verkar som du inte vill veta av verkligheten nu som antivaccer, för nu kom antivaccern argumentationen igen från dig.

Och nu svarar du att du tagit 3 doser och inte alls är en antivaccer, och sen tänker man "varför då denna antivaccer argumentationen" och om nu det var så.

Det beror på att vi har en högre smittspridningen generellt nu än tidigare. Det är ingen antivacc argumentation utan fakta.

Och ja, jag har tre doser. Det innebär dock inte att jag kan leva som "vanligt". Jag måste fortfarande hålla avstånd till andra, Vara noga med hanghygienen, minskan mitt social umgänge, inte träffa nya folk onödigt mycket och testa mig och stanna hemma vid syntomer. Om alla hade följt det (vaccinerade samt ovaccinerade) så hade vi förmodligen haft en mindre smittspridning vid det här laget och inge haft så mycket patienter inneliggande.

Saknar betydelse för extremt många.

Men såklart har man ENDAST sex för ett enda syfte och barn, då är det extremt viktigt, för risken är annars man har sex två ggr och det får ju inte ske, för då måste man ju kolla ägglossning en gång till.

Sen kommer komiken och ägglosstester, som med enkelhet berättar även när denna sker.

Och sen har vi det lilla abret att spermierna är rätt finurliga de med, och de lever länge nog för en oregelbundenhet också.

Och du har ett ägg som har en lång resa, så man blir extremt frågande i vad du tror dig säga detta ska betyda.

För idag bara vi bara rikligt och lätt oregelbundet, och det är inte det minsta vetenskapligt att börja prata om andra reproduktionssystemssjukdomar.

För det kommer inte hjälpa här, för då kan man lika gärna ge upp nu och ta reda på varför det är rikligt och lätt oregelbundet, och att mensen återkommer för vissa.

Nej, för många saknar det inte alls betydelse att det finns hjälp att få. Men eftersom du inte är kvinna så är detta något du aldrig kommer att förstå.

Ägglossningstester är ett hjälpmedel för att då fram när man har ägglossning... visste du inte det?

Nej, mensrubbningar (vilket är det man pratat om) är fortfarande inte enbart riklig mens eller oregelbundenhet utan så mycket mera. Kommer någonsin art ta in det?

Ehh...jo, det finns hjälp mot mensrubbningar oavsett om den endast är riklig eller oregelbunden. Men återigen, du är inte kvinna och har inge förståelse eller kunskap om detta. Inte ens basic kunskap, som majoriteten av männen har.
    klyban skrev 2022-01-07 12:34:46 följande:

Man kan bli med barn även utan man vet om ägglossningen sker, nummer två du kan testa också 

Så extremt enkla problem att lösa.

Ja, självklart kan man det. Men det krävs att man HAR ägglossning. Ägglossningenstester är ett hjälpmedel. Ett hjälpmedel som du menar saknar betydelse för många.

Och nej, det betyder inte vara ett extremt enkel problem att lösa. Men återigen, du är inte kvinna och förstår inte detta.

Använd inte dig själv och avgöra hur andra har det, för då blir det alltid fel.

Nej, det är precis det jag inte gör.

ROLF

Jaha, du kan inte historian heller. Nä nä, mycket liten kunskap i det ämnet har du tydligen också. Det är vad du berättar.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 12:57:07 följande:

Jag har påstått samma saker hela tiden, i så fall är det du inte har läst rätt. 

Och ändå ska jag bevisa något du påstår.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 12:51:05 följande:

DU sa att man MÅSTE veta det för att kunna få barn. Vilket är en stor skillnad till det du skrev nu.

Det är ett måste att veta när man har ägglossning för att veta när man ska ha sex för just barnproduktionen.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 12:48:43 följande:

Det är tillräckligt säkert för att man ska kunna utgå ifrån att det ÄR så.  

Nej, det är det inte heller.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 12:50:17 följande:

Okej, du vet inte vad du skriver eller så står du inte för det. Inget nytt.

Ehh...Jag skrev att jag inte har jämställd det vilket jag inte heller har. Om du tycker motsatsen så får du bevisa det.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-07 12:53:18 följande:

Hur kan du vräka ur dig såna påståenden hela tiden! Jag ska faktiskt anmäla det inlägget. Du bör ju någon gång lära dig att man bör uttrycka sig på ett forum.

Så mitt svar var fortfarande otydligt. Hum...du borde nog gå tillbaka och läsa på hur barn blir till, vilka faktorer som behövs eftersom du har den kunskapen. Trots att du är kvinnor och det oftast är kunskap vi kvinnor har.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 10:50:34 följande:
    För att det är när kvinnan har ägglossning som barn blir til...

Du blev med barn för att ni prickade in ägglossningen. Vilket i realiteten innebär att du faktiskt hade ett hum om när den inträffade och sedan hade oskyddat fullbordad sex med en man (förhoppningsvis din man) före, under eller efter ägglossningen.
    Igen ett sånt oförskämt inlägg! Du har inte ett s..... att göra med om jag använt preventivmedel eller vem jag haft sex med. Ska du sitta och säga att jag borde varit GIFT då? Det var min dåvarande partner och det är väldigt oförskämt av dig.

Och du sitter här och spekulerar att vuxna kvinnor (med högskolutbildning) inte skulle veta vad som händer vid ägglossning. Självklart vet man det. 

Poängen är att jag egentligen VILLE ha barn, och att jag var medveten om att min ägglossning kunde vara ungefär då. Det var lite tidigt så vi tänkte, egentligen bör vi ta  det lite senare, men om det händer så det välkommet ändå. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 13:05:35 följande:
    Så mitt svar var fortfarande otydligt. Hum...du borde nog gå tillbaka och läsa på hur barn blir till, vilka faktorer som behövs eftersom du har den kunskapen. Trots att du är kvinnor och det oftast är kunskap vi kvinnor har.
    Jag tror det vore viktigare att du ta till dig vad man inte skriver i forum.

Jag garanterar dig att jag har väldigt bra kunskap. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?