Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Jag har bara mailat lite kort och hon blev som sagt inte glad eftersom det vänds mot mig som blivit utsatt för våld.

Kommer ha närmare kontakt med henne när utsagorna kommer. 

molly50 skrev 2023-09-20 13:07:50 följande:
    Vad säger din advokat om det här då?
  • Anonym (Hannah)

Vad jag förstod så var det sista samtalet

Anonym (Jur) skrev 2023-09-20 15:47:36 följande:
    Ta med dig advokatet nästa gång
    molly50 skrev 2023-09-20 16:08:03 följande:
    Ok. Det är bra. Du kanske kan ta advokaten med dig nästa gång?
    De borde ju,som någon skrev,ifrågasättas skarpt.
    Det här de har tagit upp nu är ju knappast relevant för ert samarbete rörande barnen.
    Han har ju dessutom en dom mot sig.
    Det var nog sista samtalet vad jag förstod..

Nej det tycker inte jag heller men de vände på det som att "det gamla grollet" gick ut över barnen idag.. 

• Anonym (Hannah)

Ja den känslan fick jag också att han fiskade efter. Han vill verkligen veta ALLT. Och det står ju även i anteckningar från soc, att han ska hålla stenkoll på oss. 
    Och viktiga saker har jag alltid delgett, men han däremot säger inte ett knyst.

Anonym (123) skrev 2023-09-20 18:43:44 följande:
    Det var väl ungefär med det som du startade tråden en gång i tiden. Han var missnöjd med att inte få veta varje liten detalj. Du fick då svar att det måste man inte serva med. Man ska delge viktiga saker runt barnen, men inte saker som var man varit, vad man ätit, att man köpt en ny leksak etc. 
    Så håll dig till det, och får du mer frågor i samtal med tex familjerätten så är det så du får svara även till dem. De bör ju veta, kan man tycka. 
  • Anonym (Hannah)

Ja men precis. 
    Jag ska skicka över utsaga när den är klar. Hon kommer garanterat ha synpunkter. 

Ja domen borde de ju se. 

molly50 skrev 2023-09-20 21:35:12 följande:
    Ok

Men det är ju han som har låtit det gå ut över barnen.
    Han har ju,som sagt. t om en dom emot sig.
    Hur kan de bortse från det?
    Jag hoppas att advokaten tar kontakt med dem och ifrågasätter det här.
  • Anonym (Hannah)

Nånting jag funderar på är varför de inhämtar info från den här familje behandlaren som inte ens är delaktig i dagsläget. Den insatsen lades ju ner för nästan snart 2 år sedan. 

Så säger fam.rätten att vi är kvar i gammalt groll? Det ska jag definitivt lyfta. 

• Anonym (Hannah)

Sist de hade umgänge så såg ett vittne att pappan lyfte i barnet i vagnen i armarna. Dagen efter ser jag ett blåmärke på barnets underarm som jag fotat. 

Nästa gång barn kommer tillbaka från umgänge så har de varit hos farföräldrarna och flera ggr så säger barnet att de varit arga på honom och slagit barnet! Fick även detta på ljudinspelning..
    Barnet var mer känsligt när de kom tillbaka och satt i knä..

HUR ska man agera nu när man är under VBU för att INTE verka smutskasta den andre!? 

Ska såklart rådgöra med min advokat..

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-24 12:41:32 följande:
    Polisanmäl en misstanke om misshandel och orosanmäl. Låt de utreda vad som har hänt istället för att själv göra det du kallar smutskasta, vad du nu menar med det
    Jo eftersom att vi är under VBU så vill jag inte verkar vara den som "letar efter fel" på en andre föräldern för att "vinna". Det kan se illa ut I domstolen.. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Maria) skrev 2023-09-24 14:57:26 följande:
    Därför tänkte jag lite att det är polis och soc som får reda ut vem som gjort illa barn.
    Ja så kan man också se det. 

Jag ska maila advokat ikväll och rådfråga. Barnet har inte varit sig lik efter umgänge. Även utomstående noterade detta..
  • Anonym (Hannah)

Nu har jag i samrådan med advokat ställt in umgänge den närmsta tiden framåt. 

Eftersom det kom till myndigheternas kännedom att det har varit våld i samband med umgänget så gjordes en orosanmälan.

Så min advokat sa att jag måste skydda barnen men att det inte är av vikt att minska umgänget. 
    Jag ska sedan föreslå övervakat umgänge I utredning med soc. 

Jag smsade pappan och frågade vart barnet fått blåmärke ifrån och varför denne säger att farföräldrarna varit arga osv. 
    Jag skrev, vad jag tyckte ingenting anklagande i meddelandet utan bara undrade. Han tog väldigt illa upp och förnekade allt. 

Han var inte heller samarbetsvillig till att barnet behöver mer tid på fsk då denne blir hysteriskt ledsen efter varje veckas ledighet. Denna tid skulle gå ut över hans umgänge och det tänkte han minsann inte gå med på.
    Även pedagogerna har uppmärksammat barnets beteende och tyckte också att barnet skulle behöva komma lite extra vilket jag skrev till pappan. Jag föreslog även någon dag umgänge framöver som kompensation. Han ignorerade detta totalt. Har inte hört något från honom ännu.. 

Utsagan har iallafall kommit men i skrivandets stund har jag inte hunnit läst igenom den så noga.

Det märks att allt detta är påfrestande för honom och han har det jobbigt som går ut över barnen.. Men han säger att allt går så bra och han mår mycket bättre idag... 

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-09-29 14:45:52 följande:
    Bra att det har gjorts en orosanmälan.
    Att han har det jobbigt och inte mår bra ska inte gå ut över barnen.
    Det är något han måste ta tag i själv.
    Det är bara han som kan göra det. 
    Ja det tycker jag med

Precis, men han kommer aldrig erkänna det..
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?