• Klangen

Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?

Funderat mycket på det här eftersom det verkar finnas grupper av människor som kan ligga runt utan problem.. Dom verkar klara det bra medans andra inte gör det.. Samtidigt känner jag människor som bryr sig om relationen i första hand och att sex är sekundärt eller bara viktigt om det är viktigt för relationen..

Själv velar jag och har under en längre tid inte varit intresserad av one night stands men samtidigt inte haft något förhållande. Jag har gjort andra saker istället...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?
  • Anonym (en hel människa inte en könsdel)

Jag är inte särskilt intresserad av ett traditionellt förhållande praktiskt och logistiskt.
    Men om jag mot förmodan skulle interagera med en annan människa vill jag att det ska vara av samma skäl, intensitet och samma typ av passion som man väljer varandra för något exklusivt och långvarigt.

Det ska vara en "total och genuin närvaro" och ett intellektuellt känslomässigt engagemang, baserat på en stark kemi och vänskap, där man är tillgängliga för varandra även om man inte vill dela vardagen, bo ihop och planera varje minut tillsammans.

Jag vill t ex ha mitt eget boende,och att formen ska vara mer som att dejta än nöter ner varandra och uppdagar fel och brister. Ändå ska man finnas för varandra på ett naturligt sätt om än inte så kravfyllt sätt.

Det där med enbart sex tror jag är osunt och bryter ner människor i längden och en omöjlighet för mig eftersom jag inte kan dela upp mig själv i enheter. Jag behöver en allomfattande romantisk interaktion med någon som är innerligt intresserad av mig som person.

• Anonym (Tjej, 25)
    StudierKemi skrev 2021-09-03 12:03:37 följande:

Jag skulle blivit helt förstörd och suicidal om jag låg med någon ett par gånger och denne man sen ville söka sig vidare. Det har hänt mig ett par gånger i livet, och jag orkade knappt leva efteråt. Usch, fyfan, vad jag avskyr sånt... Jag behöver istället någon som är lojal mot mig föralltid.

Samma här och jag är i en sån situation i skrivande stund. Haft en nära relation med en kille i 4 månaders tid nu men känslan är inte detsamma längre. Han skriver inte som förr och verkar så ointresserad.

Har frågat vad han vill och att han ska vara ärlig om det inte passar längre men tror han är den där typen som inte vågar avsluta saker för att inte framstå som den dumma. Därför är det bättre för honom att bara försöka få mig att tröttna på honom.

Nej, nu kommer jag aldrig vilja träffa någon för det blir alltid såhär efter 3-4 månader. Känns bara som man är en jävla knulldocka för att tillfredsställa dessa mäns behov tills dom hittar ett nytt offer.
  • Anonym (NN)
    Anonym (Tjej, 25) skrev 2021-09-03 13:12:31 följande:

Samma här och jag är i en sån situation i skrivande stund. Haft en nära relation med en kille i 4 månaders tid nu men känslan är inte detsamma längre. Han skriver inte som förr och verkar så ointresserad.

Har frågat vad han vill och att han ska vara ärlig om det inte passar längre men tror han är den där typen som inte vågar avsluta saker för att inte framstå som den dumma. Därför är det bättre för honom att bara försöka få mig att tröttna på honom.

Nej, nu kommer jag aldrig vilja träffa någon för det blir alltid såhär efter 3-4 månader. Känns bara som man är en jävla knulldocka för att tillfredsställa dessa mäns behov tills dom hittar ett nytt offer.

Har personligen stött på tjejer/kvinnor som håller på precis så här också. Och då snackar jag 30+ och välutbildade som borde veta hur man för sig dejtingmässigt vid det här laget, men icke.
  • Anonym (Tjej, 25)
    Anonym (NN) skrev 2021-09-03 13:19:21 följande:

Har personligen stött på tjejer/kvinnor som håller på precis så här också. Och då snackar jag 30+ och välutbildade som borde veta hur man för sig dejtingmässigt vid det här laget, men icke.

Ja, det är så jävla tråkigt att man inte kan vara ärlig och vem fan orkar hålla på med någon man ändå inte är intresserad av? Denna man jag träffar är ju tyvärr (får jag väl säga) 30+ och därför såg jag en chans till nått moget och seriöst men icke.
  • Tom Araya

I första hand ett seriöst förhållande och blir gärna sambo.

KK eller FWB är tänkbart under en period, men inget jag aktivt söker.

ONS söker jag inte alls och lockas inte av heller. 

• Anonym (NN)
    Anonym (Tjej, 25) skrev 2021-09-03 13:25:40 följande:

Ja, det är så jävla tråkigt att man inte kan vara ärlig och vem fan orkar hålla på med någon man ändå inte är intresserad av? Denna man jag träffar är ju tyvärr (får jag väl säga) 30+ och därför såg jag en chans till nått moget och seriöst men icke.

Ja, ålder är ingen garanti för nånting längre än gråa hår. Många är också väldigt konflikträdda och då blir det så här. Känns som det blivit mycket värre sista åren.

Ni hann aldrig komma in på exklusivitet efter 3-4 månader?
  • Pinnen2

Jag vill ha ett förhållande. Kan förstås tänka mig tillfälligt sex om jag skulle träffa en tjej som ville men det är alla gånger sekundärt. Ett förhållande är vad jag helst skulle vilja ha.

• Anonym (Tjej, 25)
    Anonym (NN) skrev 2021-09-03 13:35:59 följande:

Ja, ålder är ingen garanti för nånting längre än gråa hår. Många är också väldigt konflikträdda och då blir det så här. Känns som det blivit mycket värre sista åren.

Ni hann aldrig komma in på exklusivitet efter 3-4 månader?

Jo, jag trodde väl det när vi båda nämnde att vi var sugna på annat preventivmedel än kondom. Har krånglat som fan med spiral senaste veckorna som tillslut skickade mig till akuten för att ta ut den och fick en smaskig magkatarr på det. Nu tar jag p-piller men känns som allt detta är förgäves.
  • Anonym (NN)
    Anonym (Tjej, 25) skrev 2021-09-03 13:41:06 följande:

Jo, jag trodde väl det när vi båda nämnde att vi var sugna på annat preventivmedel än kondom. Har krånglat som fan med spiral senaste veckorna som tillslut skickade mig till akuten för att ta ut den och fick en smaskig magkatarr på det. Nu tar jag p-piller men känns som allt detta är förgäves.

Hur länge har velandet och det ökande ointresset pågått? Inte så att han håller på att bänka dig?
  • StudierKemi
    Anonym (Tjej, 25) skrev 2021-09-03 13:12:31 följande:

Åh nej. :( Vad ledsen jag blir av att läsa sånt här. Jag beklagar verkligen! I mitt fall var det som så att jag dejtade en 17 år äldre man i 3 månader totalt. Han var 46 år och jag var 29 år när vi började ha sex. Min mamma sa att jag dejtar en gammal gubbe, en listig räv! Men jag lyssnade inte på henne. Jag litade på honom istället att han och jag kommer lyckas lösa varje problem i vår väg och få det att hålla. Han kände till hela min situation, att jag är studerande, ensam mamma med väldigt lite pengar. Men han behövde mig som "vän och älskare" sa han!! Så vi hade sex 3 gånger och spelade badminton på en 4:e träff också. Sen tog han ett hastigt farväl föralltid UTAN att prata med mig först om vad jag tycker och tänker om att avsluta allt (snacka om kniv i ryggen). Anledningen var att jag var fattig och studerande... Suck... Som om han kom på der NU.

Under ett tillfälle hemma hos ex-killen i fråga så sa han faktiskt att "mannen är väl familjens huvud, men det är kvinnan som är halsen som styr mannen?". Han var en rätt intelligent man så. Men han hade outvecklad moral (detta är en helt annan sak än att vara intelligent, men den är minst lika viktig), då han inte PRATADE med mig, utan bara bröt allt så småningom. En människa kan inte ha allt tyvärr. Jag tror på att män och kvinnor kompletterar varandra med olika förmågor, och jag tror att mannen är i ett större behov än kvinnan för att ha Jesus som sin moraliska förebild, här i livet... Männen fattar inte hur man bör uppföra sig om de inte läst det nya testamentet (jag önskar att detta var mitt skämt, men jag är allvarlig) :( Det är inte deras fel dock, de är duktigare än vad vi kvinnor är på måånga saker. Men Du kanske vill försöka omvända den killen som Du har till att bli praktiserande kristen, så Ni inte förlorar varandra? Couples that pray together, stay together.

Svar på tråden Vill ni bara ha sex eller ett förhållande?