• LinneMarie

BIM September

Hej!

Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag! 

BIM

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)

• Svar på tråden BIM September
  • Hallonglass91
    Längtar efter Dig skrev 2021-08-28 16:25:42 följande:

Hoppar in här igen. 7e försöket och min menscykel är helt upp och ner. Den har alltid varit 28 dagar. Och nu helt plötsligt tar det tid innan allt rinner ut helt. Ja ja, jag tror att BIM är 20/4 och lägger in mig där. Usch så psykiskt påfrestande detta är alltså. Hur känner ni som försökt länge?

BIM lista:

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

1/9 RoyalCanin (5:e försöket, första barnet)

2/9 Viola94 (fjärde försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Etaj 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

Jag tycker också det är superjobbigt! Speciellt att känna hopp och se förtvivlan om och om igen <3
  • Anonym (Försökmednr2)
    Juli1990 skrev 2021-08-28 12:35:50 följande:

Tyvärr är jag inte det :( hade mens förra helgen i 4 dagar och har tagit test. Mycket märkligt! Men är bara på CD11 och de digitala visade tyvärr negativt imorse också :(. Får fortsätta testa och hoppas på det bästa. Märkligt med stickorna bara.. tack för ditt svar :)

Okej, vad knepigt! Har du haft regelbunden cykel tidigare? Annars får du kontakta gyn och be dom kolla upp så det inte är något annat som spökar!
  • Fjäril97

Hej! Hoppar in i denna tråden efter att mensen kom 4 dagar tidigt och jag blev sååå fruktansvärt besviken. Hade olika syntom och trodde verkligen på denna gång men kroppen spelade väll ett spratt med mig. Nu är mensen över och har landat i att försöka se det positivt till ett nytt försök denna månad!

Tror ni det kan vara psykologiskt? Hört sånna historier att när man så gärna vill och tänker på det typ hela tiden så går det inte, och när man släpper det och inte tänker på det lika mycket så händer det?! Känns så konstigt men flera som berättat för mig att när dom raderade alla appar och bara levde helt som vanligt så hände det. Men hur kan man låta bli att tänka på det tänker jag haha!

Jag har beställt CL ägglossnings test att testa med denna månad, någon som har erfarenhet kring dom? Hur många dagar efter mens började ni testa med stickorna?

• Anonym (Jo)
    Fjäril97 skrev 2021-08-29 09:49:47 följande:

Hej! Hoppar in i denna tråden efter att mensen kom 4 dagar tidigt och jag blev sååå fruktansvärt besviken. Hade olika syntom och trodde verkligen på denna gång men kroppen spelade väll ett spratt med mig. Nu är mensen över och har landat i att försöka se det positivt till ett nytt försök denna månad!

Tror ni det kan vara psykologiskt? Hört sånna historier att när man så gärna vill och tänker på det typ hela tiden så går det inte, och när man släpper det och inte tänker på det lika mycket så händer det?! Känns så konstigt men flera som berättat för mig att när dom raderade alla appar och bara levde helt som vanligt så hände det. Men hur kan man låta bli att tänka på det tänker jag haha!

Jag har beställt CL ägglossnings test att testa med denna månad, någon som har erfarenhet kring dom? Hur många dagar efter mens började ni testa med stickorna?

Körde cl rosa och fick 2 smile låg båda dagarna blev inte gravid

Nu körde jag cl advamced i hopp om att få flera fertila dagar men var bara 2 st igen och låg båda de dagarna också. Bim 4/9. Blir nog testa tidigt imorgon då det är minus 5. Inga symtom
  • mamma8212

Lägger till mig, mensen kom tidigare denna månaden.. har ätit inositol vå månader och den har kortat ner min cykel rejält, denna månaden var den bara 26 dagar. Så jag ska sluta med dom nu så det inte ballar ur helt.. femte försöket nu, börjar ta längre tid än vi trott detta..

BIM lista:

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

1/9 RoyalCanin (5:e försöket, första barnet)

2/9 Viola94 (fjärde försöket, första barnet)

3/9 sockerbulle1, (fjärde försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

11/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

17/9 värmlandsjänta 30 år (andra försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

20/9 evelinagra1 22år( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Etaj 40 år första försöket, (andra gemensamma barnet) (4 stora sen innan)

20/9 Längtar efter dig, ( 7e försöket, 33 år, fjärde barnet)

20/9 MortillElla 38 år (första försöket, fjärde barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

21/9 Fyrklöverns 32 år (3:e försöket, första barnet)

23/9 Bez 31år, (Andra försöket, första barnet)

23/9 Bambi (andra försöket, tredje barnet)

24/9 Hallonglass91 (7:e försöket, första barnet)

28/9 Mamman8212 (5e försöket, fjärde barnet)

• Juli1990
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-29 09:30:57 följande:

Okej, vad knepigt! Har du haft regelbunden cykel tidigare? Annars får du kontakta gyn och be dom kolla upp så det inte är något annat som spökar!

Tack för svaret! Jättejobbigt.. jag har haft regelbunden cykel det senaste året då jag kört med NC (28-32 dagar)

, tog ett digitala CB advanced nu imorse igen och fick då faktiskt blinkande glad gubbe! Blev så himla glad! Håller tummarna att det snart blir en fast glad gubbe och att stickorna också visar på ökning. Detta är bara andra månaden vi försöker så tänker att jag får avvakta lite innan jag kontaktar Gyn antar jag?
  • Anonym (Jo)
    Juli1990 skrev 2021-08-29 12:26:40 följande:

Tack för svaret! Jättejobbigt.. jag har haft regelbunden cykel det senaste året då jag kört med NC (28-32 dagar)

, tog ett digitala CB advanced nu imorse igen och fick då faktiskt blinkande glad gubbe! Blev så himla glad! Håller tummarna att det snart blir en fast glad gubbe och att stickorna också visar på ökning. Detta är bara andra månaden vi försöker så tänker att jag får avvakta lite innan jag kontaktar Gyn antar jag?

För min del fick jag aldrig blinkande. Det var en fast gubbe bara i 48 h sen var det cirkel igen
  • Anonym (Jo)

Såg detta och tönker jag ska testa 4 dagar innan

• Hoppas2022
    Anonym (Jo) skrev 2021-08-29 13:15:44 följande:

Såg detta och tönker jag ska testa 4 dagar innan

Här är länk till en hemsida där man kan se hur många i procent som får positivt från äl+6 och framåt. Det är annorlunda siffror än vad CB anger men ungefär det samma.

www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/
  • Trean93

Hoppar oxå in här! Andra försöket till barn nummer 3, beräknad ägglossning enligt flo 7/9 så skall börja testa med ÄL stickor någon dag innan! När tror ni att det är dags att börja testa? Ska försöka att inte lägga så mycket vikt i det men när man bestämt sig för att försöka så blir man lite smått besatt!

Har Två döttrar sen innan en född 2017 som är en hoppsan och en dotter född 2020 som blev till på andra försöket! Så håller tummarna att september blir våran månad!

Svar på tråden BIM September