Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

BIM September

Hej!

Hoppar in i denna gruppen efter ännu ett negativt test och mens! Har försökt på ett syskon sen december, då jag fick tillbaka min mens efter förlossningen. Sen tog det ett tag innan min mens blev regelbunden så jag har bara räknat de försök jag haft sen jag fick regelbunden mens. Hoppas att det blir fjärde gången gillt nu :)

BIM

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

18/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

23/9 Etaj (första försöket, andra barnet)

• Anonym (Försökmednr2)
    LinneMarie skrev 2021-08-24 06:21:51 följande:

Här börjar man bli dum i huvudet gällande äl-testen. Det här blir sista barnet och jag hoppades att det inte skulle ta sig direkt för jag ville ha den här spänningen med att testa innan plusset kommer. Börjar få äta upp det nu!

Äl-testen ger inga riktigt starka utslag, har inget sekret förutom direkt efter mens (logiskt). Får ingen smiley på testen men ser are strecken blir lite starkare (dock inte i närheten av positivt).

Vad fasiken betyder det här? Ägglossar jag inte? Hade iofs starka hugg i magen vid förra ägglossningens.

Har du mens så har du ägglossning, men för vissa är stegringen av lh hormon väldigt kort, vilket betyder att man inte alltid hinner upptäcka på äl test. När tar du testen och hur ofta? :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    LinneMarie skrev 2021-08-24 13:29:33 följande:

Aha! Det låter ju iofs logisk. Och min mens är väldigt regelbunden :)

Men har fått för mig att jag fick starkare utslag förr. Men kanske bara råkade testa vid rätt tillfälle. Har testat dagtid en gång om dagen efter jag försökt hålla mig och inte dricka så mycket. Idag testade jag på morgonen då jag ledsnade på att inte få något utslag. Men det hjälpte ju föga :P Ska ha ägglossning i morgon enligt appen men det vet man ju inte om det är exakt. Hade varit så skönt att få bekräftat av testen.

Jag förstår dig! Vissa får sin ökning på kvällen så har man svårt att hitta sin ökning kan det vara bra att testa två ggr om dagen. Det viktiga är då att an inte dricker så mkt vätska och håller sig ett par timmar innan man gör testet. Håller tummarna att du får utslag snart :)

Själv går jag bara på känsla, tog test förr men tyckte det blev så laddat att ta test hela tiden. Så nu kör jag på hur det känns, kollar app och sekret typ!
  • Anonym (Försökmednr2)
    LinneMarie skrev 2021-08-24 23:00:06 följande:

Ironin i att jag fick utslag ikväll!! Tack vare dig innan jag hoppade in i duschen tänkte jag att äh, jag tar ett till test. Hade inte hållt mig jättelänge och även druckit men jaja, kan ju prova att ta ett sent på kvällen. Bara för att. Är helt säker på att se en rund ring. Men vad dyker upp om inte en SMILEY! Så du måste ha helt jävla rätt. Min stegring går säkert snabbt och jag har antagligen lättare att få utslag på kvällen. Så nu har vi myst till det, vi körde även i förrgår och ska försöka få till det även i morgon.

Även om det inte tar sig denna månad så är jag glad över att ha klurat ut NÄR testen ger utslag. Så nu kan jag nog släppa dom lite också. Ironin dock att jag inte upptäckt att min kropp fungerar så här förrän nu, med försök till tredje barnet :P

Haha, men vad kul! Glad jag blir för din skull! Håller tummarna att det tar sig. Det låter ju jättebra att du fick till det i förrgår, igår och kanske idag då. Då har du verkligen gjort vad du kan :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bambi) skrev 2021-08-25 07:10:01 följande:

Alltså tjejer.. Jag misstänker att jag ligger på gränsen till Bim augusti/september.. Jag har varit en liten testaholic och testat med sådana som ska visa 5-6dagar innan. Jag har egentligen INGA som helst symtom... :')

Men nu på morgonen testade jag igen, bara en sista gång innan evt mens bara för att lugna mig.. Ett digitalt test brukar väl inte visa fel, eller? Men varför visade alla de mer känsliga testerna inte ens ett svagt streck?

Jag försöker vara lite glad men vågar inte riktigt. Mina andra graviditeter har jag alltid haft ömma bröst, molvärk eller nåt annat som avslöjat det INNAN test. Hjälp mig tjejer. Ska jag våga vara glad eller har någon varit med om falsk positiv?

Stort grattis!!

Jag har aldrig hört om någon som fått positivt på digitalt som sedan visat sig vara negativt. Så du kan lita på vad det digitala säger!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bambi) skrev 2021-08-25 09:18:28 följande:

Det känns ju lite lugnande.<3 så himla konstigt att det känns så annorlunda mot de andra gångerna, men jag vet ju inte riktigt när mens ska vara heller. Antagligen nu eller väldigt snart. Får hoppas det håller i sig. Tack! <3

Blir att testa igen om några dagar, kanske dyker upp streck då (har fler tester kvar). Hoppas vi är fler som plussar som kan följas åt!

Förstår det, du får prova om ett par dagar igen helt enkelt :))
  • Anonym (Försökmednr2)
    LinneMarie skrev 2021-08-25 13:22:38 följande:

Men eller hur! Tar det sig inte så tar det sig inte, men då vet jag att vi i alla fall prickat in rätt :) 

Tack för din input, det gjorde allt! Fick smiley nummer två i morse :)

Härligt! Kör på :) sen är det bara att vänta och se! Håller tummarna :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Juli1990 skrev 2021-08-27 14:22:29 följande:

Åh jag skulle behöva Er hjälp! Jag har sedan CD7 tagit ÄL-test med stickor (ville verkligen inte missa), och för att se eventuell stegring. Enligt NC ska jag ha ÄL den 2/9 och historisk sätt är min tidigaste ÄL på CD14.

Jag har också tagit CB advanced test (blåa) nu två dagar på raken på morgonen, men såklart fått en rund ring vilket är negativt.

Dock blir jag så himla osäker då stickorna ju har ganska tydliga streck, men ingen stegring. Någon som är van användare som kan utläsa något av nedan? Det känns kanske som jag inte har någon ökning av hormonet eftersom stickorna är lika starka?

Tack på förhand (mvh nojjig över ÄL-test och inte få positivt på dem digitala)

Ojj, dom är väldigt starka allihopa! Du är inte gravid då? Graviditet kan ge utslag på äl test nämligen :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Juli1990 skrev 2021-08-28 12:35:50 följande:

Tyvärr är jag inte det :( hade mens förra helgen i 4 dagar och har tagit test. Mycket märkligt! Men är bara på CD11 och de digitala visade tyvärr negativt imorse också :(. Får fortsätta testa och hoppas på det bästa. Märkligt med stickorna bara.. tack för ditt svar :)

Okej, vad knepigt! Har du haft regelbunden cykel tidigare? Annars får du kontakta gyn och be dom kolla upp så det inte är något annat som spökar!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Juli1990 skrev 2021-08-29 12:26:40 följande:

Tack för svaret! Jättejobbigt.. jag har haft regelbunden cykel det senaste året då jag kört med NC (28-32 dagar)

, tog ett digitala CB advanced nu imorse igen och fick då faktiskt blinkande glad gubbe! Blev så himla glad! Håller tummarna att det snart blir en fast glad gubbe och att stickorna också visar på ökning. Detta är bara andra månaden vi försöker så tänker att jag får avvakta lite innan jag kontaktar Gyn antar jag?

Jaha, vad knepigt! Jaa men då kanske det är på gång :D hoppas!! Ja men avvakta och se :) tänker just med att du fått så starka test flera dagar i rad. Men förhoppningsvis slipper du det nu när du fått blinkande, då verkar det ju vara pågång. Äl kan säkert påverkas av stress och annat som kan bli när man väl försöker. Kroppen är bra lurig ibland!
Svar på tråden BIM September