• Klangen

Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?

Funderat mycket på det här eftersom det verkar finnas grupper av människor som kan ligga runt utan problem.. Dom verkar klara det bra medans andra inte gör det.. Samtidigt känner jag människor som bryr sig om relationen i första hand och att sex är sekundärt eller bara viktigt om det är viktigt för relationen..

Själv velar jag och har under en längre tid inte varit intresserad av one night stands men samtidigt inte haft något förhållande. Jag har gjort andra saker istället...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?
  • Anonym (Varför)
    StudierKemi skrev 2021-09-03 14:01:47 följande:

Åh nej. :( Vad ledsen jag blir av att läsa sånt här. Jag beklagar verkligen! I mitt fall var det som så att jag dejtade en 17 år äldre man i 3 månader totalt. Han var 46 år och jag var 29 år när vi började ha sex. Min mamma sa att jag dejtar en gammal gubbe, en listig räv! Men jag lyssnade inte på henne. Jag litade på honom istället att han och jag kommer lyckas lösa varje problem i vår väg och få det att hålla. Han kände till hela min situation, att jag är studerande, ensam mamma med väldigt lite pengar. Men han behövde mig som "vän och älskare" sa han!! Så vi hade sex 3 gånger och spelade badminton på en 4:e träff också. Sen tog han ett hastigt farväl föralltid UTAN att prata med mig först om vad jag tycker och tänker om att avsluta allt (snacka om kniv i ryggen). Anledningen var att jag var fattig och studerande... Suck... Som om han kom på der NU.

Under ett tillfälle hemma hos ex-killen i fråga så sa han faktiskt att "mannen är väl familjens huvud, men det är kvinnan som är halsen som styr mannen?". Han var en rätt intelligent man så. Men han hade outvecklad moral (detta är en helt annan sak än att vara intelligent, men den är minst lika viktig), då han inte PRATADE med mig, utan bara bröt allt så småningom. En människa kan inte ha allt tyvärr. Jag tror på att män och kvinnor kompletterar varandra med olika förmågor, och jag tror att mannen är i ett större behov än kvinnan för att ha Jesus som sin moraliska förebild, här i livet... Männen fattar inte hur man bör uppföra sig om de inte läst det nya testamentet (jag önskar att detta var mitt skämt, men jag är allvarlig) :( Det är inte deras fel dock, de är duktigare än vad vi kvinnor är på måånga saker. Men Du kanske vill försöka omvända den killen som Du har till att bli praktiserande kristen, så Ni inte förlorar varandra? Couples that pray together, stay together.

Förlåt men varför lägger du ut dina privata konversationer på ett öppet forum? Här om dagen var även nr med.
  • StudierKemi
    Anonym (Varför) skrev 2021-09-03 14:07:43 följande:

Förlåt men varför lägger du ut dina privata konversationer på ett öppet forum? Här om dagen var även nr med.

För att både min fästman och jag är två speciella personligheter som är VÄLDIGT romantiska. Det finns 16 personlighetstyper totalt om man tror på det här. Man kan vara E/I=extrovert eller introvert. S/N=sensor/jordnära/praktisk eller intuitiv/drömmande. T/F=thinker/feeler. J/P=planner eller spontanous. Jag är INFJ (introvert, intuitiv, feeler, planner), och min fästman är INFP (P=spontanous). Titta statistiken nedan vad FÅ vi är, vi är i sann minoritet. Men detta behöver inte vara något dåligt. Både han och jag är samhällets "hjärtceller", medan andra personligheter är exempelvis samhällets "muskelceller", "hjärnceller" eller "könsceller"(de som spelar in porrfilm skulle jag placera i den sistnämnda gruppen). Jag och min pojkvän typ lär samhället villkorslös kärlek på nytt, eftersom denna håller på att glömmas bort vid det här laget...

• Anonym (Varför)
    StudierKemi skrev 2021-09-03 14:20:16 följande:

För att både min fästman och jag är två speciella personligheter som är VÄLDIGT romantiska. Det finns 16 personlighetstyper totalt om man tror på det här. Man kan vara E/I=extrovert eller introvert. S/N=sensor/jordnära/praktisk eller intuitiv/drömmande. T/F=thinker/feeler. J/P=planner eller spontanous. Jag är INFJ (introvert, intuitiv, feeler, planner), och min fästman är INFP (P=spontanous). Titta statistiken nedan vad FÅ vi är, vi är i sann minoritet. Men detta behöver inte vara något dåligt. Både han och jag är samhällets "hjärtceller", medan andra personligheter är exempelvis samhällets "muskelceller", "hjärnceller" eller "könsceller"(de som spelar in porrfilm skulle jag placera i den sistnämnda gruppen). Jag och min pojkvän typ lär samhället villkorslös kärlek på nytt, eftersom denna håller på att glömmas bort vid det här laget...

Stackare. Jag fattar. Jag fattar precis. Men för din egen skulle och integritet. Lämna inte ut dig privat som du gör. Du kommer bara hamna i trubbel. Tro mig.
  • Moder1

Förhållande med sex är väl prio ett.

Men inte nödvändigt att bo ihop.

Men oavsett om det är förhållande eller kk så ska det vara exklusivt

• Mandel
    StudierKemi skrev 2021-09-03 14:20:16 följande:

Fast har ni ens träffat varandra än i verkliga livet?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • StudierKemi

Jösses vad lite vissa folk förstår. Man anmäler inte någons inlägg när denna sprider kärlek och kunskap. Har ni helt missat att det finns VIKTIGARE saker att anmäla än detta när jag beskriver att det finns utnyttjande män som ligger med en, och sen knuffar bort denna (något som är motsattsen till humanism, då vissa har fel syn på människan), och så vill jag visa hur en man BÖR skriva till kvinnan EGENTLIGEN? När jag visar kärlek så blir inlägget anmält. Dem som anmäler mig är korrumperade människor till 100%. Mina inlägg räddar människoliv! Vem fan har hjärta nog att slås mot något sånt? Usch bara.

• StudierKemi
    Mandel skrev 2021-09-03 14:29:30 följande:

Fast har ni ens träffat varandra än i verkliga livet?

• Anonym (Varför)
    StudierKemi skrev 2021-09-03 14:31:24 följande:

Jösses vad lite vissa folk förstår. Man anmäler inte någons inlägg när denna sprider kärlek och kunskap. Har ni helt missat att det finns VIKTIGARE saker att anmäla än detta när jag beskriver att det finns utnyttjande män som ligger med en, och sen knuffar bort denna (något som är motsattsen till humanism, då vissa har fel syn på människan), och så vill jag visa hur en man BÖR skriva till kvinnan EGENTLIGEN? När jag visar kärlek så blir inlägget anmält. Dem som anmäler mig är korrumperade människor till 100%. Mina inlägg räddar människoliv! Vem fan har hjärta nog att slås mot något sånt? Usch bara.

Du behöver hjälp min vän. Och framförallt ska du va glad att flera här inne på FL värnar om varann och vårt psykiska mående.
  • Anonym (Vill mera)

Tidigare i livet så trodde jag att jag skulle kunna leva ett liv utan sex, men det hänger nog på vem man delar livet med. 
    Har en särbo som jag verkligen älskar över allt annat och jag är galet kåt på honom hela tiden och skulle vilja ha sex flera gånger om dagen med honom, medans han tappat sin sexlust helt...
    Detta tär något galet på mig som jag faktiskt inte trodde var möjligt. Jag tvivlar verkligen inte på att han inte älskar mig eller så, så att det skulle vara orsaken till hans tappade sexlust. Vet att de mediciner han äter gör att man tappar sexlusten och jag har försökt tala om det för honom och bett honom att ta den diskussionen med sin sjukvårdskontakt, men det verkar inte bekomma honom att vi inte har sex.
    Jag har i flera månader funderat på att lämna honom, men jag älskar verkligen honom och han är det bästa som hänt mig och när vi tidigare hade sex så var det bästa sexet jag någonsin haft. Jag vill tillbaka dit...

Har tidigare testat kk, men eftersom jag saknar vänner blir det så satans ensamt, så jag vill ha ett förhållande OCH sex!

• Anonym (Pretty)
    Anonym (en hel människa inte en könsdel) skrev 2021-09-03 12:47:10 följande:

Jag är inte särskilt intresserad av ett traditionellt förhållande praktiskt och logistiskt.

Men om jag mot förmodan skulle interagera med en annan människa vill jag att det ska vara av samma skäl, intensitet och samma typ av passion som man väljer varandra för något exklusivt och långvarigt.

Det ska vara en "total och genuin närvaro" och ett intellektuellt känslomässigt engagemang, baserat på en stark kemi och vänskap, där man är tillgängliga för varandra även om man inte vill dela vardagen, bo ihop och planera varje minut tillsammans.

Jag vill t ex ha mitt eget boende,och att formen ska vara mer som att dejta än nöter ner varandra och uppdagar fel och brister. Ändå ska man finnas för varandra på ett naturligt sätt om än inte så kravfyllt sätt.

Det där med enbart sex tror jag är osunt och bryter ner människor i längden och en omöjlighet för mig eftersom jag inte kan dela upp mig själv i enheter. Jag behöver en allomfattande romantisk interaktion med någon som är innerligt intresserad av mig som person.

Ja precis så tänker jag med. Har man redan haft längre förhållande och har barn mm sedan innan så är detta ett bra alternativ. Frågan är väl bara hur man finnar någon som vill samma? De jag stött på hittills i dejtingvärlden verkar vara antingen superseriösa o vill tillbaka in i villa, barn o parmiddagar "leken" eller så vill dom bara ha sex någon gång lite då o då.
Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?