• Klangen

Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?

Funderat mycket på det här eftersom det verkar finnas grupper av människor som kan ligga runt utan problem.. Dom verkar klara det bra medans andra inte gör det.. Samtidigt känner jag människor som bryr sig om relationen i första hand och att sex är sekundärt eller bara viktigt om det är viktigt för relationen..

Själv velar jag och har under en längre tid inte varit intresserad av one night stands men samtidigt inte haft något förhållande. Jag har gjort andra saker istället...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?
  • Anonym (Ini)
    Anonym (Tjej, 25) skrev 2021-09-05 01:21:16 följande:

Här kommer min uppdatering.

Ikväll tog det slut, på mitt intiativ. Sa att det är nått som inte känns rätt mellan oss och tillslut kom han fram till att han inte har tillräckligt med känslor. Om inte jag hade sagt nått ikväll hade jag fortfarande gått helt ovetandes, jag vet inte hur länge.

Jag mår skit och känner mig utnyttjad ännu en gång för att det aldrig håller mer än 2-4 månader med någon.

Du behöver fundera på varför..
  • Anonym (Ini)
    Klangen skrev 2021-09-03 11:32:49 följande:

Funderat mycket på det här eftersom det verkar finnas grupper av människor som kan ligga runt utan problem.. Dom verkar klara det bra medans andra inte gör det.. Samtidigt känner jag människor som bryr sig om relationen i första hand och att sex är sekundärt eller bara viktigt om det är viktigt för relationen..

Själv velar jag och har under en längre tid inte varit intresserad av one night stands men samtidigt inte haft något förhållande. Jag har gjort andra saker istället...

Relationen är mycket viktigare än sex. Antar att det är därför jag är gift. Om man ser sex som ett potentiellt problem så lär det bli det.
  • Anonym (Ini)
    Anonym (Tjej, 25) skrev 2021-09-05 02:07:10 följande:

Ja, att det är mig det är fel på därför ska jag ta mitt liv ikväll för jag orkar inte göra alla missnöjda

Vad är det för konstig inställning? Alla människor har "fel". Det är därför man utvecklas och felen blir mindre och mindre med åren.

Var tacksam att du haft de här relationerna och se de som en tillgång och möjlighet till lärdom. Du har fått mycket information hur du fungerar i sådana situationer.
  • Klangen

Kan man skilja sex från intimitet och se det endast som underhållning?

• Anonym (Ini)
    Klangen skrev 2021-09-05 05:44:57 följande:

Kan man skilja sex från intimitet och se det endast som underhållning?

Klaart du kan göra det men det bör undvikas i så stor utsträckning som möjligt. Det är en försvagande aktivitetet (sex utan känslor).
  • Anonym (Båda)
    Anonym (Ini) skrev 2021-09-05 07:56:00 följande:

Klaart du kan göra det men det bör undvikas i så stor utsträckning som möjligt. Det är en försvagande aktivitetet (sex utan känslor).

Hur skulle det vara försvagande?
  • Freddie K

Jag vill gärna ha ett förhållande där sex ingår. Gärna mycket sex med. Att bara ha sex för sexets skull är inget för mig.

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Jag vill gärna ha ett förhållande där sex ingår. Gärna mycket sex med. Att bara ha sex för sexets skull är inget för mig.

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (Ini)
    Anonym (Båda) skrev 2021-09-05 10:11:32 följande:

Hur skulle det vara försvagande?

För att det försvagar känslolivet hos såväl dig själv som hos den andra personen. Styrka fås genom att successivt bygga upp sig själv och andra. Det är en ständig kamp.

Sexet kan tyckas som en bagatell och det är det också sett som en enskild företeelsen. Problemet är att det riskerar att påverka en i andra situationer. Om man nu kan agera egoistiskt rörande sex, varför inte göra det på andra områden också?
  • Anonym (Tihi)
    Stefano82 skrev 2021-09-05 01:52:29 följande:

Tråkigt att höra. Men jag lovar dig det finns en härlig kille där ute som letar efter dig. Han ska bara hitta dig först.

Skriver gubben som flåsar och raggar i alla trådar på FL och lägger upp bilder i HK- och IB-tråden med frugan helt ovetandes hemma. Jävla pajas.
Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?