• Klangen

Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?

Funderat mycket på det här eftersom det verkar finnas grupper av människor som kan ligga runt utan problem.. Dom verkar klara det bra medans andra inte gör det.. Samtidigt känner jag människor som bryr sig om relationen i första hand och att sex är sekundärt eller bara viktigt om det är viktigt för relationen..

Själv velar jag och har under en längre tid inte varit intresserad av one night stands men samtidigt inte haft något förhållande. Jag har gjort andra saker istället...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?
  • StudierKemi
    Anonym (Fkhtukb) skrev 2021-09-03 22:01:04 följande:

Okej så du har borderline?

Jag har haft borderline när jag var yngre. Jag tror jag har provat på varje psykisk åkomma och beroende som finns, sex-, spel-, mat-beroende, depression, borderline m.m. men jag har alltid kommit ur ALLT. Och jag har fått vääldigt mycket livserfarenhet på det sättet, och jag har så mycket att dela med mig utav till andra, om de äns vill lyssna på mig :(... Jag har haft borderline förut, och jag har slagit till min exman, som även är pappan till min dotter. Jag hade mina giltiga orsaker till varför jag gjorde det. Nu i efterhand vet jag vart felet låg - jag var i beroendeställning till honom, jag var inte fri att handla hur jag behövde för att må bra. Vem får inte borderline då som resultat?

Alltså kan man säga att borderline är något som yngre kvinnor får om dem gör "fel val" i livet. Om dem har saknat en ledande hand och är ännu för unga för att själva veta vad dem egentligen vill. Det är lätt att komma ur borderline om man får ordning på sitt liv!! Dem kvinnorna vill även pressa fram kärlek, vilket är livsfarligt att göra... Man börjar må dåligt som kvinna om man har sex med nya killar ofta trots att man vet att dem inte förtjänar kvinnan. Som sagt - om de får ordning på sitt liv så kan den ökända borderline försvinna över natten...
  • Tom Araya
    StudierKemi skrev 2021-09-03 22:39:45 följande:
    Jag har haft borderline när jag var yngre. Jag tror jag har provat på varje psykisk åkomma och beroende som finns, sex-, spel-, mat-beroende, depression, borderline m.m. men jag har alltid kommit ur ALLT. Och jag har fått vääldigt mycket livserfarenhet på det sättet, och jag har så mycket att dela med mig utav till andra, om de äns vill lyssna på mig :(... Jag har haft borderline förut, och jag har slagit till min exman, som även är pappan till min dotter. Jag hade mina giltiga orsaker till varför jag gjorde det. Nu i efterhand vet jag vart felet låg - jag var i beroendeställning till honom, jag var inte fri att handla hur jag behövde för att må bra. Vem får inte borderline då som resultat?

Alltså kan man säga att borderline är något som yngre kvinnor får om dem gör "fel val" i livet. Om dem har saknat en ledande hand och är ännu för unga för att själva veta vad dem egentligen vill. Det är lätt att komma ur borderline om man får ordning på sitt liv!! Dem kvinnorna vill även pressa fram kärlek, vilket är livsfarligt att göra... Man börjar må dåligt som kvinna om man har sex med nya killar ofta trots att man vet att dem inte förtjänar kvinnan. Som sagt - om de får ordning på sitt liv så kan den ökända borderline försvinna över natten...

Din beskrivning stämmer dåligt med borderline. 

Kopierad text:

"Varför vissa personer får borderline är fortfarande okänt. Men en teori är dock att de personer som lider av borderline har en medfödd känslomässig sårbarhet samtidigt som de utsatts för ett trauma under uppväxten.

Hur detta trauma ser ut kan variera kraftigt, så som dödsfall, våld eller att bara inte fått tillräckligt med bekräftelse."
    Vad är borderline? ? Borderline.se

Borderline för att man är i beroendeställning låter inte sannolikt.

• Anonym (Fkhtukb)
    StudierKemi skrev 2021-09-03 22:39:45 följande:

Okej.

Kvinnor som har haft barn intresserar mig inte.
  • StudierKemi
    Tom Araya skrev 2021-09-04 00:37:17 följande:

Din beskrivning stämmer dåligt med borderline. 

Kopierad text:

"Varför vissa personer får borderline är fortfarande okänt. Men en teori är dock att de personer som lider av borderline har en medfödd känslomässig sårbarhet samtidigt som de utsatts för ett trauma under uppväxten.

Hur detta trauma ser ut kan variera kraftigt, så som dödsfall, våld eller att bara inte fått tillräckligt med bekräftelse."

Vad är borderline? ? Borderline.se

Borderline för att man är i beroendeställning låter inte sannolikt.

Jag håller med med texten som Du skickat. Dem som får borderline är intuitiva kännare. Dem är KÄNSLIGA, detta är ett faktum. Jag är också känslig fd borderline. De är smått ologiska individer, som ofta tror att deras enda lösning på borderline är att begå självmord... Det finns hur många "onödiga" dödsfall som helst... Jag hade kunnat ge dem omedelbara tips som sagt så de blir friska ur psykiska sjukdomen till nästa dag (bara viljan finns hos personen). Men jo, förutom att din citerade text har RÄTT, så har även jag rätt också. Borderline är att man KASTAS UR SIN MENTALA BALANS OCH ATT MAN BÖRJAR HANDLA IRRATIONELLT.

Borderline kan drabba både kvinnor och män, men oftast kvinnor för de är på något sätt mer psykiskt sköra, dem är mer feelers än thinkers. Många många olika situationer kan framkalla borderline hos en man eller hos en kvinna, att man "tappar kontrollen". Beroendeställning är en av dem sakerna för att individen har tagit fel beslut tidigare i livet som den nu betalar för, detta kan få personen ur balans och börja slåss och börja hata livet. Man är ju typ omyndig och SKÖR, det är lite traumatiskt i sig.
  • Klangen

Man bör gå på vad som är meningsfullt och inte spännande.. Tycker jag Jordan Peterson sa väldigt bra. Det betyder att man tar sina egna beslut även om det blir känslostormar av det...

Jag tänker att livet är lite så att du kommer närmare där du ska va ju mer du tar beslut utifrån dig själv.

Det är motsatsen till bling and hoes.

• EbSmith

Jag är en 35-årig kvinna, mamma, singel och trivs med det. Sex är viktigt för mej i perioder, men det handlar absolut inte om att ?ligga runt? (en vanlig fördom många verkar ha till frivilliga singlar). Är faktiskt jäkligt kräsen med mitt liggmaterial så i såfall träffar jag min kk. Har haft tre seriösa förhållanden i mitt liv, alla med mansbebisar som bara sänkte mej och jag tänker inte riskera att det blir ännu ett.

• Anonym (Tjej, 25)
    Anonym (NN) skrev 2021-09-03 21:26:37 följande:

Lycka till hur det än går! Får gärna uppdatera här senare om du vill.

Här kommer min uppdatering.

Ikväll tog det slut, på mitt intiativ. Sa att det är nått som inte känns rätt mellan oss och tillslut kom han fram till att han inte har tillräckligt med känslor. Om inte jag hade sagt nått ikväll hade jag fortfarande gått helt ovetandes, jag vet inte hur länge.

Jag mår skit och känner mig utnyttjad ännu en gång för att det aldrig håller mer än 2-4 månader med någon.
  • Stefano82
    Anonym (Tjej, 25) skrev 2021-09-05 01:21:16 följande:

Här kommer min uppdatering.

Ikväll tog det slut, på mitt intiativ. Sa att det är nått som inte känns rätt mellan oss och tillslut kom han fram till att han inte har tillräckligt med känslor. Om inte jag hade sagt nått ikväll hade jag fortfarande gått helt ovetandes, jag vet inte hur länge.

Jag mår skit och känner mig utnyttjad ännu en gång för att det aldrig håller mer än 2-4 månader med någon.

Tråkigt att höra. Men jag lovar dig det finns en härlig kille där ute som letar efter dig. Han ska bara hitta dig först.
  • Anonym (Båda)

Tillhör väl gruppen med människor som kan ligga runt hur mycket som helst. Men jag värnar även om relationer och har dem gärna när jag hittar någon som jag blir förälskad i. Har aldrig varit otrogen eller har lust att ha sex med någon annan när jag är i relation men när jag står där som singel så, tja, jag gillar sex. Det är roligt och skönt och jag har aldrig känt att det finns någon orsak för mig att avstå bara för att jag inte är romantiskt intresserad av någon. Så jag valde öppen för båda :)

Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?