Måste han verkligen få veta?
Han smsade för några dagar sedan och undrade vad det var vi höll på med och att vår konflikt inte skulle gå ut över barnen osv. Han ville inte verka dömande eller nånting, utan bara undrade då han verkligen brydde sig.
Han frågade också bl.a om jag hört något gällande ena barnet då denne står på väntelista. Jag svarade bara att jag redan hade skickat info till honom om det och att det är längre kötiden än normalt just nu och så fort jag vet nåt så ska han få info.
Han undrade också om umgänget och jag hänvisade till soc utredning om våld och att jag inväntar återkoppling från dem så nu håller vi oss till planen som vi gjort upp med dem.
Sedan ett sms till om att han undrade om det var pga väntelistan som barnet skulle ha längre tid på fsk.
Då påminde jag honom om att det var för barnet skulle känna sig mer trygg på fsk eftersom det varit så ledset.
Fick då till svar att jag inte behövde upprepa mig om det för det visste han ju!
Sedan kom det ett sms till där han skriver att han anser att det blir alldeles för långt mellan gångerna med 5 dagar som han får träffa barnen och att detta var oacceptabelt!! Detta svarade jag inte på eftersom jag tyckte att det räckte med hänvisningen till vår plan med soc..
Så snacka om att vända i humöret..
Vid senaste överlämning så var hans föräldrar med och farfar var tvungen att lägga näsan i blöt. Jag ignorerade honom, tittade inte ens på honom.. Då snäste gubben att "jag kunde titta iallafall"..
Jag sa inget, tittade inte ens åt deras håll utan gick bara..
Hoppas personalen från fam.rätt uppmärksammade detta..
Fam.rätt rekommendation är att vi inte ska sköta överlämningarna ensamma då det är risk för konflikt från bägges(!?) håll.. Så därför har soc och personal från fr varit med vid överlämningar.
När barnen sen kom tillbaka så var de värre än någonsin i beteendet. Till och med ett av mitt äldsta barn(19år) påpekade detta. Märks att han påverkar dem enormt när de är hos honom och hans föräldrar..