Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Jur) skrev 2023-11-04 18:31:48 följande:
    Hur har det funkat hittills när du bett honom sluta med något för det påverkar dig negativt?
    Fast mig stör det inte på så vis, utan jag tänker mest på att det blir väldigt mkt godis för så små barn och då har jag iallafall försökt informera honom om det. Sedan om han fortsätter framöver så är det ju så. Då har jag iaf försökt.
  • Anonym (Hannah)

Jo men jag skrev ju att då är det ju så om han fortsätter, då har jag iaf försökt. Då visar det ju bara ytterligare att han inte kan samarbeta och respektera gränser. 

Anonym (Jur) skrev 2023-11-04 21:02:17 följande:
    Ser du inte risken att han för att jäklas med dig, då han vet att du blir irriterade, fortsätter och till och med utökar? 
  • Anonym (Hannah)

Vi får inte sköta överlämningarna ensamma så vi måste ha någon med. Nu var det anhöriga till mig som närvarade. 
    Jag har ansökt om kontaktperson men fr undrade vad jag ville med den ansökan!? Fast det är de själva som säger att vi inte ska vara ensamma..
    Vi har även haft videosamtal där det äldsta barnet inte vill prata alls, det sa "lägg på" hela tiden.. 

Ja det smset ignorerar jag, det svarade jag inte ens på. Jag har inte svarat mer alls efter det att jag tyckte att det var lite väl mycket godis åt de små. 
    Vi har inga mer samarbetssamtal så därför finns det inga alternativ än att sms själv eller via advokat. 

Ja fr verkar ha missat den "detaljen" fast jag påpekat det flera ggr. I hela utredningen verkar hans handlande vara ursäktad.. Han fortsätter tom bråka om min sk kvaddade bil som inte ens existerar.. 
    Soc har iaf uppmärksammat det med hans sjukdomsbild. 

Här där jag bor så finns det inte så många advokater att välja på heller. 

Fr går ju iaf på ensam vårdnad till mig samt boende. Jag vet inte vad som krävs för att de ska fatta att han inte är stabil. Klart han håller ihop den ynka timmen som de är där. De verkar ignorera alla handlingar bakåt I tiden. "Man kan ju förändras".. Men ändå så ser de inte att hans föräldrar också lägger sig i och gör orosanmälningar med jämna mellanrum.. 

De ansåg att våldet på barnen inte var så farligt. . 

Tyvärr så vet jag inte hur mycket tingsrätten har att jobba med här och när man får tid till vidare förhandling. 

Vi ska nog försöka förhandla oss till egen ÖK innan. Någon form av motargument till det förslag han gav i veckan. 

Eftersom det är helg så har jag inte diskuterat detta med min advokat ännu. 

Anonym (Camilla) skrev 2023-11-04 23:05:31 följande:

Du kliver ju in i hans fälla eller fällor. Går igång och agerar. Hur är överlämningarna nu? Övervakat eller inte? Han får ta med dig godiset till sig. Tro fanken att han gör ungarna sockerstinna så du ska få trubbel. Nu vet du dessutom att han vidarebefordrar dina påpekanden och skrattar åt dig. Ignorera. Ta upp sakfrågan på samarbetssamtal om godiset. 

Det verkar gå rätt tungt för dig. Så himla tråkigt. Är det läge att byta till en vassare advokat. Sedan verkar ju rätten ha gått väldigt mycket hans väg. Bedrövligt. 

Stt det ska vara så förbaskat svårt att få till att han pga sjukdom dvs usel sjukdomsinsikt och complience med medicinering. Vet ju inte i vilket läge han är i. Ungarna kommer hem uppvarvade, smutsiga och hungriga. Bara det borde rimligen föranleda att han inte kan ha dem själv. Har det någonsin kommit upp på bordet - hans diagnoser. Med sagt att inte de med diagnoser inte är lämplig som föräldrar. Men den här mannen är tydligen oförbätterlig. 

Finns det någon form av tidsplan? Ungarna hinner ju gå ut gymnasiet innan det blir klart. Kämpa på Hannah! 

• Anonym (Hannah)

Nej men då har jag ju bevis på att jag har försökt. Funkar det inte då får jag ju helt enkelt släppa det bara. 

Han säger ju att han har bättrat sig men detta visar ju att han ljuger.. 

Ju mer skriftliga bevis man kan få, ju bättre det.

Jag har ju inte svara mer efter att jag skrev om godiset. Det var bara "ren information" och han hugger på allt annat.

Anonym (Jur) skrev 2023-11-05 08:35:31 följande:
    Brukar det hjälpa om du ber honom om något som underlättar för dig? 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2023-11-05 11:04:30 följande:
    Så det var ren bevisprovaktion från din sida? 
    Nej verkligen inte. 

Det var bara ren info om att jag tyckte att det var på tok för mkt godis åt så små barn och jag följde advokatens råd att informera om detta. 

Hade det bara varit en gång så har jag inte brytt mig men nu så har det varit varenda gång de kommit tillbaka ganska många gånger.

Han vet också att vi har diabetes på både hans och min sida. 

Så jag är färdig med denna info. Jag har inte svarat honom på hans sms. 

Jag vet vad tråden började med. 

Jag får fortsättningsvis ignorera allt framöver. 
  • Anonym (Hannah)

Ja, med tanke på bakgrunden.. 

Det finns ju även vittnen och foto på blåmärke 

Så fr anser att umgänge kan fortlöpa som vanligt..  

Anonym (K) skrev 2023-11-05 12:04:39 följande:
    Men så sjukt!!!
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-11-05 12:45:26 följande:
    De ansåg att våldet "inte var så farligt"?!
    Vad krävs då för att de ska anse att det är alvarligt?
    Våld ska överhuvudtaget aldrig brukas på barn.
    Precis min tanke.. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-11-05 13:09:54 följande:
    Finns det inte möjlighet att få byta utredare på fr?
    De här verkar ju inte ha barnens bästa i åtanke.
    De är ändå klara med utredningen

Nu är det ju soc som tar över och den verkar lite bättre 
  • Anonym (Hannah)

Ännu en gång skickade han sms till fel person.. Intressant då han tydligen ska på något samtal gällande barnen. Jag vet inte vad. 

Han var också missnöjd över videosamtalet med barnen.. Jag kan inte rå för att de inte får något fokus och inte kan sitta still osv. 
    Den lilla ville inte alls prata..

Jag besvarade inte detta..

• Anonym (Hannah)

Soc och fam.rätt är inte överens..

Soc anser att en kontaktperson kommer att behövas under en viss tid när han ska ha umgänge för att få insikt. 
    Det känns som om soc förstår.

Fam.rätt säger att det inte behövs.. 

Men det verkar som att soc kommer bevilja detta ändå (ingenting som är klart än) 

Då kommer umgänget minskas ner eftersom det blir en ganska omfattande tid annars. 

Soc väntar på alla handlingar från den gamla kommunen också och där kommer de ju se allt.. Plus en massa andra möten och samtal med bla gamla soc, familjerätt osv. 

Allt detta som fam.rätt borde ha gjort inför sin utredning till tingsrätten! 

Hoppas detta ger resultat..

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?