Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Jur) skrev 2023-10-13 07:50:52 följande:
    Varför har du inte tagit detta med ditt ombud tidgare?

Du har ett proffs som har erfarenhet och är insatt i ditt ärende till hjälp, utnyttja det!
    Det har jag. Eftersom det inte fanns tillräckliga bevis så skulle jag vara försiktig med dessa. Nu finns det utomstående vittnen.

Men detta med anteckningar och filmen upptäckte jag igår när jag gick igenom. 
  • Anonym (Hannah)

Jag har gjort det. Väntar på återkoppling 

Tack för ditt svar 

Anonym (Jur) skrev 2023-10-13 09:05:15 följande:
    Ta det med ditt ombud och gör en handlingsplan
  • Anonym (Hannah)

Vart går gränsen för förtal? Jag ska givetvis lyfta detta när min advokat har tid att återkoppla.

I fr utredning så står det att pappan kallar mig för narcissist och att farföräldrarna gjorde orosanmälan där de påstår att jag ljuger och kommer med osanningar bl.a. samt att de åter igen tar upp skulden om barnens gåva (som är avklarat i domstol) och att jag skickar ditt barnen i trasiga lortig kläder och att barnen är skitiga.. Det är denna orosanmälan som kom in nyligt. .

• Anonym (Hannah)

Ja.. Jag vet snart inte vad de kräver för bevis...
    De anser att jag ska släppa den tiden som han var bonuspappa eftersom det är det jag verkar haka upp mig på enl fr..

Men jag ser verkligen ingen bättring på hans mående och enl fr så kan jag inte basera det på den lilla stunden som vi ses vid överlämningen. 
    Men jag märker ju även på barnens mående efteråt och hans beteende.. 

Ja det är ju hans eget beteende/agerande som han tar upp i utredningen men vänder på det som att det är jag som gör allt detta..

• Anonym (Hannah)

Nej de är så små

Anonym (K) skrev 2023-10-15 12:16:37 följande:

Minns inte om jag frågat detta innan, men har barnen fått träffa en psykolog? Ensamma?

• Anonym (Hannah)

Tack för tips, det ska jag göra. 

Anonym (X) skrev 2023-10-15 16:42:14 följande:

Kan ditt ombud ta upp varför din oro tas som försvårande av umgänge, men hans och släktingarnas anmälningar inte ses som problematisk?

• Anonym (Hannah)

Utredning från fr är nu inskickad till tr.

Deras förslag:
    Boende och vårdnad till mig
    Utökat umgänge med övernattning varannan helg lör-sön samt några timmar efter fsk en vardag.

De har inte tagit hänsyn till hans allvarliga diagnos
    De har inte inhämtat upplysning från polisen om hans dom
    De har inte kontaktat fsk
    De har inte tagit senaste orosanmälan ang våld på allvar, ingen riskbedömning är gjord
    De har inte återkopplat till BVC som kommit med oroande uppgifter i utredning 

Det är bara en liten del av synpunkter som jag skickat in om utredningen.. 

De är oroliga att jag fortsättningsvis ska undanhålla pappan information om barnen, men ändå ha enskild vårdnad.. 
    De anser att vi inte ska sköta överlämningar ensamma, men förstår inte vad jag vill med min ansökan om kontaktperson.. 

Den här fam.rätten är ett skämt! 

Trots avslutad utredning så håller de på att ringa och fråga hur jag tänkt med umgänge framöver fast jag hänvisar till soc och deras utredning gällande våldet gång på gång. De anser att umgänget kan fortlöpa som tidigare då de inte känner någon oro hos pappan efter hembesöken, men ändå har både fr och doc reagerat på olika saker hos pappan.. Jag hänvisar till vad som står i deras orosanmälan och att det inte är första gången som det är så här med tanke på bakgrunden.. 
    Det känns som om de står på hans sida och hela utredningen är ursäktande. Som om alla år av våld inte finns.. Jag ska bara släppa den biten trots att jag inte ser någon förtäring gälla de hans mående! Alla kan förändras.. typ..
    Det står ju nyligt i hans journal från läkare att han riskerar att bli av med försörjningsstöd om han inte följer planen gällande arbetsträning..  Hur ska han då orka med utökat umgänge?

Pappan ligger på och ringer rätt ofta iaf till handläggaren på soc fick jag till mig.. Så han ligger nog på hos fr också..  

• Anonym (Hannah)

Jo det är det ju
    Men det är det där med övernattningar och att de inte tar hänsyn till våldet och hans sjukdomsbild

Och att de inte förstår ansökan om kontaktperson vid överlämningar 

Anonym (Jur) skrev 2023-10-24 09:21:41 följande:

"Boende och vårdnad till mig"
    "De anser att vi inte ska sköta överlämningar ensamma"

Var det inte det du ville?

Inför förhanlingen i TR se till att du och ditt ombud har med det underlag du tycker saknas.

• Anonym (Hannah)

Ja absolut. Tack för svar 

Anonym (Jur) skrev 2023-10-24 09:40:41 följande:
    Lyft fram sånt på MUFen
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-24 11:09:48 följande:
    Då får väl du och ditt ombud själva lägga fram de bevis som finns om våld och andra problem, i den där tr.
    Jo det tänker vi ju göra

Men samtidigt känns det som att det spelar ingen roll hur mkt bevis man har så går de på fr rekommendation ändå.

Men jag ger inte upp
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?