Inlägg från: StudierKemi |Visa alla inlägg
  • StudierKemi

Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?

Anonym (Tjej, 25) skrev 2021-09-03 13:12:31 följande:

Samma här och jag är i en sån situation i skrivande stund. Haft en nära relation med en kille i 4 månaders tid nu men känslan är inte detsamma längre. Han skriver inte som förr och verkar så ointresserad.

Har frågat vad han vill och att han ska vara ärlig om det inte passar längre men tror han är den där typen som inte vågar avsluta saker för att inte framstå som den dumma. Därför är det bättre för honom att bara försöka få mig att tröttna på honom.

Nej, nu kommer jag aldrig vilja träffa någon för det blir alltid såhär efter 3-4 månader. Känns bara som man är en jävla knulldocka för att tillfredsställa dessa mäns behov tills dom hittar ett nytt offer.

Åh nej. :( Vad ledsen jag blir av att läsa sånt här. Jag beklagar verkligen! I mitt fall var det som så att jag dejtade en 17 år äldre man i 3 månader totalt. Han var 46 år och jag var 29 år när vi började ha sex. Min mamma sa att jag dejtar en gammal gubbe, en listig räv! Men jag lyssnade inte på henne. Jag litade på honom istället att han och jag kommer lyckas lösa varje problem i vår väg och få det att hålla. Han kände till hela min situation, att jag är studerande, ensam mamma med väldigt lite pengar. Men han behövde mig som "vän och älskare" sa han!! Så vi hade sex 3 gånger och spelade badminton på en 4:e träff också. Sen tog han ett hastigt farväl föralltid UTAN att prata med mig först om vad jag tycker och tänker om att avsluta allt (snacka om kniv i ryggen). Anledningen var att jag var fattig och studerande... Suck... Som om han kom på der NU.

Under ett tillfälle hemma hos ex-killen i fråga så sa han faktiskt att "mannen är väl familjens huvud, men det är kvinnan som är halsen som styr mannen?". Han var en rätt intelligent man så. Men han hade outvecklad moral (detta är en helt annan sak än att vara intelligent, men den är minst lika viktig), då han inte PRATADE med mig, utan bara bröt allt så småningom. En människa kan inte ha allt tyvärr. Jag tror på att män och kvinnor kompletterar varandra med olika förmågor, och jag tror att mannen är i ett större behov än kvinnan för att ha Jesus som sin moraliska förebild, här i livet... Männen fattar inte hur man bör uppföra sig om de inte läst det nya testamentet (jag önskar att detta var mitt skämt, men jag är allvarlig) :( Det är inte deras fel dock, de är duktigare än vad vi kvinnor är på måånga saker. Men Du kanske vill försöka omvända den killen som Du har till att bli praktiserande kristen, så Ni inte förlorar varandra? Couples that pray together, stay together.

• StudierKemi
    Anonym (Varför) skrev 2021-09-03 14:07:43 följande:

Förlåt men varför lägger du ut dina privata konversationer på ett öppet forum? Här om dagen var även nr med.

För att både min fästman och jag är två speciella personligheter som är VÄLDIGT romantiska. Det finns 16 personlighetstyper totalt om man tror på det här. Man kan vara E/I=extrovert eller introvert. S/N=sensor/jordnära/praktisk eller intuitiv/drömmande. T/F=thinker/feeler. J/P=planner eller spontanous. Jag är INFJ (introvert, intuitiv, feeler, planner), och min fästman är INFP (P=spontanous). Titta statistiken nedan vad FÅ vi är, vi är i sann minoritet. Men detta behöver inte vara något dåligt. Både han och jag är samhällets "hjärtceller", medan andra personligheter är exempelvis samhällets "muskelceller", "hjärnceller" eller "könsceller"(de som spelar in porrfilm skulle jag placera i den sistnämnda gruppen). Jag och min pojkvän typ lär samhället villkorslös kärlek på nytt, eftersom denna håller på att glömmas bort vid det här laget...

• StudierKemi

Jösses vad lite vissa folk förstår. Man anmäler inte någons inlägg när denna sprider kärlek och kunskap. Har ni helt missat att det finns VIKTIGARE saker att anmäla än detta när jag beskriver att det finns utnyttjande män som ligger med en, och sen knuffar bort denna (något som är motsattsen till humanism, då vissa har fel syn på människan), och så vill jag visa hur en man BÖR skriva till kvinnan EGENTLIGEN? När jag visar kärlek så blir inlägget anmält. Dem som anmäler mig är korrumperade människor till 100%. Mina inlägg räddar människoliv! Vem fan har hjärta nog att slås mot något sånt? Usch bara.

• StudierKemi
    Mandel skrev 2021-09-03 14:29:30 följande:

Fast har ni ens träffat varandra än i verkliga livet?

• StudierKemi
    Anonym (Varför) skrev 2021-09-03 14:53:57 följande:

Tänk efter lite nu. Jag bara bad dig tänka på att inte kanske inte lägga ut så privata saker du kanske senare kommer ångra.

Andas och ta helg :)

Någon fick mitt första inlägg i den här tråden att försvinna, så jag är lite sur. Förlåt!! Detta är inte min bästa dag bara, ta det inte personligt. Och tack, ha en god helg!
  • StudierKemi
    Anonym (Fkhtukb) skrev 2021-09-03 20:07:31 följande:

Snälla får jag veta vad du heter? Vill veta hur du ser ut i verkligheten.

Har jag fått ännu ett fan som längtar efter att veta hur jag ser ut? <3 Till och med Pelle gick igång förresten på mina små bröst ; ) MEN Du däremot får nöja Dig ikväll med min ansiktsbild.

• StudierKemi
    Anonym (lll) skrev 2021-09-03 20:12:03 följande:

jag tycker du är allmänt konstig som lägger ut långa delar av era chattar + även foto på killen såg jag häromdagen. Tror du han uppskattar att du delar det han skrivit i förtroende med dig?

Varför räcker det inte att du har det för sig själv? 

Det finns INGET som är konstigt med mig. Jag använder andra kognitiva funktioner när jag tänker (alla är typ ISTJ, introvert, sensor, thinker, planner ELLER ISFJ, F=feeler, eller många många andra. Men den ovanligaste är INFJ, introvert, intuitiv, feeler, planner. Och den personligheten är jag) detta gör att jag kommer in på ett annat "tankespår" än vad dem absolut flesta andra gör när vi sitter och funderar över SAMMA sak/ämne... Men bara för det betyder det inte att det är något fel på mig. Jag har sånt sug och lust för att göra världen till en bättre plats, och folk fattar inte vad jag håller på med. :D

Allt bottnar i att jag har känt mig missförstådd hela min barndom och tonår, och jag har mått dåligt och hatat mitt liv. Men eftersom jag på något konstigt sätt minns allt jag läser inom psykologi (andra kan inte ta åt sig psykologi i den höga grad som jag konstigt nog) så kommer jag alltid ur mina problem eller beroenden. Jag blir så bra på att lösa psykologiska dilemman så jag börjar till slut lösa andras psykologiska dilemman också. Vissa män gnäller att dem råkade föddas i en kvinnas kropp. Jag kan istället gnälla på att jag föddes in i en psykologs hjärna, jag har inte bett om något sånt...

Men för att hålla sig till ämnet. Jag lägger in bilder på mina privata konversationer för att leda kvinnorna mot rätt sorts män. Män som är romantiska och som inte kommer att utnyttja dem. Jag gör detta eftersom jag vet hur himla ont det gör att bli "rejected" utan riktig anledning. Man tappar all lust att leva med den typ av killar som bara är ute efter pengar eller ute efter sex. Mannen borde istället vara romantisk (en shakespeare) och han borde vara praktiserande kristen som vill vänta med sex till bröllopsnatten. Han ska ha rena intentioner och vara ute efter tjejen själv (inte hennes kropp, utan hennes personlighet) och inte vara ute efter kringliggande faktorer.

Så länge som känsliga kvinnor inte kommer på detta så kommer dem aldrig sluta lida med fel sorts män. När de ser mina konversationer så kommer dessa sköra, sårade tjejer att komma på vad som en kvinna egentligen vill ha, då de själva inte vet vad de vill ha på riktigt!!! Jag är för förhållanden förresten där man stannar tillsammans oavsett vad, även när det blir svårt en period (villkorslös kärlek) - för att Gud vill det.
  • StudierKemi
    Linnie skrev 2021-09-03 22:09:34 följande:

Jag håller med till hundra%!

Även fast jag inte ens läst hela diskussionen.

Men...

.....självklart anmäler man inte inlägg som inte är väldigt elaka mot någon annan!

Yes! Helt rätt sagt :D

• StudierKemi
    Anonym (Fkhtukb) skrev 2021-09-03 22:01:04 följande:

Okej så du har borderline?

Jag har haft borderline när jag var yngre. Jag tror jag har provat på varje psykisk åkomma och beroende som finns, sex-, spel-, mat-beroende, depression, borderline m.m. men jag har alltid kommit ur ALLT. Och jag har fått vääldigt mycket livserfarenhet på det sättet, och jag har så mycket att dela med mig utav till andra, om de äns vill lyssna på mig :(... Jag har haft borderline förut, och jag har slagit till min exman, som även är pappan till min dotter. Jag hade mina giltiga orsaker till varför jag gjorde det. Nu i efterhand vet jag vart felet låg - jag var i beroendeställning till honom, jag var inte fri att handla hur jag behövde för att må bra. Vem får inte borderline då som resultat?

Alltså kan man säga att borderline är något som yngre kvinnor får om dem gör "fel val" i livet. Om dem har saknat en ledande hand och är ännu för unga för att själva veta vad dem egentligen vill. Det är lätt att komma ur borderline om man får ordning på sitt liv!! Dem kvinnorna vill även pressa fram kärlek, vilket är livsfarligt att göra... Man börjar må dåligt som kvinna om man har sex med nya killar ofta trots att man vet att dem inte förtjänar kvinnan. Som sagt - om de får ordning på sitt liv så kan den ökända borderline försvinna över natten...
  • StudierKemi
    Tom Araya skrev 2021-09-04 00:37:17 följande:

Din beskrivning stämmer dåligt med borderline. 

Kopierad text:

"Varför vissa personer får borderline är fortfarande okänt. Men en teori är dock att de personer som lider av borderline har en medfödd känslomässig sårbarhet samtidigt som de utsatts för ett trauma under uppväxten.

Hur detta trauma ser ut kan variera kraftigt, så som dödsfall, våld eller att bara inte fått tillräckligt med bekräftelse."

Vad är borderline? ? Borderline.se

Borderline för att man är i beroendeställning låter inte sannolikt.

Jag håller med med texten som Du skickat. Dem som får borderline är intuitiva kännare. Dem är KÄNSLIGA, detta är ett faktum. Jag är också känslig fd borderline. De är smått ologiska individer, som ofta tror att deras enda lösning på borderline är att begå självmord... Det finns hur många "onödiga" dödsfall som helst... Jag hade kunnat ge dem omedelbara tips som sagt så de blir friska ur psykiska sjukdomen till nästa dag (bara viljan finns hos personen). Men jo, förutom att din citerade text har RÄTT, så har även jag rätt också. Borderline är att man KASTAS UR SIN MENTALA BALANS OCH ATT MAN BÖRJAR HANDLA IRRATIONELLT.

Borderline kan drabba både kvinnor och män, men oftast kvinnor för de är på något sätt mer psykiskt sköra, dem är mer feelers än thinkers. Många många olika situationer kan framkalla borderline hos en man eller hos en kvinna, att man "tappar kontrollen". Beroendeställning är en av dem sakerna för att individen har tagit fel beslut tidigare i livet som den nu betalar för, detta kan få personen ur balans och börja slåss och börja hata livet. Man är ju typ omyndig och SKÖR, det är lite traumatiskt i sig.
Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?