StudierKemi skrev 2021-09-03 22:39:45 följande:
Jag har haft borderline när jag var yngre. Jag tror jag har provat på varje psykisk åkomma och beroende som finns, sex-, spel-, mat-beroende, depression, borderline m.m. men jag har alltid kommit ur ALLT. Och jag har fått vääldigt mycket livserfarenhet på det sättet, och jag har så mycket att dela med mig utav till andra, om de äns vill lyssna på mig :(... Jag har haft borderline förut, och jag har slagit till min exman, som även är pappan till min dotter. Jag hade mina giltiga orsaker till varför jag gjorde det. Nu i efterhand vet jag vart felet låg - jag var i beroendeställning till honom, jag var inte fri att handla hur jag behövde för att må bra. Vem får inte borderline då som resultat?
Alltså kan man säga att borderline är något som yngre kvinnor får om dem gör "fel val" i livet. Om dem har saknat en ledande hand och är ännu för unga för att själva veta vad dem egentligen vill. Det är lätt att komma ur borderline om man får ordning på sitt liv!! Dem kvinnorna vill även pressa fram kärlek, vilket är livsfarligt att göra... Man börjar må dåligt som kvinna om man har sex med nya killar ofta trots att man vet att dem inte förtjänar kvinnan. Som sagt - om de får ordning på sitt liv så kan den ökända borderline försvinna över natten...
Din beskrivning stämmer dåligt med borderline.
Kopierad text:
"Varför vissa personer får borderline är fortfarande okänt. Men en teori är dock att de personer som lider av borderline har en medfödd känslomässig sårbarhet samtidigt som de utsatts för ett trauma under uppväxten.
Hur detta trauma ser ut kan variera kraftigt, så som dödsfall, våld eller att bara inte fått tillräckligt med bekräftelse."
Vad är borderline? ? Borderline.se
Borderline för att man är i beroendeställning låter inte sannolikt.