Anonym (Emmeliie) skrev 2023-11-19 22:06:10 följande:
Anonym (Hannah) skrev 2023-11-19 21:58:03 följande:
Nej verkligen inte. Tycker inte jag iaf..
Jag har följt din tråd men aldrig svarat i den, men vill svara här på detta.
Du har helt rätt i att detta är inget som förskolan har att göra med. Jag har varit med om det vid ett tillfälle. Det var också (lustigt nog) pappan som ville att förskolan skulle vara behjälplig. Men de varken ville eller fick bli inblandade i föräldrarnas privata situation. Nu var jag bara långvarig vikarie på den avdelningen så jag var inte helt insatt i situationen mer än att om de börjar diskutera med dig så säg "nej, vi får inte" och avsluta där.
Personalen på förskolan är där för barnen, inte som några medlare i en konflikt mellan vårdnadshavare. De riskerar ju att bli inblandade och svartmålade av att de står på den ena eller den andra sidan.
Stå på dig! Tycker du verkar otroligt stark mitt i det hela och förstår att du har detta som andningsventil. Jag hoppas att det i slutändan blir bra för dig och barnen.
(Om du undrar hur det gick i fallet ovan så vet jag det då jag känner föräldrarna lite grand. Barnen i fråga har umgåtts med pappa men är mamma närmast, betydligt närmare. Pappa är pappa, men det är mamman som kämpat - precis som du. De är en bit över 20 år idag och har genomskådat pappan för länge sedan.)
Tack för dina fina ord<3
Det är skönt att kunna ventilera i denna tråd och få lite andra vinklar på saker och ting.
Ingen av någon personal har nämnt något om meddelandet och jag har inte sagt nåt heller. Jag vill inte blanda in en massa folk just av den anledningen. Jag vill att de ska få bilda sig egna uppfattningar och jag vill inte påverka någon om de kommer att tala med ex soc eller liknande.
Hoppas allt löste sig till det bästa för barnen. Detta kommer pågå minst 15 år till....