Anonym (Tjej, 25) skrev 2021-09-03 13:12:31 följande:
Samma här och jag är i en sån situation i skrivande stund. Haft en nära relation med en kille i 4 månaders tid nu men känslan är inte detsamma längre. Han skriver inte som förr och verkar så ointresserad.
Har frågat vad han vill och att han ska vara ärlig om det inte passar längre men tror han är den där typen som inte vågar avsluta saker för att inte framstå som den dumma. Därför är det bättre för honom att bara försöka få mig att tröttna på honom.
Nej, nu kommer jag aldrig vilja träffa någon för det blir alltid såhär efter 3-4 månader. Känns bara som man är en jävla knulldocka för att tillfredsställa dessa mäns behov tills dom hittar ett nytt offer.
Åh nej. :( Vad ledsen jag blir av att läsa sånt här. Jag beklagar verkligen! I mitt fall var det som så att jag dejtade en 17 år äldre man i 3 månader totalt. Han var 46 år och jag var 29 år när vi började ha sex. Min mamma sa att jag dejtar en gammal gubbe, en listig räv! Men jag lyssnade inte på henne. Jag litade på honom istället att han och jag kommer lyckas lösa varje problem i vår väg och få det att hålla. Han kände till hela min situation, att jag är studerande, ensam mamma med väldigt lite pengar. Men han behövde mig som "vän och älskare" sa han!! Så vi hade sex 3 gånger och spelade badminton på en 4:e träff också. Sen tog han ett hastigt farväl föralltid UTAN att prata med mig först om vad jag tycker och tänker om att avsluta allt (snacka om kniv i ryggen). Anledningen var att jag var fattig och studerande... Suck... Som om han kom på der NU.
Under ett tillfälle hemma hos ex-killen i fråga så sa han faktiskt att "mannen är väl familjens huvud, men det är kvinnan som är halsen som styr mannen?". Han var en rätt intelligent man så. Men han hade outvecklad moral (detta är en helt annan sak än att vara intelligent, men den är minst lika viktig), då han inte PRATADE med mig, utan bara bröt allt så småningom. En människa kan inte ha allt tyvärr. Jag tror på att män och kvinnor kompletterar varandra med olika förmågor, och jag tror att mannen är i ett större behov än kvinnan för att ha Jesus som sin moraliska förebild, här i livet... Männen fattar inte hur man bör uppföra sig om de inte läst det nya testamentet (jag önskar att detta var mitt skämt, men jag är allvarlig) :( Det är inte deras fel dock, de är duktigare än vad vi kvinnor är på måånga saker. Men Du kanske vill försöka omvända den killen som Du har till att bli praktiserande kristen, så Ni inte förlorar varandra? Couples that pray together, stay together.